"Bana ev hikayesinden söz açmayın. Artık benim oraya gideceğim yok!" Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
En büyük kayboluşum bu ve hiç kimse farkında değil. Sadece ben yaşıyorum bu büyük anı birde bedenim. Titriyorum, üşüyorum, gülüyorum, bağırıyorum, ağlıyorum hıçkırarak. Kimim ben, neyim? Bir adresim var mı? Ya da kimliğim. Bedenim neden gülüyor bana? Bu kayboluştan sonra varolabileceğine mi inanıyor yoksa? Biri ona anlatmalı kayboluşun esas olduğunu. Başka ruhlara sahip olabileceğine inanıyor olmalı, başka bir ruhla varlığının devam edeceğine. Benden önce de başka ruhlara sahip oldun mu? Ben başlangıç mıyım yoksa? Bir tiyatro var karşımda, küçük oyunlar oynuyorlar hayatımdan sahne sahne. O zamanlar anlayamadığım anlasam da inanmadığım güzel günlerim olmuş aslında. Güzel kadınlar sevmişim, hiçbir zaman benimsemediğim kadınlar. Çok fena terkedilmişim, çok ağlamışım hiç sevmemişim sonra. Ardından silinmiş hayatımdan, hiç olmamış, hiç sevmemişim, hiç terk etmemiş beni. Kaçkere ölmüşüm, kaç kere dirilmişim ardından hep bir şeyler kaybederek hayatımdan. Her şey yavaş yavaş siliniyor, yok oluşum başlıyor galiba. Haykırıyorum sonsuza; bak ne kadar yalnızım haydi dokun bana. Yaşayan ölüler var evlerde, şimdi uyuyorlar yeni güne hazırlıyorlar kendilerini, yeni kaosa, yeni kayboluşlara. Farkında değiller, aslında öldüklerinin, bir şeyleri kaybettiklerinin, sadece bedenlerinin yaşadığının. Her gün aynı tiyatroda aynı rolü oynadıklarının. Anne sevgisiyle başlayan ve yalnızlıkla biten bir hayat. Ölüm gibidir yalnızlık, soğuk ve keskin, yenik düşersin kendi bedenine. Zamanım doldu galiba, hıçkırıklarımı da duyamıyorum. Siz bu yeni güne başlarken ben olmayacağım artık. Kasımın ilk güneşi doğuyor yavaş yavaş ve olmayan adamın gözyaşları ıslatıyor kaldırımları…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Önder Yüksel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |