..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ben bir kuşum; uçtum yuvadan... Artık ben nerede, eve dönme isteği nerede?.. -Leyla ve Mecnun, Fuzuli
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Zeren Cangert




19 Temmuz 2011
Patatesin Hikayesi  
Zeren Cangert
Patatesin Hikayesi


:AIAG:
Patates in kaderi ise yemek olmak , hapur hupur yeriz hiç olur mu durmak.
Kardeşlerim ! 1750 li yıllar tramvay icat olmamış, millet tabanvayla dolaşıyor sokakları. İşte bu zamanlarda Eczacı çırağı Antoine Parmentier hayata yeni atılmıştı hayat şartları ağırdı.
Sıkı bir çalışma sonucu sınavlara giren Antoine birinci tercihi olan Eczacılık fakültesini kazanmıştı .
Ama fakülte nerede eczacılık eğitim işene Kocakarı İlaçları sanayi LTD. ŞTİ. kontrolündeki derme çapma bir okul bakıyordu . Burayı birincilikle bitiren Antoine diplomasını alıp o zamanın kraliyet ordusuna ecza depo sorumlusu olarak girdi. Başı ağrıyanlar,midesi bunalanlar, dişi apse yapanlar hep Antoine i buluyordu. Derken akabinde ve detayında Yedi yıl savaşlarında Prusya lılara esir düşen Antoine bu esareti sırasında O zamana kadar hayvan yemi olarak kullanılan patatesin yenebilir bir şey olduğunu çaktı. Bu çalışmaları yaparken kendisini izleyen Prusyalı yüzüne bakmağa doyamayacağın ciiirlop gibi bir manita da kendisine aşık oldu. Sonra bu Doğan aya doğdum dedirten kızın yardımıyla memleketine dönebildi. Memleketinde açlık sefalet kol geziyor halk inim inim inliyor bir yardım yokmu biz ne yicez ne içeceğiz diyenler ağlayanlar sızlayanlar üstüne üslük veba salgını, çocuklar bir horoz şekerine hasret.

Ülkesinde yiyecek sıkıntısı çekilen Antoine çok üzülür ve aklına daan diye patates gelir. Kral Louis e ekmek bulamayan fakir halk için patatesin iyi bir besin olabileceğini anlatır. Kralın buna aklı yatmıştır fakat halka bunu nasıl anlatacaksın kardeşim: Senelerce patates hayvan yemi olarak kullanılmış. Halk > demezmi. Antoine nin aklına başka bir şey daha gelir. Kral Paris yakınlarında bulunan sablon ovasında bir tarlaya patatesi ektirecek, Patatesler toplanacak hale gelince tarlayı kıralın muhafızları kuşatacak ve nöbet bekleyecek . Çevredeki halk ta > diyecek . Patatese hücum edecek. Nitekim öyle yapılır .Nöbet bekleyen askerlerde şakadan uyuma numarası yapıp erketeye yatarlar. Bunu fırsat bilen Halk ta tarladan çuval patatesleri götürür .Patatesin envai çeşit yemekleri yapılır kıymalısı ,oturtması, haşlaması , kızartması. Of of of bir ömür yeyin gari...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çırağan Sarayı
Radyonun İcadı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hasan Kaçan
Papatyalar
Ödül Mü? Cezamı?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Fotoğraflar [Şiir]
Ucuz Dakikalarım [Şiir]


Zeren Cangert kimdir?

Kuş Bakışı Bakmak Güzeldir; Kuş Gibi Bakmamak Şartıyla.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Zeren Cangert, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.