Bilgi sakalla ölçülmez. -Moliere |
|
||||||||||
|
Bilincimi o denli yaralamış ki inanın bir ayı aşan süredir onun peşindeydim. Aile, Anayasamızda yerini, en güzel şekilde almış almasına da ne koruyan var ne gözeten. Eskileri unuttum da bu Hükümetin, bir yıl içinde doğalgaza yaptığı zam, önceden duyurduğunu -toplam %54 olacak- çok aşınca bilincim, iyice yaralandı. Benim rakamlarıma göre %63 oldu, siz buna bir de faturaya eklenen vergileri ekleyin. Sabah sabah gazetemde okudum, hiç aklımdan çıkmıyorki! Gözüme çarpıverdi. Başka ülkelerde zam, ortalama %40 , bizde %80 olmuş. Şimdi içinizden gelip bu zamma sıcacık, samimi bir Yuhh çekmez misiniz! Memuru, işçiyi, emekliyi düşünüyorum. Aylık gelirlerinin %50sini doğal gaza verirlerse nasıl yaşayacaklarını düşünüyorum. Buna verilecek en güzel yanıtın, topluca ve toplumca bir boykot olacağını düşünüyorum. Giyin kazaklarınızı, geçirin ayaklarınıza kalın çorapları, bir ay soğukta oturalım. Doğal gaza vereceğimiz parayı limona portakala veririz, eczaneden de bol bol aspirin, gripin ya da daha güncel, etkili ilaçları depo ederiz, çok çok bir ay burnumuzu, sümüğümüzü çekeriz ama bu deli, çılgın zammı çekmeyiz. Toplum bilincimiz bunu gerektirmiyor mu? Ayrıca bu satırlarımı, bir kışkırtma, bir başkaldırı olarak düşünmesin kimse. Yalnızca kendi düşüncemi açıkladım. Herkes, oturup bir düşünsün. Ben, eğri oturup doğru kalktım, yazdım, çizdim, hesapladım. İşin içinden çıkamadım. Ağzımdan tek bir sözcük çıkıyor kardeşim. İmdaatt !
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gürcan Erbaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |