..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bu hafifçe kenara itilecek bir roman değil. Daha büyük bir şiddetle uzağa fırlatılmalıdır. -Dorothy Parker
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yazarlar ve Şairler > Fikri




25 Temmuz 2002
Ahkam  
Fikri
Yanlızca gazeteye yazdığım yazılardan biri. Bir köşe isteğinden sonra köşenin ilk yazısı niteliğinde...


:BAFB:
“Çok kolay aslında biliyorum.Ama ulaştığımda korkmaktan korkuyorum...” ya da “kesin olan şeyi kestirmektir zor olan”... Çok kez başvurulan süslü edebiyat söz gruplarına birkaç örnektir bu. Anlaşılması güç sanılıp okuyucuya sunulur, okuyucu anlar veya anlamaz, ki zaten çoğu yazarı yazdığı kaynaktan aldığı paradan başka yazısı ile ilgili unsur ilgilendirmez, yazar mutlu olur. Çoğu kez içi doldurulmadan uygunsuz yere fırlatılınca da hiçbir edebi değer kazanmaz, söner gider.
     Ben de ilkokuldan beri yazıyorum, yetenekliyimde. Ben de çoğu yerde süsleme, geliştirme boyama amaçlı, “doğru yolda giden” böyle harf bileşenleri kulanmayı düşünüyorum. Çok işe yararlar çünkü. Hem yazar süslerin derecesine göre belirli bir bilirkişi sıfatına maruz kalır, hem yazarı gereken yerde, girilen karmaşık durumdan kurtarabilecek kapasiteye sahip olabilirler, hem de yazar belirli bir kitlenin gönüllerinde taht inşasına başlar. Görüldüğü üzere bütün kar yazarın avuçlerının içine toplanır. Yani sonuç, sen sen ol, sakın içi boş süslere boyun eyme, onları alkışlama.......................

     Evet sevgili okuyucu, yukarıdan da anlaşılacağı üzere epeyce cesaretliyim de. “Koskoca edebiyat adamlarını el kadar çocuk nasıl böyle ağır bir biçimde suçlar, atın şunu gazeteden” veya” Koskoca edebiyat adamlarını el kadar çocuk, haklı olsa da, nasıl böyle ağır bir biçimde suçlar, en iyisi atın siz şunu gazeteden” ya da “Aferin gence, küçük sayılacak yaşına rağmen nasıl da görüyor gerçekleri, iyisi mi verin bütün sayfayı bu yazsın” diye düşünceler çeşit türlü insan karakterinin beyninden geçecektir. Ama şunu asla unutma okuyucu: Benim yazdıklarım kesinlikle “herzaman” doğru olmayacaktır. Devam ettikçe kötü yazılarımı da göreceksin. Beğenmeyeceksin, sinirleneceksin bazen çok seveceksin, gelip alnımdan öpmek isteyeceksin. Sonuç olarak ben de sorumluk havuzunda dibe çökmüş bir dönemdeyim ve daha 15 yaşındayım. Burada size çok önemli bir görev düşüyor: Benim yazdığını alacaksın, okuyacaksın, önce hiçbir tepki vermeden, duygularını karıştırmadan, mantık süzgecinden geçireceksin, sonra tartıp kendince haklı olup olmadığımı göreceksin. Bunların birkaç sefer tekrarından sonra da değişimi farkedip bana mail atacaksın(thefikri@yahoo.co.uk).
     
     “Kolayca doğrulanabilir ki büyük yazarlar olayın nedenleri üzerine yazarken, yalnız en doğru bildikleriyle yetinmez, bir ince buluş bir güzellik getirmek için inanmadıklarını da yazarlar”
                                        
                                              Montaigne(1533-1592



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Limon Kabuğu


Fikri kimdir?

Benim işte ben. Fazla kurcalamayın Yaş 15 belki en gencinizim. Ama fena da yazmam ha. Bir gözat ama fazla şeyler bekleyerek. Ben iyi yazarım. . . . . . . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Fikri Birey


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Fikri, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.