..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşık olmayan âdem / Benzer yemişsiz ağaca. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yerler > Oğuz Tokdemir




2 Mayıs 2011
Adanalı Gözüyle Konya  
Oğuz Tokdemir
Konya ya ait izlenimler....okumaya değer...


:AIEC:

Konya… Osmanlı kültür ve mirasıyla dolu kültürel bir şehir.Mevlana diyarı olarak bildiğim bu şehir gönlümde bir yer edinmişti zaten iki ünlü zat olan Mevlana ile Şems’in ilk karşılaştıkları yer olan THY Konya Şubesinin yanı olan yeri duydum; “Merec-el Bahreyn”diye de geçer.İki zatın dillere destan dostluğunu öğrendikten sonra Konya denilince aklıma Şems gelir,hoşgörünün yıkılmaz abidesi Mevlana…İç Anadolu’nun şirin şehri Konya aynı zamanda mizah kültürümüzün mihenk taşı Nasrettin Hoca’yla da ünlüdür.

Gelelim yemeklerine….Etli ekmek,Batırık,Mevlana böreği,Etli topalak….Yemek kültüründe de ben de varım diyen bir şehirdir Konya.Nasip olmasa yemekleri birgün yeriz kısmetse….

Türküler….Ah o yok mu gönlümüzün teline dokunan sözler . Sevdiğinden ayrı düşen Ali’nin Mihri’sine yaktığı türkü,Hasan Dayı’nın askere giden oğluna söylediği türkü,daha niceleri….Türküler içtendir,sevgi doludur,hoştur hoş!İşte Konya da zengin türküler babından.”Konyalım Yürü” çoğumuzun dilinde.Sille türküsü,Ağla Annem Ağla,Enginli Yüksekli Kayalarımız gibi Konya diyarına özgü türküler,buram buram Konya kokan….

Çatalhöyük deyip de geçmeyelim..Tarihin en eski yerleşmelerinden.Kültürel ve mimari açıdan kayda değer bir yer.Gidin görün derim….

Festival,şenlik….Ben bu kelimeyi tanıyorum.Acaba nerden?...Tabi ki Konya festivalleri…Mevlana’yı Anma ve Nasrettin Hoca başta olmak üzere Beyaz Kiraz,Sanat Ve Sıla Festivali,Yirce Şenliği……En az bir kez bulunun bir şey kaybetmezsiniz.Ailecek gitmek gerek…

Şive….Her yörenin konuşma şekli farklıdır;farklıdır ama güzeldir.Tanıtıcıdır;şivesine bakarak nereli olduğunu anlayabiliriz bir insanın.Dinelmek,cıbartmak,cırmalamak,bıdırdamak,hazaar,ezen,böcü,accık sözlerini duyduğunuz an söyleyen Konyalıdır.Gidin konuşun.

Ünlüler…Deriz ya şu ünlü şuralı,şu ünlü hemşomuz….Konya’nın da ünlüleri var.ATV Haberde sunucu Ali Kırca,yazar,sinemacı Zülfü Livaneli,şarkıcı Kenan Doğulu,oyuncu Meltem Cumbul….

İşte Konya Adanalının gözüyle….



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çanakkale'den Esintiler
İlkbahar Geldi Gönlüme Şubat'ta
İskender Pala 1
Divan da Pala
Aşk Sözleri
Güzel Sözler
Yanılsamalar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Şems'imi Kaybettim [Şiir]
Sen Her Daimsin [Şiir]
Ayrılık A Dair Sevgiliye Mektup [Şiir]
Seni Telefonundan Kıskanıyorum [Şiir]
Yüreğim Gelgitlerde Aklım Çaresiz [Şiir]
Yasaklarda Sevdim [Şiir]
Hayatı Anlamlı Yaşamak [Şiir]
Aşk Üzerine Sözler [Şiir]
Kayıp Aranıyor [Şiir]
Öğretmen [Şiir]


Oğuz Tokdemir kimdir?

Ben,şiiri ve kitap okumayı çok severim. ÖRNEK ALDIĞIM YAZAR İSKENDER PALA DIR.

Etkilendiği Yazarlar:
iskender pala


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Oğuz Tokdemir, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.