En büyük mutluluk ve en büyük sıkıntı anlarında sanatçıya gereksinme duyarız. -Goethe |
|
||||||||||
|
SEBEBİM Son kullanma tarihi geçmiş Günlerim kaldı geriye Hani; “yaş yetmiş, iş bitmiş” Deme vakti gelir ya bir zaman Saç sakal ağarmış, Bel büklüm büklümdür. Beden; İstanbul haritası gibi İrili ufaklı damarlarla çepeçevre… Ve el altında kalan ise Her daim en vefalı dost olan Bir basit, türk yapımı baston! Adına dost dediklerim, Uğruna yürekler tükettiğim Bir tesbihin, dağılan taneleri gibi Ve belki de daha hızlı Kendi köşesine çekildi bugün Şimdi, her biri Masal kahramanları kadar uzakta Gözden uzak olsalar da Gönülden ırak kalamamış Bir beldeyi mesken biliyorlar artık. Araya giren uzaklık Ya da tüm o diğerleri, Bir cam fanusta yaşıyorum izlenimi Verdi bana daima Hepsi varlığımdan haberdar ama Sesimi duymaktan acizler sanki… Beni Allah’ıma terk edenleri Akıp giden su zerreleri gibi Geri dönmeyeceklerini bilsem dahi Bir zaman bekledim durdum Bir umut Hatta bir sebep Yaşam sebebim olmuştu ümit etmek Zil sesini unutalı yıllar olsa da Bir gün o sese doyabilmek, Hayali yaşattı beni. Öyle ki “gelecekler” cümlesi Tutunduğum dal oldu adeta Martılar artık her sabah Ufka kilitlenmiş bir çift ela göz buluyor sahilde Suskun ancak pek bi anlamlı gözler Yitirdiğini bekleyen, Her gecenin bir sabaha gebe olduğunu, Her gidenin bir gün elbet döneceğini Ümit eden... Bu müsterih gözbebekleri Yaşlı bir biçareye aitti. Saklamaya ne hacet Bunlar benim gözlerimdi Doğan kızıl padişah Yavrumun kızılımsı saçlarını anımsatırdı da Yüreciğim ilkbahar kelebekleri gibi Uçuşup dururdu ufuklarda Alnımda, tane tane ter Kurumak üzere olan Gözpınarlarım ise dolgun Sanırım bu hasta beden Bu heyecanı artık, kaldıramayacak. Bu sabah da ufuk kızardı Ve söndü yine O vakit içim lime lime edildi sanki Gelmedin bugün de Evlat kalbim artık çok yorgun Ancak sitemkar değilim sana bilesin Çünkü seni beklemek bile Mesut etmeye yetti beni Ya beklemek imkansızım olsa Beklemeye sebebim olmasaydı Şükürler olsun Allah’a Seni bana lutfetti. Sabahları hala Nefes alıyor olduğunu bilmek Gözlerimi her açışımda Gözlerinin dünyayı seyreylediğini anımsamak Evet yalnız bunlar dahi güzel, Ah! Bir de yanımda olaydın Torunlarımın süt kokusu ciğerlerime dolaydı İşte o zaman her şey tastamam olacaktı Varsın uzak olsun, siz hayatta olun da Yaşama tutunun da tek, mesafeler girsin araya Ehemmiyeti mi? Ancak yok denecek kadar… Bundan böyle beklemek de yok evlat Belki gelirsin diye biriktirdiğim Çürük muzları kurda kuşa vereceğim Hani hatırlar mısın? Küçükken hep muz kaçırırdın Hiç fırsat vermeden, kulağına yapışır Bir fırça, bir azar Ağzıma geleni sayardım Tabi o vakit muz; ateş pahası Her neyse… Migrenim artık dindi oğul! Yüreğim ferah Sen beni unutsan da Ben seni bir gün olsun hatırımdan çıkaramam Ancak, sebebim! Ey gözleri sürmelim! Bilal! Bir gün olur da, Ölüp de kavuşursam Yaradana; Ben seni uzaktan sevmekte buldum Allah’ı Hakkım sana helal!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ayşe YILDIZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |