..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özgürlük sevdası insanın başkalarına duyduğu sevgidir; güç sevdası insanın kendine duyduğu sevgidir. -Hazlitt
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > Ömer Faruk Hüsmüllü




31 Ocak 2010
Tanıdığım Sen  
Ömer Faruk Hüsmüllü
Sen kendini saklamasını ve korumasını bildin.Hem şimdi sen eski sen değilsin.


:BHDD:




Henüz bir çocuktun seni ilk gördüğüm zaman,kısacık kesilmişti saçların.Kız mısın erkek misin belli değildi.Hâlâ bir türlü terk edemediğin emziğin bile ağzında duruyordu.Adi plastikten bir şeydi,ama senin için çok değerli olmalıydı.Onu çıkarmak istediğin zaman elinle çıkarmıyor,tükürür gibi atıyordun ağzından.Sonra,tekrar emmek isteyince şöyle bir bakıyordun etrafına,olura belki bir gözleyen vardır.Gören olmadığından emin olunca eğiliyordun yere sıkı sıkı kavrıyordun emziğini,sözde temizlensin diye elbisene siliyor ve götürüyordun ağzına.
Dedim ya çok küçüktün sen o zamanlar;kırılacak,ağlayacak,küsüp konuşmayacak,evden kaçmaya kalkacak kadar.Elini tutturmazdın kimseye,kim bilir teslimiyetten korkuyordun belki de.O küçücük aklınla farkına varabildiğin tek bir şey vardı:Güvensizlik…Herkesi kötü sanıyor,seni kucaklamak,öpmek isteyenlere korkunç gözlerle âdeta tiksinircesine bakıyordun.Olur olmaz şeylerden alınıyor,her fırsatta hiç de hoşuna gitmeyen bu ortamı terk etmek için bahaneler arıyordun.Kendi kendine de kızardın çoğunlukla;çünkü buna sebep biraz da senin cesaretsizliğindi.Azıcık cesaretin olsaydı, hiç durur muydun buralarda?
Bugün sen büyüdün artık.Toplumun içine karıştın bir birey olarak.Kendinle birlikte düşüncelerini de soktun toplumun içine,ama kimse seni tanımıyor ve kimse senin düşüncelerini bilmiyor ki…Çünkü sen kendini saklamasını ve korumasını bildin.Hem şimdi sen eski sen değilsin.Patikleri elinde tepinerek ağlayan,sevmediği insanlar tarafından bile sempati duyulan o minnacık yavru değilsin!
Benliğini aramaya başladığın andan itibaren büyüdüğünü hissettin.Kaybolan benliğini bulmak için boşuna uğraşma;ama arayacağın yeri sor da söylesinler sana.Söyleyebileceklerini sanmıyor musun?Bir ağaç altında,okyanusa açılan bir geminin güvertesinde,gökyüzünde süzülerek uçan bir kuşun kanatlarının altında,kim bilir belki de çok daha yakında, mesela düşüncelerinin içinde…
İzini kaybettirdin,tanınamayacak bir kılığa büründün değil mi?Ah dostum,çok yanılıyorsun çok!Elinden bir türlü kurtulamadığın,gölge gibi seni izleyen o musibet var ya ,işte onu yenemiyorsun değil mi?Onu bir yenebilsen,bütün geleceğin kurtulacak sanıyorsun,ama ne yaparsın gene cesaretsizliğin nedeniyle âciz kalıyorsun.
İsterdin değil mi o musibeti ayaklarının altında çiğnemek,en ağır işkenceyi yapmak;sonunda da gururlanarak kendi kendini kutlamak…İnan ki o musibet dediğin şey de belki farkında değilsin ama toplumun sana telkini.Aslında “vicdan” denilen bir şey yok.
Biliyorum,şu an buna inanmak istiyorsun,ama inanmaktan da çok korkuyorsun.Yenemediğimiz tek şey korkudur,onu yenmemize engel de yine korkunun kendisidir.
Cesaret dostum,cesaret.Bak,tüm insanlık senin arkandan bakıyor…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gidenlerden Son Kareler
Düşünen Kafalardan Düşündürücü Cevaplar
Bir Arkadaşımı Kaybettim
Yağmurdan Kaçarken
Mersin Garı'nda Bir Sabah
Birde Çokluk,ya da Çokda Birlik

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Meczup Yakarışı
Sevgili Ölüm Dost Muyuz?
Bu Dünyaya Veysel Olarak Geldi Âşık Veysel Olarak da Gitti
Nasreddin Hoca Fıkralarına Güler Misiniz?
Daire İçinde Bir Nokta Mısınız,yoksa Sadece Bir Nokta Mısınız?
Gülerken Göbek Çatlatan Çok Komik Temel Fıkraları
Aşk Üzerine Kıkır Kıkır Fıkralar
Gülmekten Bayıltan En Komik 10 Karadeniz - Temel Fıkrası
Varoluş ve Ölüm
Yüreğin İlâcı: Sevgi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyasi Taşlama: Neşezâde - 2 [Şiir]
Siyasi Taşlama: Karamsarzâde [Şiir]
Kusurî"den Tırtıklama [Şiir]
Zam Zam Zam... [Şiir]
Tırtıklama (Kazak Abdal'dan) [Şiir]
Yoklar ve Varlar [Şiir]
İstanbul,sana Âşık Bu Kul [Şiir]
Âşık Dertli"den Tırtıklama [Şiir]
Namuslu Karaborsacı [Şiir]
Dostlarım [Şiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yıldırım adını kullanarak çeşitli forumlara yazı yazdım. İddiasız iki romanım var. Çok sayıda siyasi içerikli yazıya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öğretmeniyim. Yazmaya çalışan her kişiye büyük bir saygım var. Çünkü yazılan her satır ömürden verilen bir parçadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Az veya çok okuduğum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.