Doğaüstü henüz anlayamadığımız doğal şeylerin adı. -Elbert Hubbard |
|
||||||||||
|
Şahsen sen yapar mısın böyle bir şey, bir düşün… Veya hiç şöyle bir olaya şahit olur musun; bir gün arkadaşlar arasında takılırken: -Olum malak gibi canım sıkılıyor, ruhum daralıyor ne yapsak ya? -Gel aga bugün elektrik yapalım lan.. Bi’değişiklik olsun anasını satayım! -Harbi lan süper fikir. Yapalım o’lum, hem fazlasını devlete satar akşama yemek yeriz hafız… gibi salak bir diyalog… Tahayyül edilmesi bile saçma geliyor insana. Her şeyden önce, o elektriği üretme bilincini yetiştirecek kadar kapasiteli bir eğitim sistemimiz bile yok. Ne lisede, ne de üniversitede… Hatta üretim için gerekli alet edevata bütçe ayıracak niyetli biri bile bulamazsın günümüz gençliğinde.. Geçtin ki üretip satışa çıkarsın… Bizim adamın elektrikten tek anladığı şey; karşı cinsle cinsel etkileşimden ibarettir “Baba o kızdan çok pis elektrik aldım valla” şeklinde. Hani kimyamız tuttu derlerdi ya eskiler, onun gibi. (Gerçi ten uyuşması için de kullanılır oldu artık bu ama neyse) Şimdi sen bu adama ‘git elektrik yap sonra da git onu sat’ dersen, o adam da sana “Niye satayım bilader kendi düşürdüğüm elektrikli manitayı” diye bir cevap verecektir haklı olarak. Çünkü onun elektrikten anladığı o kadardır ve ona gelmez öyle şeyler, terstir... Bu saatten sonra da bir şey denmez artık, zamanında ‘elektronlar vasıtasıyla transfer edilen enerji’ olarak öğrendiği enerji tanımını, kendince böyle algılamış ve bir paratoner gibi yaşamaya devam ediyor… Hal böyleyken fazla söze ne hacet… Ülkemize ilk elektriği ve gazı getiren Sultan II. Abdülhamid’in ruhu şad olsun… Her ikisini de muntazam kullanabilen biz gençler de sağolsun…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © bekir berk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |