Yaşamak için topu toplam altı haftam kalsaydı ne mi yapardım? Tuşlara daha hızlı basmaya bakardım. -Isaac Asimov |
|
||||||||||
|
Her çocuk kendini ölümsüz sanır Büyüdükçe ölümü tanır Büyümek lafını sevmem bu yüzden Bir sürü çiçek vardı Bir tane bıçak Bir sürü insan Bir beyaz kefen Kolonya kokusu ve gözyaşı Daha dün sapasağlamdı Cuma günü balık yemeğe götürecektim onu Geçen hafta konuşmuştuk daha Bitmeyen bir dolu cümle Anılar karışıyordu birbirine Nasıl oldu Herkes meraklı ve suratsız Nasıl oldu Kan geldi ağzından Aniden geldi Oturmuş gazetesini okuyordu her zamanki köşede Cuma günü balık yemeye gidecektik Çok severdi çuprayı Teyzesine haber verdiniz mi Çok severdi teyzesini Söylemedik, o da hasta şimdi… Gazetesi elinden düştüğü gibi duruyor Çok severdi gazete okumayı Oğlu yola çıkmış İzmir’den Çocuk ne haldedir kimbilir Baba oğul çok severlerdi birbirlerini Ne diyelim ‘Allah sıralı ölüm versin’ Yedi yaşımdaydım Hüzün ne kadar da telaşlı bişey Aynı biz çocuklar gibi telaşlı Nasıl oldu Kan geldi ağzından İçerde mutfaktaydım Koştum ama yetişemedim İnsan yetişebilir mi ecele Hüzün ondan mı bu kadar acele Yedi yaşımda gördüm Bir ölünün gözlerini Bir ölünün gözleri ne kadar da benzermiş Yeni doğanın gözlerine Otuz yedi yaşımda tattım ilk baba olma telaşını Evet hüzün gibi telaşlı bişey Nasıl oldu Küvezde Dört gündür bekliyoruz Oğlum yapayalnız cam bir tabutta sanki Sarılıktır o, her bebekte olur Kaç kilo doğdu Para koparmak içindir küveze koymaları, Kime benziyor peki En çok yaşama benziyor benim oğlum Çıkar çıkar bıkacaksınız sonra Sezaryen oldu ya ondandır Doktor ne diyor Yedi yaşımda O cenaze evinde o yaşlı kadın Allah sıralı ölüm versin dediğinde Hiç bir şey anlamadım Dedem öldüğünde elli yedi yaşındaydı Kimse öldüğünde kaç kilo öldü demedi Otuz yedi yaşımda dünyaya geldi oğlum Ona bir sürü şey öğretecektim Doğar doğmaz ondan bişey öğrendim Sıralı ölüm…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Umut Kazan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |