..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Din > Mehmet Akif Uçar




13 Kasım 2010
Dabbe"tül Arz  
Mehmet Akif Uçar
Arz, dünya dediğimiz yerkürenin tamamına verilen isimdir. Yani dağlar, denizler, gökyüzü, yeryüzü, kara parçaları, okyanuslar dünya çevresindeki atmosfer vb. bunların hepsine arz denilmektedir. İşte bu arz diye isimlendirdiğimiz bölgede meydana gelen olağan üstü olaylara ise dabbe’tül arz diyoruz.


:BBHD:

Arz, dünya dediğimiz yerkürenin tamamına verilen isimdir. Yani dağlar, denizler, gökyüzü, yeryüzü, kara parçaları, okyanuslar dünya çevresindeki atmosfer vb. bunların hepsine arz denilmektedir. İşte bu arz diye isimlendirdiğimiz bölgede meydana gelen olağan üstü olaylara ise dabbe’tül arz diyoruz. Nitekim ilahi kitaplardan anladığımız kadarıyla bu olayların oluşumu, yapılan yanlışlar nedeniyle insanlığa uyarı niteliğindeki bir sinyaldir. Yani Allah, yaptıkları herhangi bir yanlış veya işlenilen birçok hata sebebiyle bu olayları gerçekleştirerek, gözdağı verircesine insanlara uyarıda bulunmaktadır.

Zira insanların yaşadığı birçok bölgede oluşum şeklini hiç kimsenin tahmin bile edemediği, olağanüstü olaylar gerçekleşmekte ve bazen binlerce insan ölmektedir. Mesela depremler, sel felaketleri, çığ düşmeleri, yanardağ patlamaları, kasırgalar, hortumlar, tsunamiler, gökten yağan çamurlar veya böcekler, heyelanlar, erozyonlar, göktaşı düşmeleri, aşırı soğuklar veya aşırı sıcaklar bunların hepsi kesinlikle birer dabbe’tül arz vakıasıdır. Dabbe’tül arz meselesi ise kıyamet alametlerinden biridir. Bu da bize şunu haber vermektedir ki, gerçekleşeceğine kesinlikle inandığımız kıyametin zamanı yaklaşmıştır. Ama maalesef günümüz dünyasındaki insanlığın büyük çoğunluğu hala bu durumun farkına bile varamayıp, çeşitli sebep ve bahaneler yaratarak kendini avutmaya çalışmaktadır. Evet, çok ama çok maalesef ki insanlar, her hangi bir bölgede gerçekleşen deprem sebebiyle acaba Allah burada bize ne demeye çalışıyor veya biz burada ne gibi bir yanlış yapıyoruz da Allah bizi uyarıyor demiyorlar. Ya da oluşan sel felaketleri, tsunamiler, hortumlar veya kasırgalar acaba hangi yanlışımızın uyarısıdır diye hiç düşünülmüyor.

Hülasa insanların doğruyu anlayıp ona göre yaşamaları için Allah, kitaplar ve peygamberler göndermiştir, geceyi, gündüzü ve güneşi yaratmıştır, ölümü var etmiştir, geçmiş kavimlerin helak kalıntılarını örnek teşkil etmiştir. Bunların hepsi Allah’ın varlığını belgeleyen deliller olup kesinlikle hepsi de insanlığın hidayeti için var edilmiş olgulardır. Günümüz dünyasında bu belgelerle birlikte bir de dabbe’tül arz dediğimiz farklı bir uyarıcı nitelik ortaya konulmuştur ki, bu tamamıyla Allahın haşmetinin ve de hışmının göstergesidir. Zira Allah, bu uyarıcı faktörlerle şunu demek istiyor; “ey insanlar size kitaplar gönderdim, aranızdan elçiler seçtim, bazen kıtlık verdim bazen de bereket ihsan ettim, bakın şimdi de yeryüzünü hareketlendirerek sizi uyarıyorum, eğer bu defa da hakikati anlamazsanız, şunu bilin ki kesinlikle kıyamet faciasıyla hepinizi un ufak edeceğim.” Zira öyle ki bunlar dehşet verici uyarılardır. O nedenle herkesin aklını başına devşirip en kısa zamanda tövbe etmesi gerekmektedir.

Ne zaman, nerede deprem olacağı ya da depreme karşı nasıl bir önlem alınması gerektiğinden ziyade insanların deprem sebeplerini manevi boyutta irdelemeleri gerekmektedir. Nitekim bu sadece deprem değil diğer bütün doğal afetler içinde geçerlidir.

Şu kesin bir gerçektir ki, varlıkların hepsi ölüme mahkûmdur. Ölümsüz hiçbir canlı yoktur. Hayat ve ölüm… Bu ikisi de kesinlikle öylesine bir tiyatro eseri olsun diye yaratılmamıştır. Zira bunun böyle olmadığını azıcık düşünen herkes anlayacaktır. Yaratıldığımıza göre, ölüm sonrası bu hayatın hesabını vereceğimiz de kesindir. O nedenle Allah’ın bunca uyarısından sonra doğruyu anlamamız gerekmektedir. Yani Allah vardır, birdir, ondan başka ilah yoktur, evrendeki her şeyi o yaratmıştır ve ölüm sonrası âlemin olduğu kesindir. Hala da hayatta olduğumuza göre şu andan itibaren yapmamız gereken şey kısaca şudur; bütün günahlarımız için acilen tövbe etmek ve bundan sonra Allah’a şirk koşmamak yani Allah’tan başka hiç kimseyi kutsileştirmemek, adam öldürmemek, zina ya da tecavüz fiilinde bulunmamak... Nitekim bunlar çok geniş kapsamlı kavramlardır. Bu kavramları tam manasıyla düşünüp ona göre davranışta bulunan insanın yanlış yapma ihtimali yoktur.

Tamamıyla doğru davranışta bulunan insanların olduğu bir bölgede dabbe’tül arz olayının gerçekleşmesi mümkün değildir. Şayet bir bölgede dabbe’tül arz uyarısı varsa o bölgede kesinlikle doğru olmayan davranışlar sergileniyor demektir. Böylesi bir durumda ise yapılacak tek şey, o hatanın araştırılıp bulunması ve derhal giderilmesidir.


Mehmet Akif UÇAR



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın din kümesinde bulunan diğer yazıları...
İyilikler ve Kötülükler
Er - Rab
Ölüm..!
Erkekler ve Kadınlar
Kitap ve Hikmet
Şeytan Ya da İblis
Üstünlük Ya da Aşağılık Kompleksi
İnsan
Dünya ve Diğer Alemler
A L L A H (C C)

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Beyaz Balina
Türk"e Kurşun Yağdırmak
Dünya Müslümanlarından Papa'ya Mesaj

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Nur Tacı [Şiir]
Kutlu Sevda [Şiir]
Yakarış - Müjgan Akyüz & Mehmet Akif Uçar [Şiir]
Peygamber [Şiir]
Boşluk [Şiir]
Beraat [Şiir]
Serzeniş [Şiir]
Nasihat [Şiir]
Af - Rika [Şiir]
Titimoha [Şiir]


Mehmet Akif Uçar kimdir?

www. yakamozkitapevi. com

Etkilendiği Yazarlar:
Mustafa Kemal Atatürk, Necip Fazıl Kısakürek, Mehmet Akif Ersoy, Lev Nikolayeviç Tolstoy, Ebul'Ala El-Mevdudi, Fethullah Gülen, Mustafa İslamoğlu, Hayrettin Karaman vs.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mehmet Akif Uçar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.