Bir gün karşıma biri çıkacak ve bana: "Herşey olması gerektiği gibi olmaktadır, efendim" diyecektir. -A. Ağaoğlu, Yazsonu |
|
||||||||||
|
Sanki benim öldürmediğim ümitleri saklamaya çalışırken, hatırıma gelen düşünceler gibiler. Gözlerimle, evet kendi gözlerimle gördüklerimi düşünceye dönüştürene değin, geçen zaman yetmiyor unutmaya bazı şeyleri. Alışmayı becerebiliyorum ancak. Alışmayı, seviyorum sonra. Geçip gittiğim renklerin içinden bir tekdüzelik yaratabilmişim gibi geliyor. Renklerim ağlıyor, ben seviniyorum. Bütün zümrütler yeşil olmalı, geçmişte. Akıp giden zamanın bir mağrifeti varsa eğer, çıplaklığın resmedilişiyle, dile gelişinin aynı kokuyu vurgulayabilmesidir bu. Gerisi, kavranışı mümkün olmayan detay, ıvır zıvır işte. Bak! ne var ki, ne kaldı bize teselli veren? Tabiatın ahengi bile sarsılmış bu günlerde. Tüm şiddetine rağmen acılarımız romantik bir özlem olarak adlandırılıyor ve tüm özlemlerimiz biraz romantik olduğu için yok sayılıyor. “Oysa ne zaman aksa su kendisinden yol alıp kendisi olmamaya, dinler bir yerde kulak kesilip biri suyun kendi yol sesini.” “Ansıdım” diyen bir adam tanıdım. Senden bahsettik. O’nun yalnızlığının “izleyicisi” olabilir miyim dedim. Hayır dedi. Sonra… Ses tırmaladı benliğimin her bir parçasını, koptu sevinç bağrından gecenin. Adam ansıdı ve anlattı, yitik bir hikâye. Kediler birine ya da bir şeye kızmışlar gibi miyavladı o gece, geceyi böldü sesleri. Başka bir gece başka bir adam şarkı söyledi bize, dinledik. Yükseklik… Düşmeye değer miydi yükseklik? Aynı fikirde miydik, aynı fikir miydik? Gece kapısını araladı ve yavaşça içeri süzüldü ışık. Bilinen tüm hızına rağmen yavaş hareket ediyordu nedense. Senin sesin kesilmişti ve sanki bir daha gelmeyecekti o dağın ötesinden. Kuşlar kanat çırptı, havayı savurdu bu hareketleri. Esrarengiz bir hışırtı. Dünyanın ve kainatın en dinlenesi hışırtısıydı kuşların kanat sesleri. Güzeldi.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © funda kipural, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |