..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Pek çok doktorun yardımı ile ölüyorum. -Büyük İskender
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gülmece (Mizah) > Adnan Ergin




4 Ocak 2011
Kırmızı Başlıklı Kız  
Adnan Ergin
küçükken çok mu saftık ne


:AHEI:
KIRMIZI BAŞLIKLI KIZ

Bu masaldaki ilk sosyalojik vaka Kırmızı başlıklı kızın babası olacak dallamadır. Nasıl bir bünyedir ki kızına isim koyma zahmetine bile girmemiştir.Bu kızın kafa kağıdında harbiden Kırmızı başlıklı kız mı yazmaktadır ki acep? Ya da kızın adı Gül felandırda yakınları uzunca Kırmızı başlıklı kız mı demektedirler. Bitlisteki minare sayısı polimiğine girmeye niyetim yok ama anlayan bir oğlan varsa beri gelsin yani. Ayrıca ne akla hizmet yaşlı anacağazını ormanda tek başına yaşamaya mahkum etmiştir. Zavallı kızcağıza her allahın günü onca yolu teptirmektedir o da anlaşılası değildir. Herifte ana, evlat sevgisi hak getiredirde bunun karısındada mı peksimete sürülecek akıl yoktur? Hiç mi demez yiğidine " herif herif senin bu yaptığın Çorum leblebisi bi iştir" diye. Hadi ondanda geçtim ne diye hergün yemek taşır durursunuz ki. Alın kadına haftalık erzağını yapsınckendi yemeğini. Haa! yemeğini yapamayacak kadar yaşlı diyosanız diğer işlerini kim görür bu garibin? Daha bunun bulaşığı, çamaşırı, ütüsü, temizliği var di mi ama. Ya bu işleride zavallı kızcağıza çaktılar ya da ihtiyarın evini mok götürüyo.
Masalda garip olan bi baba olsa yine iyi. Ya kurda ne demeli? Ya tamam kızı yemeyi kafaya koymuşsun onu anladıkta bari doğana uygun davran be birader. Kurtsun sen, ormanda denk getir, dal kıza olsun bitsin. Ne o Roma konsülleri gibi bir sürü entrika, alavere, dalavere çevirmeler. Yok önce babanneyi yoluna koymalar, kılık değiştirmeler, taklit yapmalar. Uleyn madem bu kadar hünerin var senin paraya para dememen lazım. Bak flipper, çarli parayla oynuyorlar. Oysa sen acından el kadar çocuğa kalmışsın.
Ah be ninem sende iki laf edilmeyi hak ediyorsun yani. Sen kulubeni orman hayvanlarını koruma ve yaşatma derneği lokali olarak mı işletiyorsun. O kurt nasıl giriyor evine kılını, kuyruğunu sallıya sallıya. kapa kapını otur evinde, ne işin olur elin itiyle, kurduyla di mi ama.
Kırmızı başlıklı kız sende az embesil değilsin yani. Kızım bu kurt Dustin Hoffman mı mübarek. O ne rol yeteneğidir ve bu kurda niye hala oskar verilmemiştir, anlayabilene aşkolsundurda. Ya kızım hergün gördüğün babanneni kurttan ayırımayacak kadar gözlerin bozuksa onca yolu nasıl kaybolmadan gidip gelebiliyorsun. Baban olacak denyodan seni göz doktoruna götürmesini beklemiyorumda, okulunuza hiç ücretsiz göz taramasıda gelmedi be yavrum. Gerçi senin saftorozluğunu göz bozukluğuda açıklamazda neyse. Ne biliyim kitaplarda felanda mı hiç kurt resmi görmedin. Ama televolelerden başını kaldırıp hiç belgesel izlemezsen olacağı budur işte. Oh olsun diyecem ya kıyamıyorum yinede.
Son diyeceğimde sözüm ona avcı geçinen kırmızı başlıklı kızın kurtarıcalarına. Alooo birader! siz adam gibi safari, sürek avı neyin yapsanıza. En azından gidip ormanda avlanın bari. Bu ne rahatına düşkünlük, bu ne müşkülpesentliktir. İhtiyarın evini salon solomanje avlak yapmızsınız, kurt gelsin biz vuralım. Oh ne ala memleket. Delikanlı avcıya yatakta gecelik giymiş kurt vurmak yakışır mı? Hayır birşey değil, iyi bi halt ettik sanıp yarın avcılar kahvesinde alnatacaksınız, millet uçuğunu bırakıp basuruyla gülecek halinize.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Pazar Sabahı Zınk Diye Uyanmak [Öykü]
Esma - Ül Hüsnanın Allahın Adları Olduğu Yanılgısı [Eleştiri]


Adnan Ergin kimdir?

kah yazdım kah duraladım. ya hayat çok üstüme geldi. ya içimden gelmedi yazamadım. bir tarzım da olmadı üstelik. ne gelirse içimden öyle yazdım. şiir, öykü, roman, tiyatro oyunu, mizah dergisi bile çıkardık dostlarla bir dönem. ne mi oldu ? bu ülkede hangisi uzun yaşamış ki bizimki yaşasın. ama sanırım en çok mizah yazmayı seviyorum. düdüklü tencerenin fazla buharı tahliye etmesi gibi, bu ülkede yaşamanın verdiği şişkinliği, mizahla tiye alıp hayatın gazını çıkarıyorum bende.

Etkilendiği Yazarlar:
etkilenirsem kendimden uzaklaşmaz mıyım ?


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Adnan Ergin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.