..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir klasik herkesin okumuş olmayı istediği ancak kimsenin okumayı istemediği eserdir. -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Meltem İLGÜN




4 Nisan 2009
Gurbet  
Meltem İLGÜN
Gitmek mi kalmak mı daha zor olan, yalnızlık mı, kalabalıklar arasında kaybolmak mı?


:AFCH:
Gitmek mi, kalmak mı daha zor olan.

Yalnızlık mı, kalabalıklar arasında kaybolmak mı? Bilemiyorum. Zaman anlamını yitiriyor küçük yerleşim yerlerinde. Sabah olmuş, akşam olmuş bir anlamı yok, bir değişiklik yok. Aynı eylemleri tekrarlıyorsun günlerce, değişen yalnızca hava oluyor.

“Zaman sadece birazcık zaman” diyor bir şarkıda, burada zamanın içinde kayboluyorsun. Bugün olmuş yarın olmuş hiçbir farkı yok, her şey aynı. Sabah oluyor, akşam oluyor, acıkıyorsun doyuyorsun, uyuyorsun uyanıyorsun… Üzülüyorsun ağlıyorsun…

Değişen tek şey sanırım sadece cildimiz.
Yavaş yavaş buruşmaya başlıyor, kendini toprağa hazırlar gibi..

Bazen çocukluğu özlüyorsun. Hayallere dalıp gittiğin, zamanı unuttuğun yılları… Özlem duyuyorsun çocukluğuna… Sonra cennette çocuk olmayı düşlüyorsun, özlüyorsun cenneti. Cennete gitmesen de cenneti özlemek nasıl bir şey demeyin... Yaşamasan da özlüyorsun. Rabbini görmesen de sohbetini özlüyorsun. Uçmasan da göklerde kuşlar gibi kanatlanıp uçmayı özlüyorsun mesela... Ya da ruhunun bedeninin esirliğinden kurtulup özgürleşmesini…

Gurbetlik ne demek? Memleketinden, doğduğun yerden uzakta olmakla mı yaşanır gurbetlik?

Ya doğduğun yere ait hissetmiyorsan kendini, o zaman yine gurbette mi sayılır insan.

Ya hiçbir yere ait hissetmiyorsan kendini…

Ben sanırım her yerde yaşıyorum gurbetliği…

Gurbetlik, kalbinin Rabbinden uzak kalmasıyla başlıyor. Gurbetlik gibi yetimlikte aynı değil mi? Rabbini hissetmiyorsan kalbinde, yetimsin, yarımsın, eksiksin.

Seni yaratanı unutmak ne büyük gafillik, ne büyük hezimet, ne büyük hüsran… Unutmak insanlara mahsus, hatırlamakta…

Öyleyse ne duruyorsun, haydi harekete geç ey kalbim! İçinde alevlendir hiç sönmeyen ilahi ateşi, bitmeyen sonsuz sevgiyi güçlendir ilahi kelimelerle… Haydi, ne duruyorsun, neyi bekliyorsun, ölümü mü? Yoksa kaybolmayı mı kâinattan?


.Eleştiriler & Yorumlar

:: ............
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
1 Kasım 2013
Başarılı bir yazı dili. Zevkle okudum. Devamını dilerim. Sevgiyle.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yolculuk; Zamanın Durduğu Ân

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Martılar ve Deniz
Gece Yürüyüşleri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bazen [Şiir]


Meltem İLGÜN kimdir?

var olmak cesaret ister, varlığını korumakta, belki de bu yüzden vazgeçilmezdir. .

Etkilendiği Yazarlar:
Mihail Nuayme, Halil Cibran, Sezai Karakoç, İsmet Özel, Tolstoy, Nazan Bekiroğlu..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Meltem İLGÜN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.