..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her devrim yokolup gidiyor ve peşinden yalnızca yeni bir bürokrasinin artıklarını bırakıyor. -Kafka
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Doğa ve Dünya > Ömer Faruk Hüsmüllü




18 Şubat 2010
Sen,ben,biz ve Doğa  
Ömer Faruk Hüsmüllü
Bak bir yıldız sönüyor gök yüzünde,bana ne diyebilir misin?Bak bir böcek ölüyor bir köşede,başını çevirebilir misin?Bak bir çiçek daha soluyor bir vazoda,hayat verebilir misin?


:AIBA:



Bir çığlık koparıyorum bağrımdan,yankısı bile ürpertici.Bir ateş yanıyor içimde,külü bile kavurucu.İlâhlar göklerde ve yerlerde vuruşurken aşk için,insanlar toprağa gömülüyordu, bilmem niçin?Sapanının çatalından fırlatıyor taşını bir çocuk,sanıyor ki güneşi vuracak;bir sarhoş masaya kinle yumruğunu indiriyor sanki dünya yıkılacak.Göz göz olmuş bulutlar,bakıyorlar alayla;yırtınsan da paralansan da ey insanoğlu,ölüm sırayla!Geçmiş bir anı geri getirmek mümkün olsaydı parayla,verirdik servetlerimizi minnet ve ricayla.
Seni yüceltmek için gayret sarf etmedim,alçaklığım ondandır biliyorum.Kökte aynıydık hepimiz,ortak olmalıydı her şeyimiz.Paylaşmalıydık güzellikleri,malı-mülkü,acıyı ve neşeyi.Duraklar bitince anladım sana ettiklerimi,al işte şimdi veriyorum sana vermediklerimi. Dargınsın, kırgınsın,biraz da ezik;bunu biliyorum.Çevirme yüzünü benden iki paralık şeyler için.Bak,artık sıram geldi,bu dünyadan ben de gidiyorum.
Bereketli ovaları,susuz çölleri,ağaçları,otları yağmur olup ıslatan benim;ciğerlerindeki hava,damarlarındaki kan;bir doğup bir batan güneş,yine benim.Kanun benim,düzen benim.Doğa da benim.Ve her şey ben olduğum kadar aynı zamanda da her şey sensin.Sonsuz büyük ve sonsuz küçük madde biziz,evrenin özü de esası da biziz.Biz hem bütünüz hem de bütünün parçaları...
Bak bir yıldız sönüyor gök yüzünde,bana ne diyebilir misin?Bak bir böcek ölüyor bir köşede,başını çevirebilir misin?Bak bir çiçek daha soluyor bir vazoda,hayat verebilir misin?
Artık biliyorum,ben yanmadım o yaktı beni,hicran ateşi sadece yıktı beni.Hıçkırık düğüm düğüm boğazımda ,hüsran mahvetti beni.Hep karanlığa düğüm attım düğüm üstüne,söyleşim nedense hep ölüm üstüne.
Rüyalar gördüm,uyandım,uyudum.İnsanlar yıkılmıştı birbirinin üstüne. Yapraklar hâlâ direniyorlardı rüzgarlara; oysa kökler çoktan terk etmişlerdi yerlerini.Galiba evrendeki kaos mutlak düzen sağlanıncaya kadar sürecek...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: hoş...
Gönderen: İbrahim Derûn / , Almanya
30 Haziran 2010
Bak bir çiçek daha soluyor bir vazoda,hayat verebilir misin? veremeyiz sayin hüsmüllü. köksüz olan hersey cürümeye mahkum.. Cümleleri teker teker alsaydik daha acik anlasilirdi...:)

:: hoş...
Gönderen: İbrahim Derûn / , Almanya
30 Haziran 2010
Bak bir çiçek daha soluyor bir vazoda,hayat verebilir misin? veremeyiz sayin hüsmüllü. köksüz olan hersey cürümeye mahkum..

:: Okumanız dileği ile...
Gönderen: Hilal Akdemir / , Türkiye
29 Mayıs 2010
Her bir yazınızı okuduğumda yorum yazmak istiyorum fakat size yorum yazmak öyle zor ki... Sanki söylenecek hiç birşey bırakmıyorsunuz insanda ya da bana öyle geliyor. Oysa yazmak hep daha kolay olmuştur benim için, öyleyse neden şimdi yazamıyorum?




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın doğa ve dünya kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gölgeler
Düşünceye Takılanlar - 3
Düşünceye Takılanlar - 4 (Son Bölüm)
Her Yerde Ben (!)
Düşünceye Takılanlar - 1
Düşünceye Takılanlar - 2

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Meczup Yakarışı
Sevgili Ölüm Dost Muyuz?
Bu Dünyaya Veysel Olarak Geldi Âşık Veysel Olarak da Gitti
Nasreddin Hoca Fıkralarına Güler Misiniz?
Daire İçinde Bir Nokta Mısınız,yoksa Sadece Bir Nokta Mısınız?
Gidenlerden Son Kareler
Gülerken Göbek Çatlatan Çok Komik Temel Fıkraları
Aşk Üzerine Kıkır Kıkır Fıkralar
Gülmekten Bayıltan En Komik 10 Karadeniz - Temel Fıkrası
Varoluş ve Ölüm

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyasi Taşlama: Neşezâde - 2 [Şiir]
Siyasi Taşlama: Karamsarzâde [Şiir]
Kusurî"den Tırtıklama [Şiir]
Zam Zam Zam... [Şiir]
Tırtıklama (Kazak Abdal'dan) [Şiir]
Yoklar ve Varlar [Şiir]
İstanbul,sana Âşık Bu Kul [Şiir]
Âşık Dertli"den Tırtıklama [Şiir]
Namuslu Karaborsacı [Şiir]
Dostlarım [Şiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yıldırım adını kullanarak çeşitli forumlara yazı yazdım. İddiasız iki romanım var. Çok sayıda siyasi içerikli yazıya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öğretmeniyim. Yazmaya çalışan her kişiye büyük bir saygım var. Çünkü yazılan her satır ömürden verilen bir parçadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Az veya çok okuduğum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.