..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > olcay tokmak




8 Ocak 2009
İlk Deneme  
Eğitim ve Önyargı

olcay tokmak


Eğitim ve Önyargı


:BJBA:

Neden okumayı sevmeyiz?Neden kulaktan dolma ikincil şeylere hemen inanırız da anlayış ve sabırla araştırma gereği duymayız ya da neden bilime pek önem vermeyiz?

Bir arkadaşım Sigmund Freud (1856 -1939)'un kendisini ve eserlerini okumayı sevdiğim için Sigmund Freud'un hayat tarzını,yaşam görüşünü benimkiyle eşdeğer tuttu. Şaşırdım!O'nun eserlerini okuyunca onu benimsermişim.

İnternette isminin ilk kelimesini limonun verdiği tattan alan ve son kelimesi sözlük olan bir site var.Bu sitede bazı konularda nüktedan ve eleştirel olmaya çalışıyorlar fakat tamamen dalga geçmekten ibaret, bu da farklı bir konu. Bir kaç örnek vermek istiyorum. Sigmund Freud'u ele almışlar;

- Psikanalizin babası diye anılır, hipnoz yerine insanların rüyalarını yorumlamayı başlatmıştır...
- Dünya'nın en iyi psikanalistlerinden biri.Her şeyi cinselliğe bağlamasıyla meşhur(muş).mesela bir kişi çok saldırgansa bunun nedeni bir taciz olabilirmiş freud'a göre. vs.

Psikologların hipnoz kullandığı bilinir ama hipnozu her zaman kullanmak iyi değildir, çünkü bazı insanlar hipnoz sonrasında uyanamaz.Hipnoz yerine, rüya yorumlama saçma ya da ayıp birşey değildir.
Bir kişi çok saldırgansa ilkel benliği id baskındır.Ego süperego hafif kalmıştır. Süper ego saldırganlığı,ayıp şeyleri sansürler.

Ayrıca günümüzde ilkel benliğini bastıramayan, kendi çocuğuna defalarca tecavüz eden babalar var maalesef ,bu haberleri umarım görüyordur limonun verdiği tadın sözlüğünün sevgili yazarları! Bu insanların hipnoza değil psikolojik tedaviye ihtiyacı var. Bence bu sözlük bilimle ilgilenenleri eleştireceğine toplumun psikolojik yapısını düzeltmek için kritikler yapmalı.

Eğer bilim karşısında veya hayata dair herşeyde saygı,sabır ve anlayışla araştırarak bilgi edinirse; daha sağlıklı görüşler sunabilir insan. Anlaşılmayan,insanların önyargıları özellikle eleştiriyi olumsuz yönde yapmak zorunluluğu görmeleri.Bazı bilgiler temel gerektirir,eğitim gerektirir. Fikirler farklı olabilir lakin yeni ufuklar geliştirir. Şöyle demiş bir şair;
''Kim okurdu kim yazardı
Bu türküyü kim söylerdi
Koyun kurt ile gezerdi
Fikir başka başka olmasa ''

Olcay Tokmak




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
- Aşkım!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yaşamın Kıyısında [Şiir]
Düşün [Bilimsel]


olcay tokmak kimdir?

18 Mayıs 1987'de İstanbul'da doğdu. İlk öğrenimi Ataköy İlköğretim okulunda gördükten sonra lise hayatına 2001 yılında Ataköy Lisesi'nde başladı. 2004'te liseden mezun olduktan sonra Sinema - Tv öğrenimi gördü. Anadolu Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde öğrenimini sürdürmektedir. Genellikle psikoloji,felsefe ve sosyoloji alanında yazılar yazmıştır. Yalın üslup kullanır. Eserleri : Eğitim ve Önyargı, -Aşkım, Düşün, Yaşamın Kıyısında(2009), Aşkım'a (2000),Aşk ve Sevgi (2003). . .

Etkilendiği Yazarlar:
Peyami Safa, Ahmet Haşim,Necip Fazıl Kısakürek


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © olcay tokmak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.