..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey yaşam kadar tatlı değildir. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Onur Bayrakçeken




21 Kasım 2009
Normallik Anormalliktir  
Onur Bayrakçeken
Birçok kişiye göre anormallik kötüdür, öcüdür, boktur, kakadır, görüldüğü yerde kaçılması farzdır... Halbuki aksine, kaçmamız gereken şey bugün normallik diye tanımlanan; tüm insanların tek tip olması, bireylerin sıradan ve sıkıcı bir yaşama sahip olması durumudur.


:BJAI:
Birçok kişiye göre anormallik kötüdür, öcüdür, boktur, kakadır, görüldüğü yerde kaçılması farzdır... Halbuki aksine, kaçmamız gereken şey bugün normallik diye tanımlanan; tüm insanların tek tip olması, bireylerin sıradan ve sıkıcı bir yaşama sahip olması durumudur. Bu durumda, normal ve hayatın gereği olan şey 'anormallik' olmaktadır. Yani esasında normal olan günümüz dünyasında anormal biri olarak yaşamaktır. Asıl normallik, anormalliktir! Peki öyleyse neden biz anormalliğe normallik, normalliğe anormallik diyoruz? Çünkü insanların çoğu, bugün farklı olmaktan korkuyor.

Herkes aynı şekilde yaşamak zorunda değildir, yaşamamalıdır da. Hayata takım elbise giydirmeye çalışırsanız, hayatı bunaltırsınız. Ben bunaldığım zaman tuvaletim gelir. Sanırım hayatın da tuvaleti gelir. Hayatı sıçtırtmayın! İnsanlara normal olmaları gerektiğini söyleyip durmayın. Günümüz normlarına göre normal bir yaşamı olan hangi insan mutlu ölmüştür, söyleyin bana? Hiç biri. Belki hepsi mutlu bir yaşam geçirdiklerini zannetmişlerdi ama hiç biri farklı olmayı denemediği için gerçek mutluluğu bulamamışlardı. Sahte mutluluklarla oyalanmış, her sabah aynı elbiseyle eve gitmiş, her akşam aynı saatte eve dönmüş, aynı haberleri okumuşlardı.

Demek istediğim yanlış anlaşılmasın. Bazı insanlar da sabahın köründe kalkıp, bir üniforma giyip işyerine gitmekten falan hoşlanabilir. Yaptıkları işten zevk alabilirler. Ona lafım yok. Ancak bir çok insan anormal görünmekten ve 'anormal' damgası yemekten korktuğu için sevdiği işi yapmıyor. Bir çok insan, anormalliği kötü sandığı için zevk alabileceği bir yaşamdan kaçıyor. Farklı fikirler öne sürmekten korkuyor insanlar... Belli sistemlerin, kalıpların içinde kayboluyorlar. İşte, demek istediğim bu. Normallik sandığımız şey bireylerin zevklerinin ve kalıplara uymayan fikirlerinin para hırsı altında ezilmesinden ibaret.

İnsan toplumun bir parçası olduğunu unutmamalı. Ama bu ona kendini de unutturmamalı. Anormal olan nedir biliyor musunuz? Her bireyin günümüz kavramlarına göre normal olduğu toplumlardır. Bu toplumlar renksiz toplumlardır. Bireyler renkli oldukça toplumlar renklenecektir. Renkli toplumlar, insanlığı yüceltir! İnsanlık yücelmelidir!

Bu arada, dünyanın bence gelmiş geçmiş en sözde anormal; gerçekte normal kişilerinden biri olan manyaklığın kitabını yazmış Keith Richards'ı da saygıyla anmak istiyorum. İstediği gibi yaşadı, yaşıyor. En önemlisi, mutlu! Yaptığı her şey doğru mu? Değil. Fakat farklı. Farklı ve renkli! Hiçbir kalıba da girmeyen birisi. Kalıpların, sistemlerin üstünde yaşıyor. Yani o, gerçek bir insan. Unutmayın, insanların sistemlerin ve kalıpların esiri olduğu bir dünya gerçek ve ideal bir dünya değildir. Sistemleri insanlar yaratır. Ortak nokta insandır, canlıdır! Fakat bugün insanları birleştiren etken insan olma özelliği değil; sadece aynı düşünceyi savunma özelliğidir. Bu, farklı düşüncelere sahip insanların kavga etmelerine sebep oluyor. Halbuki belli bir sisteme inanmış insanlar, sistemlerden öte insan olmanın ve kardeşliğin güzelliğine de inansalar dünya daha yaşanabilir bir yer olurdu! Keşke herkes Keith Richards, John Lennon gibi olsa! Keşke herkes farklı düşünse! Keşke herkes kalıpların dışına çıksa! Keşke herkes tam anlamıyla insan olsa!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Müzik Ruhun Gıdasıdır!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sen, Ben, Biz

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yastık [Şiir]
Bilindik Cümle [Şiir]
Devrimin Getirdiği Cazcı [Şiir]
Canavarlar [Şiir]
Yağmur Damlaları [Şiir]
Karanlık mı Her Yer [Şiir]
Uyanık Bir Savaşçı Ol [Şiir]
Tanrılar da Sever [Öykü]


Onur Bayrakçeken kimdir?

Şiir yazarım. Öykü yazarım. Siyasetle ilgilenirim. Şiirlerim daha çok toplum ve dünyayla alakalıdır. Ancak kendimi sınırlamamaya gayret gösteririm. Keza, öykülerimde de öyle fakat asıl olarak gerilim, fantastik, polisiye, macera öyküleri yazarım. Bazı felsefik çalışmalarım da vardır.

Etkilendiği Yazarlar:
Steinbeck, Nâzım Hikmet, Neyzen Tevfik, John Grisham, Clive Cussler, Stephen King, Jim Morrison, Syd Barrett, sıradan insanlar, psychedelic ve indie müzik...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Onur Bayrakçeken, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.