..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yedi iklim dört köşeyi dolandım / Meğer dünya her tarafta bir imiş. -Dadaloğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Fuat Türker




21 Mart 2011
Gerçek Sevgi Nimettir  
Fuat Türker
İnanan insanın taşıdığı güzel ahlak özelliklerinden en önemlisi bağışlayıcı olmaktır. Sevgi dünyanın en etkili silahıdır. Bağışlamak, o silahın emniyet mandalı gibidir. Bağışlayıcı olunduğunda o silahı kullanmak için artık hiçbir engel kalmaz.


:BAHI:
Sevgi, yalnızca Kur’anî bakış açısıyla gerçek anlamını kazanan bir duygudur. İnsanların birçoğu karşılarındaki kişiyi sevdiklerini, ona saygı duyduklarını söylerler. Ancak hayatlarına bakılacak olursa, yaşamları boyunca sadık kalacaklarını söyledikleri sevginin kısa sürede tükendiği ve bittiği görülür. Bu durum tüm sevgiler için geçerlidir. Aynı sevgisizlik arkadaşlar, eşler, akrabalar, iş arkadaşları dahil tüm ilişkilerde yaşanır.

Bunun nedeni, sevginin insan ruhunda değil, fiziksel ve maddi kavramlarda aranıyor olmasıdır. Fiziksel görünüş, maddi olanaklar, sosyal çevre, meslek, kariyer gibi kavramların etkisiyle sevgi anlamını yitirir; ortaya çıkan sahte sevgidir. Gerçek olmayan bu sevgi yalnızca çıkarlar ve maddi beklentilerden kaynak bulur. Kişiler bağlarının çok sıkı olduğunu iddia ediyor da olsalar, yaşanan sevgi sahte, sahte olduğu kadar da geçicidir. Çıkarlar bittiğinde sevgi de bitecektir.

İnsanların yaşamları süresince aradıkları, bulduklarını zannettikleri anda yitirdikleri sevgi, ancak Allah aşkı ile, Kur’an penceresinden bakıldığında yaşanabilir. Eğer kişi içinde Allah aşkını taşımıyorsa, ne kadar ararsa arasın gerçek sevgiyi asla bulamaz. Çünkü gerçek olan tek sevgi, Allah sevgisidir. İnsanın kalbinde Allah aşkı yoksa Allah aşkıyla çevresine bakamaz. Allah aşkını yaşamayınca geçici, sonlu sevgiler yaşar. Tutkuyu ve sevgiyi kaybettiğinde; yerini sıkıntılar, zorluklar, azaplar, endişeler, korkular, telaşlar gerginlikler, kuşkular alır.

İçinde Allah aşkı taşıyan insan, Allah’ın yarattıklarına, O’nun tecellilerine de sevgi duyar. Bir çocuğa, bir çiçeğe veya bir kediye yöneltilen sevgi, ancak kaynağında Allah aşkı varsa anlamlıdır. İnanan insanın diğer inananlara duyduğu sevgi de gerçekte Allah’a olan sevgidir. Ruhlarındaki güzel özellikleri nedeniyle sevilen müminlerin taşıdığı üstün özellikler de, yalnızca Allah’ın tecellileridir.

İnanan insanın taşıdığı güzel ahlak özelliklerinden en önemlisi bağışlayıcı olmaktır. Sevgi dünyanın en etkili silahıdır. Bağışlamak, o silahın emniyet mandalı gibidir. Bağışlayıcı olunduğunda o silahı kullanmak için artık hiçbir engel kalmaz.

İnanan insan, Allah’ın eşsiz yaratmasını, tüm güzelliklerin ve yarattıklarının detaylarında tanıttığı sanatını fark ettiğinde, her şeyin tek ve gerçek sahibinin O olduğunu; şefkatin ve bağışlayıcılığın O’nun ahlakında tecelli ettiğini, her şeyi ve her olayı mükemmel hikmetlerle yarattığını düşündüğünde, Allah’a sevgisi artar. Allah’ı aşkla, coşkuyla, boyun eğerek sadakatle sever. Müminin Allah’a olan aşkında bir sınır yoktur; katından rahmet olarak sunduğu nimet ve güzelliklerde de Rabb’inin bir sınırı yoktur çünkü. O’nun nimetleri genelleme yapılarak dahi sayılamaz.

Eğer Allah’ın nimetini saymaya kalkışacak olursanız, onu bir genelleme yaparak bile sayamazsınız. Gerçekten Allah, bağışlayandır, esirgeyendir. (Nahl Suresi, 18)

Yüce Allah, insana her an Kendisini hoşnut edebilmesi için fırsatlar yaratır. Rabbimiz müminlere yaratılma amacına uygun şuurla yaşayacağı ve Kur’an’ı anlayacağı bir akıl, iman, büyük bir sevgi gücü verir. Rahman ve Rahim olan Rabb’inden kendisine sunulan bu özellikler insanın Allah aşkında derinleşmesinin bir yoludur. Allah’a derin bir sevgi duymayan kişi, Allah’ın tecellilerini göremez, yarattığı güzellikleri sevemez. Allah sevgisi, tüm sevgileri kapsar, samimi insanın ruhuna büyük haz ve mutluluk verir…


Fuat Türker, Körpe Kalemler



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Konuşma Kişiliği Yansıtır
Çocuklar Gibi...
Ahirete Hazırlık Kursu
Duyguları Akıl ve İrade ile Terbiye Etmek
Vakit "Öldürmek" Değil, Kazanmak İçindir
İnsanlar İçin Yaşamak Zordur
İmtihan Olmasa?
Af Yolunu Benimsemek
Her Yeni Gün Bir Fırsattır
Gözünü Gezdir, Bir Çatlaklık Görüyor Musun? - I

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnkârcılar İnananların Sapmasını İsterler
Son Perde
Dinin Çıkarlarını Gözetmek
İnsan Neden Kıskanır?
Anne Babaya İtaat Nasıl Olmalı?
Ne Kadar Aciziz!..
Gerçek Sevgili
Korkma Ebedi Varsın
Allah Aşkı
Gerçek Adalet

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Otobüs Yolculuğu [Öykü]
Köy Anılarım (!) [Öykü]
Artık Oruç Tutuyorum (Çocuklar İçin Ama Büyükler de Okuyabilir :) [Öykü]
Daldaki Armut (Çocuklar, Gençler ve de Çocuk ve Genç Kalanlar İçin :) [Öykü]
Boyun Eğen Kutlu Kadın [Öykü]
Darwinizm, Komünizmin Bilimsel Kılıfıdır [Eleştiri]
Pkk'nın Hedefi; Komünist Toplum [Eleştiri]
"Kahrolsun O Zan ve Tahminle Yalan Söyleyenler" [Eleştiri]
Dünyalık Peşindeki Din Adamları [Eleştiri]
Şeytanın Çift Taraflı Kıskacı: Bir Yanda Ateizm Bir Yanda Yobazlık [Eleştiri]


Fuat Türker kimdir?

6 yıldır insani ve imani konularda makaleler ve çocuk yazıları yazıyorum. Yaklaşık 5 yıldır Haber Vaktim, Cemaat. com, Sayha Dergi, Edebistan, Turuncu Dergi, Körpe Kalemler, Edebiyat Defteri gibi dergi, portal ve haber sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Yazılarımı ve inandıklarımı paylaşmak için İz Edebiyat'dayım. Ayrıca Risale Çocuk, Kalem. biz ve Beyan/İstikamet Dergisi'nde çocuk yazıları yazıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
-


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fuat Türker, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.