Gerçeği arayan bir insan, öncelikle her şeyden gücü yettiğince kuşku duymalıdır. -Descartes |
|
||||||||||
|
Keşke, keşke bunlar birer intizar sayılmasa… Bir yıldızın evvele geçerken ki bana gösterdikleriydi galiba düşünülenler. Halbuki ne kadar da saçmaydı her şey, az evvel. Karman çorman bir sevda diledik de bu muydu taşıyacağımız tüm yük? Daha fazlası gerekli olan değil miydi? Hani şu hep tartışılan ‘makul’ bu muydu? Küçükken keşke diyebilen bir insan olmayı dilerdim her yıldız söndüğünde. Keşke dilemeseydim dediğimde az olmadı değil. Şimdiye baksan, yani bu adama baksan yağmur olur donarsın, layığını bulamazsın. Hep, hep ne derdim; bu yalnızlık ölüme hasretten öte midir ki? Sahi, bir toprağa aşık olmakla, bir insana aşık olmak arasında ne kadar fark olabilir? … … … Ardına baktığında kaybettiğin benler uğruna mı yaşattı bu seni bana yaradan. Gülmek mi istedi kimsesiz bıraktığına. Ya da ben mi bıraktım o beni çok istese de, insan olduğumun farkına varıp. Aslına bakarsan hayata yavşakça bağlanmaktan öte neydi ki istemler? Sahi, kırmızıyı sana benzeten karanlığının kan kusması mıydı? Sen hep kusarken mi canlanırdın gözümün önünde? Ve ben seni her gördüğümde nedendi aldığım tüm zevk? Neden uçup giderdin ki her karanlığı kırmızıya çevirdiğimde? -bu kadar mı zoruna gitti ateşe tapmak bir adam uğruna- … Oysa bir sigara kadar yalnızdım geçen gece. Oysa bir duman kadar aittim ciğerlerine. Oysa duman çıkıyordu ateş olmadan evvellerimde. Karmaşıktı, karmaşık olduğu kadar da yalandı susulanlar. Çıt çıkmıyordu lakin çıkan ne varsa yalandı, hayaldi, son görülendi. Kapıyı çarptı ve çekti gitti…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © onur, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |