Öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı, yetmişinde bile mesela zeytin dikeceksin. -Nâzım Hikmet |
|
||||||||||
|
çekip gitmeyi korkmadan ve bırakarak başka gözler ardında bu gizlidir, en derindir bu kendine bile söylenmez birinin seni merak etmesi isteğidir yolculuk... en iyisini Serdar’ın Şükrü Abisi yaptıydı yükleyip sırtına hiç kullanılmamış kızoğlankızlığını kimsenin hiç bilemeyeceği bir yere gittiydi hem de hiç korkmadan merak edeni yoktu çünkü ardında anlamsızlaştıydı yolculuğu durmadan... şimdi gidiyorum işte öyle ben saat üçü yirmi geçiyor ve muavin kendinden kahve istenmesini sevmiyor... kimse tanımıyor beni şimdi –muavin belledi biraz- ve saat üçü yirmi bir geçiyor, kimse bilmiyor beni... yolculuğum son derece anlamlı aslında ve görüyorum ki bazen anlam bu kadar yoğun olduğunda anlamsızlaşıveriyor... bir çift göz merak etse, beklese yeterdi aslında dönemezsem kapanacak... ...kitaplar dolusu sırları vardır bazılarının öyle gizlidir ki yaşadıkları gerçekte kendileri değildir varolan sanki öyle biri yanımdaki adam. ne biliim... biri vardı bir zaman gözlerinde öldüğüm diriltmişti elleri mavi cesedimi ruhunu gözlerime koydu sonra, sevmişti beni ellerim gözlerini diriltmişti belki... birden hatırladım şimdi yitik sevgiliyi bırakıp gitmiştim bakmadan ardıma, küçüktüm elimi eline süremezdim küçüklükten ne bilirdim, çok sevmiş meğer, hasta olmuş üzülmüştüm duyunca çok yaptığı hareketin onu kırabileceğini önceden kestiremeyen, oyuncağı kırık bir çocuk gibiydim... geçen duydum, nişanlanmış biriyle üzüldüm mü?...bilmiyorum ama öyle derinden diliyorum ki şimdi bir yıldız kayarken “mutlu oluruz inşallah unutup birbirimizi...” ...sır adam uyumamış, öksürüp duruyor, yazdıklarımı mı okuyor yoksa? sanki çoktan yitirilmiş bir eşle devamlı sorunlu bir çocuğu var gibi, ne biliim... şehirler dolusu bir keman sesi kulağımda uzamakta sürekli yanlış basılan nota şu gece otobüslerini neden yataklı yapmazlar sanki? “bir kahve rica etsem...” çok uzakta iki minik yıldız durmadan göz kırpıyorlar birbirlerine, tersine dönüyor şarkılar yeryüzünde insanoğlu yalnız artık... camdan bakınca dışarıya kendimi görüyorum yalnız bütün yollar, bahçeler, dağlar, tepeler ben olmuş muavin kahve getiriyor, muavin ben. bakıyorum bütün koltuklarda ben oturuyor çirkin, suratsız...irkiliyorum ve birden hepsi dönüp bana bakıyorlar sırıtarak sıçrayarak uyanıyorum boynum ağrımış...saat dördü beş geçiyor. ...adam uyumuş yanımdaki yampirik oturarak sır değil artık, çaresiz bir ifade var suratında oyuncağı kırılmış değil de hiç oyuncağı olmamış bir çocuk çaresizliği boynu ağrıyacak birazdan... bazen mecburen yaşıyorum, mecburiyetten zorla, tükürükle yapıştırılan asi bir saç gibiyim hayatın kafasında yol dümdüz, karanlık bir kuyu gibi biran ileriye değil de aşağıya gittiğimi düşünüyorum sonra vazgeçiyorum, korkuyorum çünkü... karşıdan gelen ışıklar bile çift çift bir motosiklet falan geçse kendimi iyi hissedeceğim sanki... ben duruyorum durduğum yerde, hiç kımıldamıyorum, vallahi! hızla geçip giden ben değilim, onlar evler, arabalar, dağlar, ovalar göremesem de biliyorum, oradalar... saat dördü yirmi beş geçiyor, önümde bir beş saat bitmez bu yol, bekleme, o da yalnızlığın gibi bazen mola veriyor, bazen son hız gidiyor önümde tam beş saat, bitmez bu yol, bekleme... ...hadi uyu sen de çaresiz sır adam kendine özlenen bir rüya seç beş saat nedir ki yitik bir ömürde?...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ferhan Numan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |