..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İste, sana verilecektir; Ara, bulacaksındır; Çal ve kapı sana açılacaktır -İncil
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Ece Ruşen




29 Eylül 2009
... ve Perde Kapandı  
Ece Ruşen
"yıldızlar vardı önce.hepsini söndürdüler yavaş yavaş.karanlık çağda tıkıldık kaldık.elimizden tutan bir tanrımız yoktu.bize iyi olacağımızı söyleyen bir annemiz ya da...umudumuz yoktu bizim,hayallerimiz yoktu.günlük düşlerdi hep kurduğumuz.rüyalar ise sadece uykularımızda saklıydı.bilinçaltımızın bize sunduğu bir şovdu sadece; ve perde kapandı..."


:AGBA:
"yıldızlar vardı önce. hepsini söndürdüler yavaş yavaş. karanlık çağda tıkıldık kaldık. elimizden tutan bir tanrımız yoktu. bize iyi olacağımızı söyleyen bir annemiz ya da... umudumuz yoktu bizim, hayallerimiz yoktu. günlük düşlerdi hep kurduğumuz. rüyalar ise sadece uykularımızda saklıydı. bilinçaltımızın bize sunduğu bir şovdu sadece;
ve perde kapandı... "

kelimelerimiz vardı az buçuk. onlar da havada asılı kaldı. alan aldı birkaç şey, çoğu ise farkına varmadı. herkesin acelesi vardı. bilinmeyene yetişmeye çalışıyordu herkes. her saniye bizim için altın değerindeyken boş uğraşlar peşinde birbirlerini ezip duruyorlardı.

"yıldızlar vardı önce. hepsini söndürdüler yavaş yavaş."
önce yıldızlarımız vardı bizim. sonra birden hava karardı...
raflara kaldırdılar sevgiyi. sadece ihtiyaçları olduğu zaman çıkardılar. hiç düşünmediler vermeyi, hep aldılar. birbirlerinin kanıyla beslendiler asırlarca. kirlendiler ama farketmediler.
mutluluğu aradılar asırlarca. oysa o kadar yakındı ki... nedeni belli aslında. bir şey ne kadar yakınındaysa o kadar flu görünür gözüne. uzaklaşman gerekir arada. aramayı bırakman gerekir.
o seni bulur.

"yıldızlar vardı önce. hepsini söndürdüler yavaş yavaş. karanlık çağda tıkıldık kaldık."
çağ atladığımızı sandık hep. kendimizi kandırdık. asırlar geçtikçe geriledik. geriledikçe boşaldı içimiz. ne aklımız kaldı ne ruhumuz ne de sevgimiz. teknoloji ilerledikçe biz robotlaştık. yanlış roldeyiz farkına varamadık. hani nerde kalbimiz? boşlukla doldurduk içini. sonra akıttık zehrimizi dünyaya. zehirledik birbirimizi.

"yıldızlar vardı önce. hepsini söndürdüler yavaş yavaş. karanlık çağda tıkıldık kaldık. elimizden tutan bir tanrımız yoktu." biz varolduğuna inandık. dua ederek çözmeye çalıştık her şeyi. her şeyi dualardan bekledik. hiç çaba sarfetmedik. hiç çalışmadık. yukarda bizi dinleyip her istediğimizi yapacağına inandığımız bir noel babanın inancıyla büyütüldük. uyutulup büyütüldük. tıpkı ninnilerdeki gibi.

"yıldızlar vardı önce. hepsini söndürdüler yavaş yavaş. karanlık çağda tıkıldık kaldık. elimizden tutan bir tanrımız yoktu. bize iyi olacağımızı söyleyen bir annemiz ya da..."
o kadar karanlıktı ki kimse yoktu yanımızda. ne bir ses vardı ne de bir seda. belki bağırdılar arkamızdan. belki de ağladılar. ama biz duyamadık. hapsolduk bu karanlığa. hapsolduk bu uzay boşluğunda. kara delik bizi her gün içine çekerken debelendik durmadan. ama bilmez miydik ki çırpındıkça daha çok batarsın suya...

"yıldızlar vardı önce. hepsini söndürdüler yavaş yavaş. karanlık çağda tıkıldık kaldık. elimizden tutan bir tanrımız yoktu. bize iyi olacağımızı söyleyen bir annemiz ya da... umudumuz yoktu bizim, hayallerimiz yoktu." kendimize ait olmayan hedefler çizdik hep. hiçbiri bize ait değildi. geleceğe dair yapılan planlar ne zaman tutmuştur ki? hayatın akışında kaybettiler kendilerini.

"yıldızlar vardı önce. hepsini söndürdüler yavaş yavaş. karanlık çağda tıkıldık kaldık. elimizden tutan bir tanrımız yoktu. bize iyi olacağımızı söyleyen bir annemiz ya da... umudumuz yoktu bizim, hayallerimiz yoktu. günlük düşlerdi hep kurduğumuz. rüyalar ise sadece uykularımızda saklıydı. bilinçaltımızın bize sunduğu bir şovdu sadece";
ait hissettiğimiz hiçbir yer olmadı. bize ait bir dünya hiç olmadı. hiç mutlu olmadık biz ya da tam anlamıyla hiç mutsuz olmadık. gündelik zırvalarla doldurduk güzelim beyinlerimizi. ancak uyuduğumuzda ulaşabildik kendimize. uykuya daldığımızda... bazen kendimizi tatlı bir düş içinde bulduk, bazen de biz düştük kabusun tam ortasına. suçlu biziz, hep biz olduk. ama bizim de başka bir çaremiz olmadı

"ve perde kapandı..."




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bozuk Para
Eski Yazılar I
Son Bir Şarkı
Kutsal Işıklar ve Dahası
Eski Yazılar II

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Boş, Bomboş [Şiir]


Ece Ruşen kimdir?

-

Etkilendiği Yazarlar:
-


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ece Ruşen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.