Konuş ki seni göreyim. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
*İnsan olmanın en başta gelen şartlarından biri başkalarının inançlarına karşı saygılı olmaktır. Sen inandığının doğru olduğunu kabul ediyorsan, karşındakine teklifte bulun. Teklifini kabul etmezse zorlama, ona karşı kin besleme. Ateşe tapıyorsa bile tapmaya devam etsin. Bunun sana ne zararı var ki? Senin inancına göre o, ateşe taptığı için cehenneme mi gidecek? Elleme gitsin… *Ahmaklar, en kötü zaman hırsızlarıdır. *Dinleyen, konuşandan birkaç gömlek üstündür. *Senin akıllı olduğunu ne zaman onaylarım biliyor musun? Bunu başkalarına belli etmediğin zaman… *Yakınında bulunacakları, sabırsız insanlar arasından seçmezsen, ruh sağlığını da bir ölçüde garantiye almış olursun. *Aptal, konuşmaması gerektiğini bilmez. *Mallar götürülebilseydi; cimriler, öteki dünyanın en muteber insanları olurlardı. *Seçtiğin hedefin çok yükseklerde olması gözünü korkutmasın. Hedefe giden yol var mı, yok mu, ona bakmalısın. *Devletlerin çöküş dönemlerinde vatandaşların adalete olan güvenleri kalmamıştır, sözünü tersten de şöyle söyleyebiliriz: Vatandaşların adalete olan güvenlerinin kalmadığı bir devlet, çöküş dönemine girmiştir. *Büyük adamlar mı tarih yazar, yoksa tarih mi büyük adamları yazar? *Zulmeden, gücünü kanunlardan aldığını söylüyorsa yalandır. *Yıldızlar senden çok mu uzakta? Olsun. Bu onlara asla ulaşamayacaksın demek değildir. Az da olsa ulaşma ihtimalin her zaman için vardır. *Katillerin, hırsızların, ahlâksızların elini kolunu sallayarak dolaştığı bir toplumda, iyi insanların yeri hapishanedir. . *Bir çocuğun gülücüğünün bedelinin maddi bir karşılığı yoktur. *Neye niyet edersen o olur. “Başaracağım” bile demeden nasıl başarılı olacağını sanıyorsun. *Bilim; erdem ve emekten kanatları olan bir kuştur. *Mecnun olmasaydı, Leyla’nın esamisi bile okunmazdı. *Evinin kapısını bile her çalana açmazken, kalbin için neden aynı hassasiyeti göstermeyesin? *Para ile satılıyorsa ve bulursanız, fiyatının ne kadar olduğuna aldırış etmeden hemen alınız! Neyi mi? Huzuru… *Sevgini anlatmak için lafı uzatmana, süslü cümleler kurmana gerek yok; “Seni seviyorum” de, yeter. Gönlünü almak için pahalı hediyelere de gerek yok, bir tek kır çiçeği ver yeter. *Girilmesin diye duvarlar örmüştüm, sonra yıktım. Ancak şimdi, ne gelen ne giden var. Demek ki örmek için boşuna uğraşmışım! *Kin beslersen, bu dünyadaki kendi cehennemine odun taşımış olursun. *Ok ve yay birlikte olursa işe yararlar. Birbirinden habersiz ve uzakta iki insandan birinin eline yayı, diğerinin de oku verdilerse, bunların diğer savunmasız insanlardan bir farkı yoktur. İşte örgütsüz bir toplumdaki bireylerin durumu da böyledir. *Kusur mu arıyorsun? Kendine bak! Ne çabuk vazgeçtin kusur aramaktan? *Bilgisiz toplumları bekleyen tehlike, dipsiz kuyuya benzer. *Hangi kapıdan girdiğine dikkat et; ama hangi kapıdan çıktığına daha da fazla dikkat et! *”Dünya kötülerle dolu” Diye sızlanacağına, iyileri artırmanın yollarını ara. *Beni başının üzerine koymanı istemem, çünkü düşmek acı verir. Ayağının altına almanı da istemem, üzülürüm, gururum incinir. En iyisi orta bir yere yani kalbine koy… *Bir bahçen olsun, adı sevgi olsun, dostların mutluluk ağaçlarının altına otursun, gönüller muhabbete doysun. *Hayattan şikâyet etme. Çünkü hayat seni değil, sen hayatı anlamaya çalışmalısın. *Yakınındaki insanları harcamadan önce bir kere düşün: Harcadığın para olsaydı yerine gelirdi, ama insan gitti mi gider.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |