Yedi iklim dört köşeyi dolandım / Meğer dünya her tarafta bir imiş. -Dadaloğlu |
|
||||||||||
|
Giderken ardından baktım, ağladım. Girip sıkıntıdan bin bir biçime, Eridim, damladım, aktım, ağladım. Önce yandı, sonra söndü bir ışık, İçimde duygular karma karışık, Suratım asıktı, alnım kırışık, Ucuz bir sigara yaktım, ağladım. Yürüdüm çaresiz, yüreğim buruk, Yaralı kuş gibi kanadım kırık, Boğazımda boğum boğum hıçkırık, Hasreti sineye çektim ağladım. Neden inanmadın benim sevgime? Kime ne yaptım ben, ne yaptım kime? Sordum sebebini kendi kendime, Kimsecikler yoktu, tektim, ağladım. Ruhuma derin bir ağrı saplandı, Sanırsın güldüğüm gün hesaplandı Faturası kara kapla kaplandı, Verdiler elime sıktım ağladım. Bırakıp gittiğin o andan beri, Bilirim, bir daha dönmezsin geri, Önümde hayatın merdivenleri, Zorlandım, usulca çıktım, ağladım. Daraldım, tıkanıp kaldı nefesim, Boğuldu boşlukta, kısıldı sesim, Hiçbir zaman tam olmadı hevesim, Çektiğim çileden bıktım ağladım. Usandım hayattan artık usandım, Düşündüm, yatağa yattım uzandım, Bilmem ne kaybettim, ben ne kazandım? Gözümü tavana diktim ağladım. Ağladıkça benzim sarardı, soldu, Bu garip halimi soranlar oldu, Kimseye demedim, gözlerim doldu, Gizlice gözyaşı döktüm ağladım. Boşuna bekledim, boşa bekledim, Taş olsa ortadan çatlardı dedim, Böyle olmasını ben mi istedim? Kalbimi göğsümden söktüm ağladım. Ağlaya ağlaya duru gözümün, Artık pınarları kuru gözümün, Yalnız ‘Şû’Leylâ’da nuru gözümün, Issız bir köşeye çöktüm ağladım. Diken’im, olmayan gülün dikeni, Belki de hoyratça sevmişim seni, Allah, senin ile sınadı beni, Kadere boynumu büktüm ağladım… (‘Şû’Leylâ’ya şiirler)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ABDURRAHMAN DİKEN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |