..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanat doğaya eklenmiş insandır. -Bacon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Söyleşi > Ulaş Tuzak




21 Nisan 2012
Gerçek Bir Hayaldir Mutluluk  
Ulaş Tuzak
Gerçekler birer hayal ürünüdür..


:AFCA:
Tam şu anda içinde bulunduğum durumu düşünüyor, bir durum değerlendirmesi yapıyorum. Hayalperestim, hayal kurmaktan inanılmaz zevk alıyorum, evet buna bayılıyorum. Bir dilim kek yemeye ya da bir külah dondurmaya tercihimdir her zaman sade bir hayal. Kendimi onların içinde yaşıyormuş gibi hissediyorum ve bir gün gerçek olucak olmaları ihtimalinin düşüncesi bile beni heyecanlandırıyor. Sanırım hayallerime aşığım, hayallerimdeki kişilere ve mekanlara. Oradaki şizofren yaşam beni müthiş etkiliyor ve keyiflendiriyor. Alice gibi harikalar diyarındayım sanki..
Önemli olan mutlu olmaksa, nerede ve nasıl olduğunun bir önemi yok. İster evde, ister işte, ister bu dünyada, ister öbür dünyada, uzayda ya da gerçek dışı bir simülasyonda, ne fark eder ki.. Kendini mutlu edebiliyorsan şanslısın. Ama mutluluğu baki kılabiliyorsan daha da şanslısın. Mutluluk yaşam tarzın olmuşsa en şanslısı sensin bu kainatın..
Mutluluk nedir sevgili arkadaşım? Bundan daha güzel bir cevap bulamıyorum her düşündüğümde; hayallerin gerçekmiş gibi olması. Ama hayal etmek gerçek bir şey değil mi zaten? Hayal kuruyor olmak ve bundan keyif almak gerçek değil mi? Gerçek olması diye tabir ettiğimiz şey sadece onlara dokunmak. Ne yani, dokunamadığımız her şeye yalan mı diyorsun sen? Tanrı’ya da dokunamıyoruz ama onu nasıl hayal edebiliyoruz peki? İşte benim düşleme yeteneğim var olduğu sürece, hayaller şüphesiz hayatımın bir parçası olarak kalıcaklar..
Gerçekte içinde bulunduğumuz hoş anlarda bu dakikaların nasıl hızlı biçimde aktığını hissederiz ne kadar uzamasını istesek te tadı damağımızda kalır, hevesimiz de kursağımızda. Hayallerde ise bir an bile ayrı değiliz bize hoşluk veren şeylerden. İşte püf nokta bu, işte hayalin gerçeği yendiği nokta bu. Hayaller her zaman gerçeklerden daha güçlüdür tezinin kanıtı bu. Bu yüzden gerçekler sadece hayallerin bir anlık yansımasıdır diyebilirim..
Mesela gerçekte artık yoksun yanımda ama hayallerimde hala benimsin ve de benim istediğim şekilde. Kendi tarzıma göre çizebileceğim bir kadınsın ve canım sıkılnca silip tekrar yazabileceğim bir hikayesin. İstediğim kadar öpebilir, istediğim kadar koklayabilirim seni. Acımayacağını bildiğim için istediğim kadar ısırabilirim dudaklarını hayallerimde. Yani sen istemesen de ben istemediğim sürece çıkamayacaksın düşlerimden..
Ulaş Tuzak



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kaçan Trenler
Kitab - I Aşk
İkibinoniki - 2012 -
İzmir Liseler Arası Tiyatro Festivali
Evlilikten Korkan Erkek
Tiyatro Neden Güzeldir?
Bilinmezlik
İntiharın Eşiğinde
İçimdeki Coşku
Konak Gençlik Tiyatrosu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aşka Sabır Gerek [Şiir]
İzmir'in Sokakları [Şiir]
Bana Bi Şiirler Oluyor [Şiir]
İzmir"den Paris"e Yoktu Bi Tren... [Şiir]
Kendimi Bulamıyorum [Şiir]
Mış Gibi [Şiir]
Ruh&beden Ya da Şiş&kebap [Şiir]
Yüksek Yüksek Egolar... [Şiir]
İzin Ver [Şiir]
Buz Gibi [Şiir]


Ulaş Tuzak kimdir?

ilkokul yıllarında şiir yazarak başladığı yazın hayatına ortaokul ve lisede aşk şiirleri yazarak devam etti. üniversite yıllarında tiyatro ile tanıştıktan sonra daha edebi eserlerin etkisinde kalarak çeşitli deneme ve makaleler yayınladı. 1987-2004 bandırma, 2004-2011 izmir ve ekim 2011-halen istanbul'da yaşayan ulaş, oyunculuk ve yazarlığı sürdürmektedir.

Etkilendiği Yazarlar:
Ömer Hayyam, Neyzen Tevfik, Aziz Nesin, Can Yücel


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ulaş Tuzak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.