..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Denemeler"de gördüğüm şeyi Montaigne'de değil, kendimde buluyorum. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Mahmut




18 Ağustos 2009
Hayat Çizgileri  
Mahmut
Herkes içinde kendi batağını taşır. Her zaman insanın ayağının sürçmesine ve düşmesine neden olacak yaşantılar vardır. Ve yaşam, bu düşme ürküntüsünü hep duyumsayarak akan bir süreçtir. Hiçlik bir yumak gibi yaşamın her yerini sarmıştır. Bu hiçliği besleyen şey inançsızlığımızdır...


:AEFG:
Bir Maraton Koşusundayız, Ödül Gözlerin görmediği, kulakların duymadığı, dillerin tatmadığı, kalplerin idrak etmediği, tarifsiz devasa bir ödül. Varlığı aşikar ulaşılması başlangıcın delili. Ancak koşuya başlamadan önce söz ve eylemler, yol göstericiler ve naklediciler tarafından dağıtılmış,

Yarışmacılardan kimi, koşunun amaçsız olmadığına kanaat getirerek nakledicilerin sözlerinin onların amellerinin bir ifadesi olduğunu ve bu amellerin de somutlaştırılmış hallerini görerek inanarak tebliğ belgelerini bir bir koşuda uygulamaya koyulmuş. kimi başlangıç çizgisine adım atar atmaz koşudan ayrılıp bir kuş misali hedefe varır ve seyre dalar, kimi attığı her adımın hesabını yapar verilen her nefesin bedelini nasıl öderim der. Kimi neden bu koşu deyip düşüne düşüne gider, kimi kazanma ümidi ve kaybetme korkusu arasında dolanır, kimi varış noktasını unutmuş bir sarhoş misali, kimi çığlık çığlığa, kimi kahkaha ata ata, kimi kendi olmaktan çok önündeki adımları taklit ede ede koşudaki adımlarını şekillendirmeye koyulmuş, kimi her şeyi unutmuş koşudaki lezetlere ve güzelliklerin seyrine dalarak an'ları yaşamaya koyulmuş, kimi düşmüş düştüğü yere takılıp sorgulamaya başlamış neden ve niçinler le uğraşmaya koyulmuş, kimi bitiş çizgisine vardığını hissederek ilk adımdan bulunduğu noktaya kadar tebliğcilerin ve nakledicilerin sözlerini hatırlayınca başlamış feryadu figan etmeye, kimi... sonuç olarak her atılan adımın bir sonraki adımın gelmesine delalet eder.

Eğer ilk adım salt söz olmuş olsaydı her şey ilk adımda bitmiş olurdu ve ikinci adımın atılmasına gerek duyulmazdı, adımların bir bir eyleme dönüşmesi sonraki adımlara yol gösterir ve sonraki adımların şekillenmesine rehber olur, yanlış atılan her adım olumsuzlukların bir çığ gibi büyümesine vesile olur, bazı adımlar gerek eğitimle gerek tecrübeyle atılır. Herkes içinde kendi batağını taşır. Her zaman insanın ayağının sürçmesine ve düşmesine neden olacak yaşantılar vardır. Ve yaşam, bu düşme ürküntüsünü hep duyumsayarak akan bir süreçtir. Hiçlik bir yumak gibi yaşamın her yerini sarmıştır. Bu hiçliği besleyen şey inançsızlığımızdır. Kendi olmaktan vazgeçen kişi, artık ne olursa olsun fark etmeyen biridir Bekleyişin içinde kendini yitiren bilinç, arayışın içinde kendini bulan ben. Beklemek ve aramak. Belki de bekleyişi aramak. Arayışta beklemek. Anlamsız bir dünyayı anlamlandıran tam da bu ikisidir...

Allah dostları kalplerini peygamber çağrısına ve Peygamber ışığına açarlar nefsin dizgininden tutup tevhide doğru zorlu bir yolculuğa çıkarlar... ne garip varlıklarız putumuzu kendimiz yapar kendimiz tapacak bir zaafımız var içimizdeki herhangi bir güç odağı bizdeki zaaflardan birini yakalayıp kendine kul haline dönüştürebiliyor, İnsanların Yaşadığı bir coğrafyada yaşamak zor be kardeş (bitki)....



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Merhametsiz Yüzleşme (Sorgulamalar II. )


Mahmut kimdir?

. .

Etkilendiği Yazarlar:
Yok


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mahmut, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.