..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herşeye imgelem karar verir. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Zeren Cangert




19 Temmuz 2011
Çırağan Sarayı  
Zeren Cangert
Çıragan Sarayı Olayını


:AHEI:
Kardeşlerim ! Beşiktaş la orta köy arasında, deniz kıyısında bir dantela inceliği ile işlenmiş, beyaz mermer duvarlarla çevrili yapı kalıntısını hepiniz bilirsiz. İşte burada 1718-1730 Lale devrinde
Eğlenceler düzenlenir,Lalelerin arasında yakılan renk renk kandillerle Bin bir gece masalları yaşanırdı.
Buraya bir nevi şimdikilerin Layla sı ,şamdan barı diyebiliriz. Burada zevku sefada olan Osmanlı paşaları , sadrazamlar halktan bir haber gününü gün ediyor En güzel,çok güzel yüzüne bakmağa doyamıyacagın cirrlop gibi manitalarla dans ediyor eğleşiyorlardı . Amaan sabahlar olmasın. Halksa , ünü Avrupa ya kadar yayılmış bu eğlence merkezine giremiyor kapıda duran badigardlar tarafından şen geldim yaslı gittim havasında uzaklaştırılıyorlardı. Bu eğlenceleri yaparken peçeteler havada uçuşuyor ozamanlar dolar olmadığından altınlar havaya savruluyordu. Bunları yaparken Alemleri yaratan Allah tan hiç korkulmuyor, halkın verdiği vergiler kötü kullanıyor evinde aç ve açıkta kanlan çocuklar baba baba diye ağlıyorlardı.

Fakat Kardeşlerim her sefanın bir bir cefası vardır. Bu işe kafası fena halde bozulan patronu Halil isyan çıkardı. Her tarafı yakıp yıktı böylelikle yakılan sarayın iskeleti kalmıştı. Sonradan burası diğer gelen padişahlar tarafından tamirat gördü yeniden açıldı.

Derken akabinde ve detayında Bu adam delidir deyip tahtan indirilen 5.Murat buraya konmuş sarayda hapis hayatı yaşıyordu . Bu olaya kızan yalakası Ali suavi ,başında bulunduğu çoğunluğu göçmenlerden 500-600 kişilik bir kalabalıkla sarayı basıp 5.Murat ı kurtarmak istedi. 5.Murat ın bulunduğu odaya kadar ilerledi ve önünde saygıyla eğilip seni yeniden padişah ilan edecem dedi.
5.Murat “ Yemişim padişahlığı devletle ne uğraşacam 3 ay kaldıkta ne oldu IMF den borç aldık veremiyoruz. Borsa düşüşte altın piyasası derbeder. Burada yediğim önümde yemediğim arkamda , Napolyon la uzun eşşek oynuyoruz boş ver kardeşim padişahlığı “ dese de dinletemedi.
Bu sırada olay İstanbul da duyulmuş Beşiktaş muhafızı Yedi-sekiz Hasan paşa ile Binbaşı Bekir bey kuvvetleriyle sarayda bitivermişlerdi. Yedi sekiz Hasan paşadan tırsan Ali suavi “ Eksik ziyade bir yanlışımız olduysa affına mahcuben özür dileriz “ dediyse de. Başına yediği sopayla oraya yığılıverdi. yedi sekiz Hasan paşada 5.Murat ı kolundan tutup “ Terbiyesizin önde gideni seni ”deyip bir odaya kitledi.Bütün saray işgalcileride püskürtüldü.
5. Murat ölümüne kadar dışardan kimseyle görüştürülmedi. Yalnız diğer deli arkadaşlarıyla bazen gazozuna maç yapmasına izin verildi.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Patatesin Hikayesi
Radyonun İcadı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hasan Kaçan
Papatyalar
Ödül Mü? Cezamı?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Fotoğraflar [Şiir]
Ucuz Dakikalarım [Şiir]


Zeren Cangert kimdir?

Kuş Bakışı Bakmak Güzeldir; Kuş Gibi Bakmamak Şartıyla.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Zeren Cangert, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.