..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Ne elbiseler gördüm, içinde adam yok, ne adamlar gördüm sırtında elbise yok." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sanat > Sönmez Korkmaz




6 Kasım 2009
Yazmak Kazmakla Başlar  
Sönmez Korkmaz
Yazmak kazmakla başlar dil madenini...Damarı bulacaksın şakirt, vuracaksın us çekicini. Kıvılcımlar çıkacak zekanın balyozundan...Aydınlanacaksın. Bir babanın taşıdığı ekmek gibi götüreceksin en nadide hazineleri gönül evine, yorgun argın...Ve annenin sinesine alarak yavrusunu, süt verdiği gibi emzireceksin insanlık cevherini.


:AEBI:


Kelimeleri yalnız süsleyerek dizmek, bunamış kadınların makyaj yapmasına benzer.

Burası dost meclisi söyleyecek sözü olan söylesin derdi... Ve herkes bilirdi ki, söyleyecek yeni söz yoksa susmak gerek.

Nice revnaklı şehirler kuruldu ki, şimdi kimseler bilmez. Köpekler uzanır duvar kenarlarına... Yaşanmışlığın izleri yaşayanları çekmez ve sadece resimleri çizilir, Babil'in bülbülleri dile getiren asma bahçelerinin.

Şehirleri temizler her dönemin köleleri, tertemiz sokak araları evet, zenginliğin ölçüsü... Lâkin temiz sokaklarda da insanlar öldürülür... Her dönem insanlar ölür. Bir adam dişlerini fırçalar fakat temizlenen ağız iyi şeyler söyletmez insana...

Doğallık güzelliktir. Işıkla ayân olur. Sade ve anlaşılır bir dilin parlak bir zekayla buluşması kadar ihtişamlı bir an olamaz. Toprak ve zaman iki büyük temizlikçidir aslında... Nice abartılmış süslü yapıtların üstünü örtmüştür toprak. Ve nice revnaklı cümleleri eritmiştir ocağında zaman...Allı pullu tazecik gelinleri doksanlık ihtiyarlar yapar gibi...

İçi boş olan her şey örtülmeye mahkum kalacaktır.

Eski Yunan tapınakları gibi... Babilin yedi katlı Zigguratları artık neredeler? Pan, flütüyle hangi çamın altında besteler söyler? Yazmak kazmakla başlar dil madenini...Damarı bulacaksın şakirt, vuracaksın us çekicini. Kıvılcımlar çıkacak zekanın balyozundan...Aydınlanacaksın. Bir babanın taşıdığı ekmek gibi götüreceksin en nadide hazineleri gönül evine, yorgun argın...Ve annenin sinesine alarak yavrusunu, süt verdiği gibi emzireceksin insanlık cevherini.

İçi boş olan her şey örtülmeye mahkum kalacaktır.

Yapay sevdalar örtülür zamanın kucağında. Sahte samimiyetler nihayet bulur. En gösterişli iltifatlar kaybolur.Aslına döner sahte ne varsa onda.

Yazmak kazmakla başlar vur kazmayı be usta...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sanat kümesinde bulunan diğer yazıları...
Fuzuli Kazana Düştü
Balık Etli Kadınların Sıfır Beden Ruhları
Sanat İnsan ve Tıngırtı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sayıklamalar - I -
İsmin 'E' Halinde Hayatı Yaşamak


Sönmez Korkmaz kimdir?

Arafta bir Ruh. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Irwin Edman,H.von Hofmansthal, Zweing,Tagor,C. Meriç,M.İbn-i Arabi,


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sönmez Korkmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.