Tarihten öğreniyoruz ki tarihten hiçbir şey öğrenmiyoruz. -Hegel |
|
||||||||||
|
ateş topudur altı üstü döner de döner içinde tokmak tokmak kafalar kötürüm ayaklar, ihtiyar değneği onca sevgisiz yürek aşka dokunmamış yapraklar gibi duymamışlar rüzgarın fısıltısını işte güz biraz lahana, biraz turşu biraz da göç korkusu şişeler ve de sarmısak kokusu anne bağırtısı, doğum sancısı şeytanın dürt dediği sevgili(m) onun gece horultusu sonra teller, linkler, trenler ve gemiler gemilerde su perileri, eftalya kuyruğu sallanıp duran bir gökyüzü tam onaltı rengi gökkuşağının altında karalar giyinmiş bir gelin hıkgıdık bir horoz ile tavuğun çiftleşme mevsimi kışsa kış,baharsa bahar bana ne ki saatlere ve takvimlere asmışım kendimi boşuna uzamış dut ağacı dalları fokurdamış şuramdaki yaşama sevinci incirdeki tada ayarlamışım saatlerimi içimdeki larvadır sevgili(m) hem beni yemiştir, hem kendini derken şeytan dedi ki aç tencereyi açtım, ellerimde fanila çaputu çaputta ağlamalarım, teri(n) min tuzu yavşak ve bitlerim acı bir masal topu topu benimkisi ninemin türküsü açmayan ayvalardan geçen bahçe toprak altına tünel kazan köstebek bana da kaçırtmıştı uykuyu şeytan dedi ki öp sevgilini bam telinden çalmaya başlasın bütün teller sonra da tık tencerenin içine kapat kapağı... pişsin aşkı tatmamış yapraklar ayvası çiçek açmayan bahçe ninemin anlattığı küflü masal sevgilim sen o masaldan çık gel! ..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |