Umutsuzluğa düşmeyin. -Charlie Chaplin |
|
||||||||||
|
Parçalanan ve yeniden birleştirilen, vadesi dolmuş ya da yeni elde edilen.. Olması istenen, her karşılaşmada içinde iz bırakan... "Ben bunu istiyorum" denilebilecekse, kendine kattıkların neler ise bunlar akla geliyor ister istemez. Bir huzursuzluk, endişe, bunalım ve korku yaratan durumla yüzgöz olunduğunda daha önce kendine düşünce anlamında hangi sinyalleri verdiysen, yine onlar çıkıyor yoluna.. Başka türlü bir çözüme inanmak ve ulaşmak zor oluyor. Alışkanlık vazgeçilmesi zor bir o kadar da bilindik bir durum. Olması gereken bir şey meydana geldiğinde eğer mutsuzluk, hayal kırıklığı yaratıyor ise bunu ortaya çıkaran algılama ve nedenlerin dökümü yapılabilir. Amaç ve hedefler, doğru ve istenilen yönde belirlendiğinde bunlara ulaşabilmeyi sağlayan yollar öngörülebilir. "Bu beni üzüyor!" "Tahammül göstermekte zorlanıyorum!" diyorsak bir duruma ve çözümlemek mümkün görünmüyorsa, düşüncelerimizi inceleyebilir ve engelleyicileri adrarda ortaya dökebiliriz. Yaşamın amacı mutlu olmaksa eğer, kendi varlığına gereken özeni göstererek ve ileriki zaman için zihnini, ruhunu, bedenini besleyip, koruyup, yeni durumlara uyum sağlayarak çok yol katedilebilir. O değişmeli ya da ben değişmeliyim türünden düşünceler ve bunların gerçekleşmesi isteği, insanın üzerinde stres yaratabiliyor. Değişimden ziyade uyum sağlamaya çalışmak, kendinden yersiz bir enerji gidişini engelleyebiliyor. Yaşamak; seçimler, algılar, kararlar, mutluluk, deneyimler, yaklaşımlar vb. üzerine kurulu ise bunları belirleyecek faktörler nelerdir konusu üzerinde düşünüp, yeniliklere açık olunabilir. Aklınıza yaşadığınız olumsuz bir olayı getirdiğinizde, onun başka türlü gerçekleşemeyeceğini, dersler çıkarılması gereken bir sonuç olduğunu, yeni, kullanılmamış ve mutluluğu önünüze koyacak bir sürece neden olduğunu düşünmek, sorunların fazla önemli olmadığı, mücadele ve yeni yaşam biçimlerine aracı olduğunu gösterebiliyor. Sorun olarak algılanan şeylerin, öyle algılandığı için sorun olduğu ve olumlu değerlendirme yapıldığında bir geçiş süreci sağladığı farkedilebiliyor. Mutlu olmak bir sonuç ise eğer, bunu sağlayan da insanın kendisi... Uçsuz bucaksız düşünce evreni, seni buraya taşıyor. Seçimler yönünü belirliyor ve yeni bir iklimde yaşatıyor. Bu da bir sonuç ise!..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Selin Araç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |