"Bazen bir mısra yaşamı değiştirir." -Kafka |
|
||||||||||
|
Hayatın kuralı bu evet neden diye soruyoruz illa. İlla neden diye sormam mı gerek şimdi kendime bu saçma paragrafı bu yazıyı niye yazıyorum diye. Sormalımıyım. Hayır sormamalıyım. Çünkü ben bunu istedim bir anda sigarayı bıraktığım gibi istedim. Bir anda yazmak. İmlasız kuralsız devrik bir aşk gibi ansızın. Bir anda Hıristiyan olmak istediğim gibi. Çok yabancıyım ya dine düşünüyorum hıristiyanı doğru yazdım. Ne önemi var ki…Ama kuralına uygun günah çıkarmak isterdim. Satın almak isterdim sevapları geriye dönüşleri. Pişmanlıkları affedişleri satın almak isterdim. En çok da zamanı, zamanı isterdim tanrıdan. Yıllar öncesini isterdim bir an sonrasını. İstemek… Sen şimdi bu yazıyı zorla okuttuğum eline tutuşturduğum insan diyeceksin ki ne yani bu. Bir kere sorma oku sadece. Anlamaya çalışma anlayamayacaksın bende anlayamıyorum. Ama hisset çok sevdiğin bir şarkı yıllar sonra kulağına çalındığında içinde oluşan o tuhaf tatlı ılık ötesi duygu var ya onu hissettiğin gibi hisset. Bir şehri terk ettiğin de son kez ışıklarına bakıp orda kendine ait bir şeyi bulup şehre tebessüm ettiğin gibi hisset. Çok da üsteleme hissetmesen de olur. Göğe bak o göğün gördüklerine. Günah keçilerine bak çevren de satın alınan ve alınmayan şeylere... Yüreğinin ortasın da temmuz dan kalma sıcak bir umut bırak. Ve Hoşça kal günah keçisi…Neden hoşça kal diye sorma hoşça kal…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Yağmuradam, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |