Güzellik her yerde karşılaşılan bir konuktur. -Goethe |
|
||||||||||
|
kaldıki hızla çölleşen tarım alanları bir tarafa.. arka planda sofrasındaki pilavlık(!) pirinci bile calrose ( kalifornia gülü) adı altında dışarıdan ithal edip.. avuç dolusu milli serveti çarçurumuz bir yana.. şu zavallı toplum.. elindeki mevcut doğal çeltik üretim alanlarının köküne.. kibritlik.. yıllık ortalama 30 ton su emim kapasitesine sahip.. okaliptus ağacı dikmekle.. kendisinin.. istikbalinin.. ülke geleceğinin.. altına dinamit sokmakla kalmıyor.. bu alanlarda istihdam edebileceği nüfusu köy kahveleri.. kent çay ocaklarında veresiye içeceği birbardak çaya.. açlığa sefaletede mahkum edip.. ayriyeten örtülü ödenekten.. okaliptus ithali için dış mihraka.. tüyü bitmez yetim hakkını toka edip..dış sermayeye uşşaklık ediyor.. peki çözüm ne.. sivrisineği tek tek yakalamakmı.. ne elaaaka.. kel alaka.. bu gün karadenize bir palta sapı kar düşsede hamsi bizim oralara turistik gezi düzenlese beklentisine odaklı balıkcı taifesi.. kıytırık teknesinin çatısına kondurduğu sonar sistemleri uydu antenleri sayesinde.. karasularımızı ihlal eden ilk kafilenin yerini tesbit edebilmekte.. cibinlik ayarında trol göz açıklığı kapasitesine sahip ağları ile.. - gideyim karşıda doğurayım şeker.. evladım çifte vatandaş olsun.. diye yola çıkmış balığın havyarı bile ağ içi iç edebilmekte..iken niçin tek tek yakalıyalım ki.. sorun mevcut teknolociye kıvrak Türk zekası ve bilgisinin ilave edebileceği düzeneği kurmakta.. '' pervaneyim ateşine.. oduna yanmaya geldim'' diyebilecek kadar da duygusal bir canlı olan sivrisinek sürülerinin.. köy evlerimiz yazlıklarımız giriş kapısı.. bahçeye seyyar uzatma kablolarla bağladığımız sarı ampullerin ışıkında muhteşem şeb-i aruzlarına. .. ilave edeceğimiz küçükbir elektirik motorunun dairesel dönüşü esnası.. ampule odaklı sivrileri.. yine dairesel çelik tele sarılı cibinlik ile kolayca dikilebilir hazırlanabilir kapan sistemi ile sürüler halinde beşer onar elli yüzer avlamakla kalmamalı.. orkinos çipura üretim çiftliklerine.. frigo frik kasalı tırlarla.. protein değeri yüksek taze yem sağlanmalı.. sen kazan ülke kazansın.. .. nerdesin ey sevgili.. görsen halimi.. dersin ki.. gönlü hazansın..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © demir can, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |