İnsandaki gerçek güzelliği ancak yaşlandıkça görebilirsiniz. -Anouk Aimee |
|
||||||||||
|
Tiyatro hayattır sinema hayaldir;sinema ince ve kalın çizgilerle geniş çapta minimalize edilebilir defalarca çekilir tiyatro hata affetmez sinemada sahneler seksen kere bile çekilir hatalar belli olduğunda bozuk sahnelerin verilmeme imkanı var tiyatroda bir hata gözden çıksa seyirci çıplak bir gözle görüyor geri alması yok........... Tiyatro canlı ve saydam oyuncuyla seyirci içiçe sinemada beyaz bir perde çekilmiş tamamen sanal ayrı iki dünya ama sirkilasyon süper hiç görmediğiniz bir yer bir ülke afrikada çekilmiş bir film evet hayal ama mekanlar canlı konu içinde görmediğiniz yeri görebiliyorsunuz değişimleri tiyatroda dekor şimdi ki oyunlara bakınca bir sahne fakirliği görüyorum tamam döner sahne uygulaması var ama dekeorda önemli bence ben şahsen konuya önem veririm japon tiyatrosu ve epik oyunlar favorim giderseniz Arzunun onda dokuzu hasibe eren süper bir oyunculuk çıkarmış epik oyunculuğu görüceksiniz özellikle gidin.Tiyatroda konu cezbeder bir oyuncu girer gider ama çok ilgisiz bir kişi girdi çıktı veya bir mimik hemen ilgi çeker sinemada mekenlar canlı mesela bir kavga sahnesi var arkada gülen bir insan oda kamera onuda içine alabilir tiyatroda belli kişiler oynar sinemadaki geniş çap tiyatrodaki trambolin bir tarz tiyatro hayat bizim yaşadıklarımızı alıp aynene sergiliyorlar sinemada saçamalık ve yaratıcılık oluyor. Japon sinemasındaki siyah saç onların korkusunda kan ve vahşete yer çok yok batı tarzındaki korku tekniği yok kurt adam yok bu adam tiyatroda japaon sinemacılığı uygulanabilir ordada şeytamn kadın onlardaki geleneksel yaklaşım cinsel arzular yok sayılıyor fazla vahşet yok batı tarzındaki sinemacılık bakınca fazla kanlı ve sekse dayalı oldu şimdiki korku anlayışı şimdi bunları tiyatroya tam aktaramayız sinemsa olan teknikte tiyatroda olmaz......... Sinema hayal ama tiyatro bizi daha çok yansıtıyor:)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Rutil Bilginer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |