..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Gülün dikene katlanması onu güzel kokulu yaptı." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > Elşen Hudiyev




20 Mart 2009
Dia (Mono) Log  
Elşen Hudiyev
Hatıra veya anı. Objelerin, seslerin ve renklerin aklımda uyandırdığı intiba. Diyalog gibi kendimle konuşmalarım ve hesaplaşmam. Zamana karşı ne yapmalıyım neden yapmalıyım?


:BBBB:
Demin sigara içerken aklıma takılan diyaloglar şimdi aklıma gelmiyor. Hafızam da iyi değil artık. Demin neler, neler düşündüm ama şimdi kırıntılar kalmış. Aynen serçelerin başına üşüştüğü ama kartalların dönüp bakmadığı kırıntılar. Serçe ve kartal saçma bir benzetme tarzı. Alışkanlıklarından vazgeçemiyor insan. Bir eski dostun dediği gibi alışmış kudurmuştan beterdir. Böyle davetsiz bir giriş yaptığım için bağışlayın. İmla kurallarını oldum olası yanlış bilirim. Bana göre değil gramer. Kısa cümleler aynen zihnimin tekrarı.. Aldırmayın bu benim düşünüş tarzım, sizin değil. İstediğim gibi. Böylesi beni rahatlatıyor.
Hatırladım. Çoğu zaman bir şeyler okumak istiyorum. Bazen netten bazen de sokak satıcısının yırtarak börek sardığı kitap sayfalarından. Açıkçası en ilginci yağlı kıtap sayfaları. Neler, neler öğrendim. Onları neden çok sevdiğimi de anladım şimdi. Düşününce… Kimin yazdığı belli değil, konusu belli değil ilk bakışta bu yüzden önyargılı davranamıyorum. Hani herkesin içinde olan güzel elbiselerin ardına saklanmış çirkinliği de çirkin elbiselerin solduramadığı güzelliği de. Ayrıt edilemiyor çoğu zaman güneşten parlayan gözümüzde küçük toz zerreleri biçiminde güzellikler. Hepimiz insanız ve hiç birimiz başkasından daha fazla insan değiliz.

Öyleyse sen sevgili dostum bunu okurken anlam arama kelimelerimde. Felsefe sonuç falan da arama. Sadece buraya kadar zevkle okuduysan okumaya devam et. Hoşuna gelmediyse başka şeyler oku. Bu yazıya katlanmak zorunda değilsin. İçinden bilgi falan alacağını da düşünme. Bunlar benim saçma yazılarım. Rasgele yazılmış, toparlama derdi, kaygısı olmayan beynimden geçen sözcükler. İlintili ya da değil. Geldiği gibi. Davetsiz misafirlerim.
Saatlerin nasıl tıkladıklarını duyuyormusun? Gerçi bunu okuduğun yerde böyle saatler de yoktur herhalde. Zamanın geçtiğini hatırlatırlar. Boşa tüketilen zamanın. Bir zamanlar boşa tükettiğim zamanım olmadığını fark etmiştim. Şimdiyse o zaman yaşamadığımı fark ediyorum. Her an yaşamayı hissetmek yaşamaktır. Yaşamak her an yaşadığını hissetmektir. Suyu musluktan içmek, domatesi ekmekle tuzsuz yediğim zaman yaşadığımı hissetmiştim. Şimdi en leziz yiyecekler bile domates kadar tatlı değil. Bütün yıllar hafızamdan silinmiş gibi. Anılarda kalanlar yaşadığımı hissettiğim anlar. Diğerlerine beynim acımasız davranmış. Yerinde bir davranış bence.
Hafızamın bir köşesinde ilişip kalmış bir bilgi kırıntısında şöyle yazıyor: Çin’de hediye olarak saat verilmezmiş. İnsana ölümün geldiğini, az ömrü kaldığını hatırlatırmış. Ben saatleri seviyorum ve eğer hayatımı da seviyorsam boşa tüketmemeliyim. Kısacık da olsa doldurmalıyım. Bazen sözcüklerle, bazen şiirle, bazen müzikle. Carl Sagan’ın dediği gibi “düzensiz bir evrende küçücük bir düzen kurabiliyorsak, ne mutlu bize…”

.Eleştiriler & Yorumlar

:: SAAT
Gönderen: ALİ YERLİ / , Türkiye
24 Mart 2009
Yazınızı zevkle okudum. Son parağraftaki güzel bir Çin sözü gerçekten hoşuma gitti. Dün bir arkadaşım hediye olarak bir saat göndermiş. Amacı beni sevindirmek. Hiç bu açıdan bakmamıştım. Saatin ölümü çağrıştırması... Sizin bakış açınızla kalan zamanın değerini anımsatması... "Anılarda kalanlar yaşadığımı hissettiğim anlar" demişsiniz. Buna çok benzer cümleleri ben de kuruyorum. Bir farkla kötü anıları ne yapacağız? Bazen düşünceyi kaplayan ve sizi günden geriye doğru çekip alan anılar. Onları da unutmalı değil mi. Cümlenizi şöyle tamamlamak isterim. Ömrüm güzel anılarımın toplamından ibarettir. Gerisi güzel anılara ulaşmak için sarfettiği anlardır. Verdiğiniz güzel bir an için teşekkürler




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yalnız Bir Düş

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sıradan [Şiir]
İtiraf [Şiir]
Güzellik Nedir? [Şiir]
Dolor Animi [Şiir]
Eğer Yaşamak Buysa [Şiir]
Bir Şiir Gibidir Sözlerin [Şiir]
Bir Yazıt [Şiir]
Arzusun Sen [Şiir]
Neden [Şiir]
Önyargılar Safsatası [Eleştiri]


Elşen Hudiyev kimdir?

İnsanın çelişkili yapısını irdelemek isteyen, deyim yerindeyse bir yabancı. . .

Etkilendiği Yazarlar:
A. Dante, P. Neruda, M. Lermontov, I. Nesimi, R. Tagore


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Elşen Hudiyev, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.