..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Materyalist bir dünyada yaşıyoruz, ve ben de materyalist bir kızım -Madonna
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yapıtlar > Mehmet Nacar




18 Mayıs 2010
Kumru (Dergi Tanıtımı)  
Mehmet Nacar
Dört edebiyat ve şiir gönüllüsü bir araya gelerek bir tarih, kültür, sanat ve edebiyat dergisi çıkarmaya başladık. Dergi yolculuğumuzda el ele yürüdüğümüz dostlarımızdan biri Avukat Abdulhadi bay. Değerli bir şair olan dostmuz


:BABH:
Kumru Dergisi

Dört edebiyat ve şiir gönüllüsü bir araya gelerek bir tarih, kültür, sanat ve edebiyat dergisi çıkarmaya başladık. Dergi yolculuğumuzda el ele yürüdüğümüz dostlarımızdan biri Avukat Abdulhadi bay. Değerli bir şair olan dostmuz dergimizin sponsorluğunu da üstlenmiş durumda. Aynı zamanda dergimizin sahibi.
Abdulhadi Bay sosyal aktiviteleri zengin ve kendisi son derece aktif bir dostumuz. Avukatlığın yanı sıra Oğuz Boyları Federasyonu yönetiminde bulundu. Kayı-Karakeçili Derneği yönetiminde ve Gaziantep Kültür, Sanat ve Edebiyat Derneği yönetim kadrosunda faaliyetlerini sürdürmekte. Bu faaliyetlerine bir de edebiyat dergisi ekleyerek çalışmalarına renk katmıştır.
Dergimizin Genel Yayın Yönetmeni Gülhun Ertilav halkla ilişkiler mezunu. Kendisi ev hanımı ama şairliğin yanı sıra dergimizin hazırlanmasında, yazıların toplanmasında, incelenmesinde, baskı ve dağıtım aşamalarında büyük destek ve katkısı bulunmakta.
Gülhun hanımın eşi, elektrik elektronik mühendisi Barbaros Hayrettin Ertilav dostumuz yoğun çalışmaları arasında dergimizin editörlük görevini de büyük özveri ve gönüllülükle üstlenmiştir. Emekleri takdire şayandır.
Bendenizi Yazı İşleri Müdürlüğü ile onurlandırdılar.
Birbiriyle çok iyi anlaşan dört gönül eri zorlu bir yolculuğa böylece başlamış olduk.
*
Üç ayda bir görücüye çıkacak olan dergimizin nisan-mayıs-haziran sayısı baskıdan çıktı. Ücretsiz dağıtımı sürmekte.
Temel olarak halk şiiri ve halk edebiyatını benimsedik. Buna rağmen şiirin her türüne yer vermekteyiz. Şiirin yanı sıra öyküler, edebi makaleler, Gaziantep’te gelenek ve görenekler, mizah gibi değişik edebi konular da dergimizin kapsama alanındadır.
Türk Dilinin doğru ve iyi kullanılması, dilbilgisi ve imla kurallarına tavizsiz uyulması, Türk halkının duygu ve düşüncelerine tercüman olunması değişmez ana hedeflerimiz arasında.
Dergimizin isim babası kumru adındaki kuş değil. Kayı-Karakeçili Oymağı’nın bahar aylarında şölenler düzenlediği Kumru Dağı dergimize de isim olarak alındı.
Sözünü ettiğim dağ Gaziantep-Kilis karayolunun ortalarına düşen bir yerde, Kumru Hamurkesen Köyü’nün hemen yakınında bulunmakta.
Gelecekte yurt içi ve yurt dışı şairlerimizin katılacağı şiir etkinlikleri düzenleme projelerimiz var. Böyle bir etkinliği gerçekleştirdiğimiz takdirde Kumru Şenlikleriyle aynı zamana rastlatmayı düşünmekteyiz.
Almanya temsilcimiz Şükran Günay, Azerbaycan Temsilcimiz Gülnare Esgerzade, KKTC Temsilcimiz Tijen Karabina’nın yanı sıra, Türkçe düşünen, Türkçe konuşan, Türkçe duygulanan kardeşlerimizin yaşadığı bütün ülkelerden temsilcilik araşıyımız devam ediyor.
*
Yayın kurulumuzda edebiyata ve şiire hakkıyla vakıf çok değerli dostlarımız da bizimle beraber gereken çabayı esirgemiyorlar. Bunlar arasında Tamer Abuşoğlu, Mustafa Ceylan, Prof. Dr. İsa Kayacan, Yard. Doç Dr. Metin Akis, İlesam Genel Başkanı Mehmet Nuri Parmaksız, 7 Aralık Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Öğretim Görevlisi Dr. Mehmet Erol gibi isimlerin bulunması gurur ve onur kaynağımızdır.
Kültür, sanat ve edebiyat toplumu temsil eden bireyler arasındaki en güçlü bağlardan biridir. Bizler bu amaçla yola çıktık. Yunus ve Mecnun aşkı, Mevlana hoşgörüsü ile yolumuza devam edeceğiz. Rahatsız olanlara, hatta kıskançlık krizine girenlere rağmen…
Dergimizin hayırlı olmasını diliyor, bütün gönül dostlarımızı saygıyla selamlıyorum. Yönetim büromuz Ali Veli İşhanında dördüncü katta.
Web sitemiz pek yakında hizmetinizde olacaktır.
Kumru’nun iletişim adresi; kumrudergisi@hotmail.com

Mehmet Nacar






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Paşa Gönlüm [Şiir]
Yanımda Sen Olursan [Şiir]
Hasret [Şiir]
Yalnız Benim Ol [Şiir]
Sen Olmasaydın [Şiir]
Viranda Bir Gül [Şiir]
Sırtımdan Vurdular [Şiir]
Aşkın Sihirli Lambası [Şiir]
Anlarsın [Şiir]
Sayın [Şiir]


Mehmet Nacar kimdir?

Dört şiir, bir artistik nesir kitabı. İki dergi. İki gazete ve iki dergide yazı işleri müdürlüğü. Yedi bin kadar makale.

Etkilendiği Yazarlar:
Kitaplarımın isimleri : Yitik Sevgiler, Bu Kentin Yalnızları, Hasrete Yolcuyum ve Neredesin Sen? Hüzünlü Bestem. Sarhoş Aşıklar, Kapıldım Gidiyorum


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mehmet Nacar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.