..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tüm mutsuzluklar yokluktan değil, çokluktan gelir. -Tolstoy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > SivilAdam




8 Ocak 2013
En Mantıklısı Unutmamak  
SivilAdam
Bir düşünmenizi sağlamak amacım..


:AACG:
İnsan beyni ne kadar acımazsız. Size değil, başkasına acımasız. Kurnazlıklar, dolaplar, söz oyunları hep onda döner. Bencildir. Başkası için değil, hep senin için doğru olanı seçer. Sonuca götüren yolda her şey mubahtır onun için. Duygu yoktur, sevmek yoktur onun için. Acımak yoktur, acı vardır hep. Yaptıklarını meşrulaştırmak için hep mantığın arkasına gizlenir. Verdiği sözü tutmaz, sevdiği insanı unutur, kötüyle aynı yola girer, iyiyi görmez. Bunların hep mantıklı bir açıklaması vardır onun için. Unutmak onun en iyi, en başarılı olduğu alan. Aslında unutmaz, gizler. Fakat öyle bir inanırsınız ki mantığınıza, unutmak size sıradan gelir. Neyi çok iyi hatırlaması gerektiğini bilir, neyi çok iyi unutması gerektiğini bilir. Aslında işimiz sadece beynimize kalsa, dünya savaşlardan, adaletsizlikten, buhrandan ne hale gelir sınırlarını düşünemiyorum. İşin aslında, arka boyutunda çalışan bir olgu daha vardır. Kalb. O olmasa insan olmazdık. İnsanı hayvandan ayıran en belirgin özellik bence. O gizlemez, biri için değil, herkes için doğru olan ne ise onu söyler. İyilik, güzellik, sanat her şey onun sonucudur. Ama beynimiz neden konum olarak daha yukarıdadır sanırım burada cevabını anlayacağım. Kalbin önüne bazen set vurur, kendisi hep önde gelir. Beyin demeyelim, akıl diyelim organdan değil de bir olgudan bahsettiğimiz daha iyi anlaşılsın. Demiştik ya onun için hep acı vardır. Sana acı çektirmemek için başkalarının acı çekmesine yol açar, göz yumar. Gizler. Unutturur yani. Sevdiğinizi, sevgilinizi, dostunuzu, arkadaşlarınızı unutur. En mantıklısı bu der. Çünkü sana bu insanlar acı verecek. Yoracak. Üzecek… Haklı. İnsanın başına ne gelirse sevdiğinden gelir ya. Haklı. Bir tarafta sen acı çekeceksin, bir tarafta onlar acı çekecek. Akıl sana acı çektirir mi? Unutmak işte. Unutursun, her şey biter. Acın sona erer. Rahatlarsın. Aklını çıkmazdan kurtarırsın. Mutlu olursun belki de. Zaten hatırlamakta, zorlamakta istemezsin. Hayatın düzene girer, “mantıklı” düşünürsün. Mutlusundur evet.

Ama unutmamamız gereken bir şey var. Diğer şey. Bir an, öyle bir durum olur ki, o unuttuğun şeyi bir andan aklının tam ortasına şimşek gibi çakar. İşte o zaman seni ne mantığın kurtarır ne Aklın.

İyi Seyirler..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sizin En Büyük Korkunuz Nedir?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Karlı Bir Sigara Molası


SivilAdam kimdir?

Marifetim Yazım. .

Etkilendiği Yazarlar:
Franz Kafka, Cemal Süreya, Sabahattin Ali, Edip Cansever...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © SivilAdam, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.