..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > YELİZ ŞENAY




9 Temmuz 2009
Filofobi  
kırıldın çek git!

YELİZ ŞENAY


mahsuni'ye sormuşlar: -sesin neden yanık? -ateşe düşte yanma demiş.


:BBFA:

Kırıldın çek git!

Oysa bir başkasını kendi egondan fazla önemsemektir sevmek… Hiç kırılmamışçasına sevebilir mi insan? Tüm tecrübelerin sıfırlandığı ana dönüp yine yeni yenidenlerle başlayabilir mi? Uyku modunda denenmeye kalksa bunu uyandığında cam kırıkları gibi paramparça olur mu?

Denesen… Belki hiç kırılmamışçasına sevilmeyi hak ediyordur. Her şeye amenna desen yeniden kırılmayı bile göze alarak. Masum duyguların için ödediğin hak etmediğin bedelleri unutsan…

Neden sevesin bir daha? değil hiç kırılmamışçasına, kırılmayı göze alarak bile..
Kim için, ne için, hangi değer için? Neden sevesin bir daha? Yoruldum dediğin o eski ilişkilere dönüp de baktığında kırılmamışçasına sevmenin mümkün olduğunu bilirsin de bizim buralarda bir şey derler:
-yemez!

Yemez mi, değmez mi acaba muammasına düşmek birazda tek yaralının kendin olduğu sanrısı galiba. Ya da kırılganlıklarını geride bırakmış tamamen farklı bir formatta biri olabilme kaygısı. (ki o bir daha kırılmamacasına sevmek olur)
Ama mışcasınalar içine düşüp düşebileceğin en çaresiz ve en yavaş benlik çürütme tercihsizliğidir. Ne kadar mışcasına kalabilirsin? Sen mışlarla yaşarken gözlerinde konuçlanan hüzünde kalbi paramparça olmuş, yaralı kimselerin suretleri parlayacak.

Anlatsan içinin önce neden burkulduğunu ve sonra burkulan yerden kırıldığını... Aşk kelimesinin artık hayal kırıklığını çağrıştırdığını. Kırılmaktan korkmanın seni tek tabancalığa bağımlı kıldığını. Anlarmı ki aşk; korkmanın içe, risk almamanın dışa döndüğü çark.

Anlat bakalım zincirleme sıfat kazasında adı konulmuş her şeyin yüklemi olduğunu.
Anlamayacak seni korkularının sebebini. Kaçmakla suçlayacak. Filofobini nasıl anlatabilirsin ki? Hangi sözcük hakkını verebilir böylesine büyük bir korkunun ağırlığını.

Uyusan geçse bu kâbus. Geçinceye kadar uyuyabilsen. Biri tam olarak ne kadar uyuman gerektiğini söylese.
Bazı mutlulukların acıtan bir yanı var işte. Hissedebilmekten mutluyum ama canım acıyor. Kaçmak çare mi belki de geçici olarak. Canım acıyor, tedavisi yok, hüzüncül… Savaşmak manasız kalıyor.

Düşünüp, düşüp kanıyorum bir de geceyse içim. Kaç bakalım kendimi anlatamadım, kendimi sevdiremedim diye kendini kandıramayacak kadar yorulduğunda artık, bir tek kendini alabilirsin yanına… “Kendinden bile kaçaksın “ kelime ikilisi dalgalanır arkanda. Sol kaşını kaldırıp gülümseyerek susarsın. Çünkü bu kaçışın nedenleri için söylenecekler söylendikten sonra, tekrar başa dönmektense gülümseyerek susulabilir. Kabul etmek midir bu kendinden kaçaklığını?

Bir şeyler söyleyebilmek o an… Ama konuşursan daha fazla öleceksin biliyorum. Susmalısın söyleyecek çok şeyin var çünkü. Sessizliğine gömül ve kana. Sus senin kaçışın kelimelerle söylenmez lakin o yüzden kulakla duyulmaz. Sus ve kaç! Susarak özle. Kısacık bir cümleye yedirilmiş ayrıntıların şarkısı ol. O senin neden sustuğunu nerden bilecek anlatamadın ki, anlatamazsın ki.

Mahsuni’ye sormuşlar:
- sesin neden yanık?
-ateşe düşte yanma' demiş.

Penceresi, kapısı, deliği olmayan bir odaya kapalı kalmak mecburiyetinde bırakan söz belki de gitmek…

Kırıldın çek git!
Kendinden kaç!
Susarak özle!

HADİ şimdi dağıl!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ab - I Bade Reng

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cefa Vefa Sefa [Şiir]
Kıymık [Öykü]
K/adının Yitişi [Öykü]


YELİZ ŞENAY kimdir?

ben'e alternatif,o'nun öncesi zamanda leke gibiyim

Etkilendiği Yazarlar:
murathan mungan,bejan matur,mevlana (şems),ahmed arif,edip cansever,kemal özer,oruç aruoba,şükrü erbaş,zahrad,mayakovski,nietzsche,brecht,f.g.lorca,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © YELİZ ŞENAY, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.