..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünya hiçbir padişaha kalmadı, sana da kalmayacaktır. -Nizamî
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Ümit Kozan Turpcu




21 Mayıs 2009
Tut Elimden Bebeğim  
Ümit Kozan Turpcu
Hem de, saniyelerin bile önemli olduğu anlarda öğretti, hayatın uzun olduğunu…


:BAAI:
Sancılı saatlerin içinden cımbızla çekip almaktır şefkati... Sevmektir canınızdan kopan canı... Sevmek sadece sevmek... İçinizden çağlayan sevgi pınarında yıkamaktır güzel varlığı... Kollarının arasına almaktır sıcacık küçük bedeni... Şarkıyı andıran ilk çığlıkları duymaktır boşlukta... Cennetin kokusunu içine çekmektir... Öpmektir titrek sallanan minicik elleri... Doyurmaktır aralanan pembe dudakları... Ve bağrına basamaktır ana sütü kadar saf masumiyeti...

Her anne hisseder bunları... Ama bebeğiniz, acıların kucağında açtıysa dünyaya gözlerini biraz farklıdır...

Farklı…

Sevgisi aynı, şefkati farklı…Mutluluğu aynı,yapamayacağını düşündüğünüz şeylerin ızdırabı farklı…Onun gülücüğündeki umut aynı, sizin göz yaşlarınızda ki çaresizlik farklı… O ağlarken,susturma çabası aynı, sizin onu emzirme telaşınız bile farklı…

O benim minicik güzel bebeğim… Küçücük oğlum…

Düşündüm … Hak etmemişti ki… Çekeceği bir bedel yoktu... Anlamsız içe doğuşlarımın ortağı değildi yavrum... Gözbebeğimin içine düştüğüm kabusumun gerçeği değildi... Neden ben, neden o sorularımın da cevabı değildi. Bir süreliğine isyanımdı, kabullenişim değil…

Gözümden akan alev yaşlardı... Sessiz kıvranışlarımın haykırışı, göğsümü dövdüğüm yumruktu... Koşulsuz sevgimin çağlayanında razı oluşumdu, kıyamadığım sevgili oğlum…

Sonra, düşündüm … Gözlerini açtığı dünya, herkesin dünyasıydı... Sevince dönüşen hüzünleriyle, kötülüğü hapsetmiş iyiliği ile,çirkinliği boğan güzelliğiyle tadına varılmamış dostluklarıyla, dağları, denizleri, gölleri , çölleri, ormanları ile, artık onun da dünyasıydı... Emekleyemediği, yuvarlanamadığı , adımlayamadığı, oynayamadığı bir dünya, ama onun dünyası, bizim dünyamız…

Düşündüm... Ve anladım… O bana öğretmek için gelmişti… Çocuk yaşta tattığım ama, tam anlayamadığım ilk anneliğimi doyasıya yaşatmak için gelmişti benim kollarıma…

Sabrı öğretmek,fedakarlığın sınırlarını zorlayabilmemi sağlamak , ufacık ümitlerde, mutlulukları yakalayabilmeyi öğretmek için bana merhaba demişti. Zaman kavramını öğretmek için gelmişti... Hem de, saniyelerin bile önemli olduğu anlarda öğretti, hayatın uzun olduğunu… Ameliyathane önünde ki soğuk adımlarda hatırlattı aile olmayı, destek olmayı...

Düşündüm… Ve şükrettim, sağlıklı olan her hücresi için.Çoğu annenin, yaptığı gibi çıkışı buldum.Dünyaya kazandırılması gereken, sağlıklı ve esen bir birey olması gerektiğini ve ne kadar yardıma ihtiyacı olduğunu, ”yanında olmak” deyiminin anlam kazanmasını, gelişmesini ,izledim.Ve “tuttum elinden”...

Ya imkansızlıkların çaresizliğinde yeterince uzatılamayan eller varsa, yardımlarınızı bekleyen ... Siz de düşünün... Ve anlayın... Çıkış arayan maddi manevi yardıma ihtiyacı olan, destek bekleyen o kadar aile var ki... Kapıları aralamaya çalışan, çocuklarıyla birlikte kazanılması gereken dünyalar var...

Tutun ellerinden...


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Çare Biziz
Gönderen: Yegane GÖKBEL / , Türkiye
27 Mayıs 2009
Çok haklısın hepimizin muhakkak yapabileceği bişeyler var ve hiç birimiz ellerimizi uzatmaktan kaçınmamalıyız




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çocuklara Aşığım Delilere Hayran
Henüz Çıkmadığım Yol
O Buz Gibi Dudakları ile Öptü
Benim Sabahım

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ne Değişirdi?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kimsiniz [Şiir]
Kaldırımlarım [Şiir]
Bakma Öyle Acılarda Yitmiş Gibi [Şiir]


Ümit Kozan Turpcu kimdir?

Büyük olmam gerektiği zaman gülmedim küçüklere. . . . Anlaşılmamayı bile anladım ve kabullendim. . . Razı oluşumla birlikte isyanımı dile getirdim. . . Sadece yazdım. . .


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ümit Kozan Turpcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.