..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Sevgi bilmekten doğar." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Roman > Özet > Necat Dilaver




31 Mart 2010
Sarı Bank - Hayat / Özet  
Necat Dilaver
Kader Sokağın karşısına yerleştirilmiş sarı renkli bir bankın, bana göre romantik hikayesidir. Bankla bir şeklide temasa geçen bazı insanların kısa hayat öyküleri ve ölümleri romanın görünen konusudur. Sarı bankın yerinden kaldırılması ile tüm dünyanın yani algılanabilen hayatın değişebileceği fikri ise romanın gizli konusudur. Ölüm ve hayat kitabın hikayesidir. 'Tanrı' kavramı genelde 'hayat' yerine kullanılmıştır. Yer yer fütürist göndermelere başvurulmuştur.


:CJAE:
'Sarı Bank - Hayat' adlı romanınım kısa özeti....

Kitabım, Kader Sokağın karşısına yerleştirilmiş sarı renkli bir bankın, bana göre romantik hikayesidir.
Bankla bir şeklide temasa geçen bazı insanların kısa hayat öyküleri ve ölümleri romanın görünen konusudur.
Sarı bankın yerinden kaldırılması ile tüm dünyanın yani algılanabilen hayatın değişebileceği fikri ise romanın gizli konusudur.
Ölüm ve hayat kitabın hikayesidir.
'Tanrı' kavramı genelde 'hayat' yerine kullanılmıştır.
Yer yer fütürist göndermelere başvurulmuştur.

Kitabımdaki karakterler ve kısa hayat hikayeleri ise şöyledir...
Evsiz adam: Karısını öldürmekle suçlanır. Organları devlet tarafından çalınır.
İki sevgili: Kadın, Mustafa'dan vazgeçer. Adam, kadının sevgisine ulaştıktan sonra kadına karşı soğur. Evlenirler. Çocuk klonlamaya karar verirler, kadın adamı Mustafa'yla aldatır. Adam, kadın ve Mustafa'yı zehirler...
Yaşlı adam: Eski polise doktor karısı ötenazi yapar. Sonrasında kadın kendini asar...
Elinde kitapla genç: Geçmişte Kader'e arabasıyla çarpmıştır. Bankta otururken Kader Sokak tabelası yüzünden anlığına yolculuk yapar. Sonra Kader'in kardeşini soyguncunun elinden kurtarırken ölür...
Topal ve muhtar: Rüşvet vermek için şehire giderler...
Modern oyuncakçıda çalışan iki kız ve bir erkek: Sarı saçlı kız mavi gözlü erkeğe aşıktır, mavi gözlü erkek kırmızı saçlı kızı istiyordur, kırmızı saçlı kız gözlükle erkeği seviyordur. Sarı saçlı kızla mavi gözlü erkek evlenir, üç tane zeka özürlü çocukları olur. Mavi gözlü erkek bir gün cinnet getirir ve hepsini öldürür. Kırmızı saçlı kızı ise üyesi olduğu çete üyeleri tarafından öldürülür...
Elinde gazeteyle adam: Emekli ölü yıkayıcı özel bir cenaze evi açar, batar, Allah'a yaklaşır ve onu anlar, tasavvufa gönül verir. Allaha kavuşmak için bir an önce ölmek ister ama inancına göre intihar yasaktır. O da yaşamaya çalışmaz, yemek yemez ve artık iyice pili bittiğinde bir tabuta girer bir daha da çıkmaz.
Bıyıkları alt dudağını bile kapatan hatta yüzünün neredeyse yarısı bu bıyık denen tüylerden oluşan kısa boylu adam: Görme ve dokunma duyuları eksiktir. Seslerden vazgeçmeye, intihara karar verir. Sonra vazgeçer, lösemiye yakalanır, iyileşir.
On iki yaşında iş arayan Mehmet: Hayal dükkan ve camide iş bulamamış, bir daha sarı bankın olduğu mahalleye gelmemeye karar vermiştir. Sonrasında zengin olur ama aşkı bulamaz. Tinerciler tarafından bıçaklanır ve ölür...
Yüzünün bir tarafı kulağından ağzına kadar bıçak yarası olan kadın: Bankta otururken yarası sızlayınca eve gider. Sonrasında çalıştığı iş yerinde bir virüs kapar ve şizofreniye yakalanır. Hastane penceresinden düşer ve ölür.
İki mühendis: Mahallenin yıkım planını hazırlarlar. Sonrasında biri pankreas kanserinden, diğeri de böbrek yetmezliğine bağlı kalp krizinden ölür…
Sedat: Tesadüfen kapısında bulduğu mektubu takipten vazgeçip imha eder. Deniz'le evlenir. Polis tarafından öldürülür..
Deniz: Huzur evinde eceliyle ölür...
Okan: Kızının ölümüne kendinin sebep olduğunu düşünür. Deniz'in eski kocası Sedat yerine onu öldürür.
Çöpçü Mehmet: Emekli olur ve evinde çöp yığınları oluşur. Hastaneye kaldırılır hastane enfeksiyonundan ölür.
Balıkçı: Eceliyle memleketinde ölür...
Güvenlik görevlisi: Basit yaşar, hastalıktan ölür. Karısına hastalığının teşhisini söylemez...
Hayal dükkanda çalışan kız: Bitkisel hayattaki kardeşinin yani Kader'in fişini çeker. Annesi açlıktan ölür, babası annesi öldüğü için ölür. Kız, anne ve babasını almaya gelen ambulansın şoförüyle evlenir. Eceliyle ölür...
Broadwayli kadın: Geçmişte aşık olduğu adamın oğlu, çalıştığı hastanede ölür…
Dilenci anne ve kızı: Kız bir düşüncenin neferi olarak ölür. Kadın, iki genç tarafından sekizinci bölgede öldürülür...
Pazarcıların lideri: Siyasete atılır, cinsel anlamda iktidarsızdır. Başbakan olur. Oğlunun babası tarafından öldürülür. Halka gerçek açıklanmaz. Demokrasi ve halk kahramanı ilan edilir.
Topu olan çocuk: Annesi yıkımdan sonra caddede top oynamasına artık izin vermez. Gıda teknojisti olur, huzur yerleşkesindeki odasında ölü bulunur...
Boyozcu: Köye göçer, tarım yapar, akçiğer enfeksiyonu sonucu kalpten ölür...
Kaleleri kuran çocuk: Başarısız bir hayat sonunda intihar eder...
İki polis: Yetmiş yedi yaşında ölürler. Birinin cenazesi kalabalık diğerinin ise sakin olur.
Çöpçü gençler: Biri kanı donduran virüs yüzünden, biri çöp arabası yüzünden ölür...
Bankın altından geçen böcek: Boyozcu ezer, mazgala iter...
Modern oyuncakçıdaki gözlüklü erkek: Diğer semte gider ve sarı banka oturur, ölür…
Sarı Bank: Yeni semtinde, denize sırtı dönük vaziyette uzun yıllar kalır. Küresel ısınma sonucu, yüz yirmi dokuz sene sonra, deniz yükselince suyun altında kalır...




Romanımın fikri altyapısı ve benim için önemi...


Romanın fikri alt yapısını Nietzcshe'nin oluşturduğunu söyleyebilirim. Gerek Nietzsche'nin hayatının gerekse fikirlerinin bu romanda oldukça etkili olduğunu düşünüyorum. Ayrıca Nietzcshe'nin çoğunlukça ve çokça yanlış anlaşıldığını da düşünüyorum...
Sonrasız dönüş ve üst insan kavramları, biraz gizli de olsa romanın zeminini oluşturuyor. Ayrıca varoluşçu sorunlar olan: ölüm, intihar ve önemli olanın o 'an' olduğu fikri, zeminin bir üst katını oluşturuyor. En üstte ise gündelik hayatın uyuşturuculuğu ve devamlılığı var...

Romanın benim için önemi ise yazarken harcadığım enerji ve okurken duyulmasını umut ettiğim zevktir... Okunmak ve beğenilmenin sadece iyi yazmakla ilgili olmadığını biliyorum. Tabi bu farkındalığın benim iyi yazdığım anlamına gelmediğini de biliyorum...



Üslubum...

'Karışık' yani bence modern bir üslubumun olduğunu düşünüyorum.
Değişen dünyayla beraber 'hız'ın her şeyde olduğu gibi romanda da artık önemli bir argüman haline geleceğini ön görüyorum.
Hızlı yaşanan hayatlar ancak hızlı romanlarla anlatılır. 'Sarı Bank - Hayat' isimli kitabımın da bu 'bence yeni' 'şiirsel ve öyküsel roman ekolüne' bir örnek oluşturabileceğini sanıyorum...





Romanımı benzerlerinden ayıran özellikler...


Bu kitabın diğerlerinden farkı...

Öncelikle 'Sarı Bank - Hayat' adlı dosyamı, yalnızca bir roman veya yalnızca bir öykü kitabı olarak görmediğimi belirtmeliyim. Sarı Bank - Hayat, roman ve öykünün çiftleşmesiyle oluşmuş, rastlantısal felsefe içeren, öykümsü bir romandır.
Kitabın içinde, sarı bir bankın çevresinde, onunla çeşitli sebep ve yollarla ilişki kuran kahramanların subjektif hayat hikayeleri vardır...
Sarı bank, bu hayattaki her şey gibi hatta bazen hayatın kendisi gibi sadece bir araçtır...
Fütürist bir tarzla yazmaya çalıştığım bu kitabın, en önemli özelliğinin pratik ve hızlı bir okuma vaat etmesi olduğunu düşünüyorum...
Bu kitapta; ölüm anında geçmiş hayatımıza dair ne hatırlayabiliyorsak, hangi 'an'lar gözümüzün önüne geliyorsa onlar yazılmaya çalışılmıştır...
Bu kitapta; bana göre sayfa doldurmaktan başka bir işe yaramayan ve insanı doğadan dışlayan uzun manzara tasvirlerine, 'adam ağzını açtı, kanepeye oturdu' gibi gereksiz cümlelere, bazen okuyucunun bazen de düzenin nabzına ve inançlarına göre yazılan satırlara yer yoktur...
Önemli olanın 'düşünmek' ve 'düşündürmek' olduğunu düşünüyorum...
Felsefe içermeyen bir edebi eseri ise düşünemiyorum...
































Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın roman ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sarı Bank - Hayat

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aç Aşk... [Şiir]
Umut Yok... [Şiir]
Umut Var... [Şiir]
Melanin [Şiir]
Yaş ve Aşk... [Şiir]
Hüzün [Şiir]
2022, Prozac [Şiir]
Yaşlı... [Şiir]
Gülüş... [Şiir]
Aşkın İspatı Hüzün [Şiir]


Necat Dilaver kimdir?

Ara-yış. . . Şiirde, öyküde ve yaşamda; 'ara' da kalma ederi: Arayış. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Umut, ekmek, sömürü, tanrı, insan, hayat, hüzün...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Necat Dilaver, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.