..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Benim yaradılışımda fevkalade olan birşey varsa, Türk olarak dünyaya gelmemdir. - Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Göktu Kara




3 Nisan 2011
Kod Adı: Ygs (Yenilmiş Güve/n Sın/avı)  
Göktu Kara
Kızılderili Geronimo, o güne kadar görülmemiş bir olay yaşamış, kabilesinde. Tek isteği özgür topraklarında hür yaşamak olan, bir ağacın gölgesinde ailesiyle mutlu bir gün geçirmek isteyen Apache Geronimo, kartala benzeyen bir kuşun meydanın tam ortasına indiğini, pençelerinde de garip bir nesnenin olduğunu fark eder.


:BADI:
Kızılderili Geronimo, o güne kadar görülmemiş bir olay yaşamış, kabilesinde.

Tek isteği özgür topraklarında hür yaşamak olan, bir ağacın gölgesinde ailesiyle mutlu bir gün geçirmek isteyen Apache Geronimo, kartala benzeyen bir kuşun meydanın tam ortasına indiğini, pençelerinde de garip bir nesnenin olduğunu fark eder.

Garip kuşa yaklaşınca bunun bir kartal olduğunu anlar. Kartalı farklı yapan, boyanmış olmasıdır.
Kartal yaralı ve yorgundur. Geronimo, gayet yumuşak bir şekilde kartalı okşar. Kartal diğer hem cinslerinden kurtulmak için can havliyle kendisini Kızılderililerin ortasına atmıştır. Zaten kartalı boyayanlar da bunu tahmin etmişlerdir.

Geronimo, tuhaf nesneyi kartalın pençesinden söker alır. Bu renkli bir kumaşa sarılmış bir nottur. Bu notta Kızılderili bir kadının beyaz kadın gibi giydirildiğini gören Geronimo, işgalcilerin ne demek istediklerini anlar.
Kartal ve resimle demek istemektedirler ki, ya bize benzeyeceksiniz, ya da kartalın başına gelenler sizlerin de başınıza gelecek.

Tarih neyi göstermiştir, herkesin malumu..

Türkiye’nin son yıllarda başına gelen de budur. Konuyu hangi yönden alırsanız alın, hangi bakış açısı ile bakarsanız bakın, hangi görüşte, partide, hangi izm de olursanız olun doğru değişmez.

Bazıları diyor ki ya bizden olacaksınız ya da ya da yok olacaksınız.

Yoksa binlerce çocuğumuzun hakkı yenir mi?

Soruyorum hangi inanç sistemi insan hakkı yemeye dayalı.

Ben duymadım, görmedim.

İnsanları kendine benzetmek için her yolu yordamı deneyen bir kitle var karşımızda, Her şeyi mubah sayıyor bu kitle..

Soruların cevabını gizli elden verme, şifreleme yöntemi ile ulaştırma, kendi sınıflarını seçme daha bunun gibi akla hayale gelmeyecek birçok yöntem..

Ne diyor Bosch, “insanların güvenini kaybetmektense, para kaybetmeyi tercih ederim.”
Güven yitirilmiştir, artık. Ne yapsanız boş.

Dikkatli gözler ,soran sorgulayan insanlarımız olmasaydı bu skandal ortaya çıkar mıydı?..

Son sözümü bir alıntı ile bitireyim.

Bitmeyen Kavga adlı romanında J. Steinbeck, Dr. Br’ın ağzından şöyle demektedir:

“Tarih boyunca insanları midelerine göre yöneten pratik herifler kadar gözü dönmüş ve ne yapacağını şaşırmış adamlar yoktur.”






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Cahil Adam Kimlikli" İnsanlar

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Son Durak
Sizce Hangi Aile Beslenmiştir, Hangi Aile Doymuştur?
Kalkan ve Savaş Davulu
Döküntü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Düşüm Kanatlanır [Şiir]
Saçma Şair VII [Şiir]
Kurşun Öncü Aydınlıklar [Şiir]
Saçma Şair V [Şiir]
Edalım [Şiir]
Saçma Şair IV [Şiir]
Ardıç Dede [Şiir]
Dilek (3) [Şiir]
Pire Ana [Şiir]
Aydınlık Elinde Çocuk [Şiir]


Göktu Kara kimdir?

Toplumsal yaşantıyı düş-yaşantısıyla birleştirerek bu alanda diğer ozanlara öncü oldu. Yaşadığı düşleri, edindiği birey-usça birikimleri uzay teleskobu gerçekçiliği diyebileceğimiz biçimlerle şiirlerine ve öykülerine yansıttı. Halkın diline yakın ama kendine özgü bir dil kullandı. Değişime açık bir ozan olduğu için hayatında sürekli değişiklikler yaptı. Kara'ya göre şiir ' düşsel unsurların oluşturduğu bir galaksidir'


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Göktu Kara, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.