..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Prensiplerden hoşlanmam. Önyargıları yeğlerim. Daha içtenler. -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Kesinlikle Karşıyım! > Gürcan Erbaş




28 Ağustos 2010
Doğrusu  
Bir Ulusun kaderi üzerine karar verme yetkisini elinde bulunduruyorsan..

Gürcan Erbaş


Üst düzey yetkiyle donatılmış Kurul, Meclis, Heyet'ler; Ulus adına karar verirken yüz kez düşünmeli.


:AFGG:

Bir Ulusun kaderi üzerine karar verme yetkisini elinde bulunduruyorsan önce yüz kez düşüneceksin. Yetmiş milyonu karşına alıp tek tek analiz edeceksin, âdil olacaksın, serin kanlı olacaksın. Ülkemde beş milyondan fazla okuma/yazma bilmeyen garip vatandaşımı düşüneceksin. Ankara'nın göbeğindeki odanızdan çıkıp yakın bir Ankara köyüne gitseydiniz ve sade bir vatandaşıma 12 Eylülde Referandumda ne yapacaksınız, ne düşünüyorsunuz diye bir soru yöneltseydiniz ortadaki gerçek ve büyük sorunu görür ona göre EVET/HAYIR ya da TERCİH mührünün dahi kötü seçilmiş olduğunu anlardınız.
Sözlerim elbet Yüksek Seçim Kurulunadır. Her sınıfın, her kültür düzeyinde vatandaşımın kolayca anlayacağı bir mühürü düşünemediniz. İlle de Evet, Hayır mı olmalı, Tercih mi olmalı? EVET/HAYIR yazan pusulanın üstüne Evet ya da Hayır mühürü vurulur mu? Sizce mantıklı mı?
Yazılı ve Görsel basını da suçlamak istiyorum. Referandum diye tutturdular. Beşbuçuk milyon okuma-yazma bilmeyen bir o kadar da ilkokul çıkışlı garip vatandaşım Referandum sözcüğünden ne anlar? Bir sorsaydınız. HALK OYLAMASI diyemediniz. Yazık..yazık..
Esas sorun şu mühür işinde. Kolay, basit, anlaşılır olmalıydı. En gerçekçi mühür, üstünde DOĞRUSU yazılı bir mühür olurdu. O zaman sade vatandaş da DOĞRUSU EVET ya da DOĞRUSU HAYIR der, görevini huzurla yapardı.
Baştaki büyüklerimiz, Başbakanım ya da Cumhurbaşkanım bir emir verse onbeş gün kala bunu gerçekleştirebilir. Ama biliyorum çok geç diyeceksiniz, değil inanın değil. Biliyorsunuz ünlü meseli. " Bu millet isterse donanmasını üç günde yapar, yelkenlerini atlastan, direklerini de şimşirden . "
Mührün en anlamlısı DOĞRUSU olmalıydı. Israrlıyım.


(*) Özür: Yazımın sonundaki ünlü meseli, bir Padişahımız, sanırım İnebahtı yenilgisi üzerine Sadrazamına söylemişti. Doğrusunu hatırlatan olursa sevinirim.

Saygılarımla,

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ...
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
28 Ağustos 2010
Teşekkürler. Gerekeni çok güzel söylemişsiniz. Tabii anlayana! Anlarlar mı? Sanmıyorum, ama gene de moralinizi bozmayın. Saygılarımla.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın kesinlikle karşıyım! kümesinde bulunan diğer yazıları...
İmdaaat (!)
Devlet, Halkını Koruyor (!) Mu?

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İstiyorum
12 Haziran Gecesi 12'ye Doğru
Hükümetler Ne Yapmaz?
12 Haziran Gecesi 12'ye Doğru
İyi Düşünün!
Musa Peygamber ile Firavun
12 Haziran Gecesi 12'ye Doğru
Benim İçin Önemli
Cumhurbaşkanı Olabilirsiniz.
Ormanı Yakana Müebbed

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Benim Atlarım [Şiir]
Lebon'da Buluşalım [Şiir]
Anılar Kutusu [Şiir]
Kaside [Şiir]
Sotaya Düşmeyen Şiir [Şiir]
Atatürk Aramızda [Şiir]
Hayalet [Şiir]
Eski Çeşme [Şiir]
Bir Sebep Göster [Şiir]
Bekleyiş [Şiir]


Gürcan Erbaş kimdir?

1942 İstanbul doğumlu, edebiyatın her türünden hoşlanır, ayrıca resim yapar. Kendi adına yayınladığı şiir kitapları: Kaç İstanbul Var İçinizde, Mavi Düşler, On üzerinden on veriyorum sana, Dedemin Kitabı, Solmasın Yurdumun Gülleri, 19 Yaş Şiirleri, Sesler Düşünceler Duygular, Aynadan Yansıyan, Onikiden Sonra, Gece Korkuları.

Etkilendiği Yazarlar:
Halide Edib, Adalet Ağaoğlu, Yakup Kadri,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Gürcan Erbaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.