"İçtenlik bütün dehanın kaynağıdır." -Boerne |
|
||||||||||
|
Ey bu dünyanın 'adalet' dagıtanlar Bir soru soracagım size olur mu Eğer muhattap kabul ederseniz bu kulu!.. Korkmayın çok zor degil soracağım soru. Ey bu dünyanın 'adalet' dağıtanları Merktandır, yoksa soramazdım bunları Ki siz efendi ben köle, siz haklı ben suçlu Siz hükümdar ben geda, af edin kusurlarımı Meraktandır; Terazinizin bir ucu yamuk mu Yolsa 'vicdan' denilen olgu sizde yok mu Ne istersiniz beşikte yatan bebekten Ana kucağında süt emen yavrudan Oyun oynamak isteyen çocuktan Ve yaşamak istiyen suçsuzdan Meraktandır; Hep bir ideal peşindesiniz bilirim Bende suskumluğumla sizin gibiyim Yanlız! meraktandır söyledim Hedefleriniz bu kadar ulvi de Bizim haberimiz yok mu? Medeniyet diye yıktınız başımıza kubbeleri Demokrasi aşkına yagdırdınız füzeleri Peki, sonunu hiç düşünmediniz mi Yoksa siz Firavun, masumlar nil üstünde beşik mi Ve sen ey Demokrates'in muhteşem kılıcı Keskinliğin sadece masumlar için mi? Meraktandır; Ve sen ey Gökkubbe Nasıl kaldırırsın bunca yükü Ana kucağında ceset yavruya dayanamazken ben Bütün zulmüyle yüklendin sen dünü, bugünü Bilirim çatırtılar gelir yüzyıllardır senden Bu kadar zulme isyan ediyor gövden Yıkıl, yıkıl altında kalmaya razıyım Yıkıl ki anlasın kainat derdini Yıkıl ki ruhsuz sanmasınlar bedenini.. Sen bi tavrını koy hele Anlamazsa keder utansın... Meraktandır; Ey bu dünyaya 'adalet' dagitanlar Hiç düşünmediniz mi hesap vermeyi Yoksa, akılsız mısınız, 'Hesap vermez' sanacak kadar kendinizi Ölümsüz mü tahayyül edersiniz cisminizi Ebede kadar böyle kaselizlerinizle... Bu bile akılsızlığınızın sabit belgesi Ey bu dünyaya 'adalet' dağıtanlar Siz siz olun 'yüce adaletinizle' kesin hesabı Ve bu bunak gezegende çekin cezanızı Yoksa, ahdim olsun, kendi ellerimle İteceğim sıraaten aşağı sizi Ama nefretle değil, o bile çok size Sadece şehit bebeklerin yüzlerindeki tebessümle...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © musab eminoglu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |