..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kitaplarla dolu bir oda, ruhlu bir beden gibidir. -Cicero
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Sinem Hazal Gün




12 Aralık 2011
Şah Damarı - Günce  
Sinem Hazal Gün
Öksürüyorum zehir gibi, içim sökülür gibi, içimden söker gibi. Ve en büyük doğrumu öldürüyor işbirliği içindeki bütün yanlışlarım.


:CDCB:
Git gide artan uzaklıklara takıldı bugün gözüm. Bir zamanlar iç içe geçmiş, birbirine karışmış ırmaklar zamanın aşındırmasıyla, ayrı düşebiliyor. Ve ben birbirini besleyen iki ırmak ne olurda ayrılır diye içleniyorum.

“Kavgasız zaman” özlemi artınca belki bitiveriyor ansızın ve hazırlıksız yakalanırsanız “ayrılık ayazına” sürüklenebiliyorsunuz başıboş bir sandal gibi. Hangisidir, sizi üşüten ayrılık mı ayaz mı karar veremiyorsunuz. Öyle bir sandık ki bellek, her sözü aleyhe delil olarak arşivleyebiliyor. Hani olur ki ısıttığında yüreğin ismi dün yolcusu olanı, çıkarıp arşivlenmişi, kendine “pek çok sebebim var ” diyebilmek için.

Nasıl hunharca işlenmiş cinayetler var ki, hiçbir avukat savunmasını yüklenmiyor. Ne ücret, ne de kazanıp meşhur olmak kabulune yetmiyor. Hem de suç aleti sadece birinin dudağından dökülen üç beş söz olabiliyor. Önce şaşırıyorum üç beş söz nasıl bu kadar güçlü olabilir diye… Sonra fark ediyorum sözden ziyade söyleyene takıldığımı. Kabulleniyorum.

Şimdi bir eskiciye veriyorum bende eskimiş yıpranmış ne varsa, hem de yok fiyata. Hatta alması için üstüne para dahi teklif ediyorum. Ardından süresiz gözyaşı dökecek olsam da, veriyorum. Çünkü biliyorum ki gidişat çöplük alameti zaten. Ve çöplüğe gitmektense başka ellerde hatıralarının yaşatılması daha vefakâr geliyor.

Kulağım duymayacağı bir sesten dolayı varoluşunu anlamsız hissederken, yürüdüğüm her yol o sese hiçbir zaman ulaşamayacak olduğumu çiziyor gözlerime. Bu göçebeden arta kalan soğuk özlem düşünce içime, kendimle baş başa kalma yalanlarını söyleyip yanımdan uzak tuttuğum dostlarım geliyor aklıma.

Bugün fark ediyorum ki hepsine yalan söylemişim. Ben en çok kendimle baş başa kalmaktan korkmuşum. Müziğin sesini sonuna kadar açmışım ya da hiç izlemediğim bir televizyon programını son sese vermişim. Sırf kendimi dinlememek için. Bir yandan insanlar bana haksızlık ediyor derken, diğer yandan en büyük haksızlığı kendim etmişim “kendime”.

O vakit hissediyorum üzerime sinen papatya kokusunu. Burnumun direğini sızlatıyor o tutamadığım keskin ve asi papatya kokusu. Bu ayrılık nem’i azdırıyor astımımı. Öksürüyorum zehir gibi, içim sökülür gibi, içimden söker gibi.

Yılışık avuntuları duymak istemiyorum artık. Morga kaldırılsın ölmüş ne varsa, defnederiz gerekirse canhıraş. Hatta bir şiir yazarım mezar taşına çığlık çığlığa. Sonra ayrılık ve veda demleyen bir çay bahçesinde düşürürüm anılarımı.
Yeter ki dinsin yılışık avuntularım.

En büyük doğrumu öldürüyor işbirliği içindeki bütün yanlışlarım. Öyleyse artık atıyorum yüreğimi Akdeniz’e, balıklara yem olsun. Yıldızlar ile fısıldanırız gerekirse.

Hüzün mü?
Ayrılık mı?
Onlar zaten debisi çağlayan nehirlerdi şah damarımda.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Öyle Diyorlar
Zaman Yırtığı
Ateşbâz

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Seni Kıskanmak"


Sinem Hazal Gün kimdir?

Avuçlarımda kız çocuğu hayallerim, dudağımda dünde kalmış şarkılar. Harfler, kelimeler bir ağaçkurdu gibi oydu yaşamımı ve içimin boşalan yanında bir ses yankılandı "yaz" diye. Yazarlık ise kendi seçtiğiniz bir yalnızlığa adaylıkmış. Ve okundukça, içinizin yalnızlığı dirhem dirhem hayata döndü yönünü.

Etkilendiği Yazarlar:
Can Yücel, Nazım Hikmet, Orhan Pamuk, Ayşe Kulin, Nurullah Ataç ve daha niceleri...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sinem Hazal Gün, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.