En bilge insanlar bile arasıra bir iki zırvadan hoşlanırlar. -Roald Dahl |
|
||||||||||
|
Bir zamanlar, aynı dünyada yaşayan iki insan vardı. Kadın, adamla ayrı dünyalarda yaşadığına inansa da; adam kadını seviyordu. Adam sevmek isterken, kadın sevmekten korkuyordu. Adam o güne kadar hiç sevmemiş; kadın da hiçbir kimseye “ seni seviyorum “ dememişti, diyememişti. Ta ki bir güvercinin getirdiği habere kadar… Güvercinin de adamın da sahibi adama bir güvercin göndermişti. Adam, bir sabah bir güvercinin en beklenmedik yerde neden kendini beklediğini bilmiyordu. Güvercin görevini biran evvel ifa etmek için adama :” kadını sevdiğini söylemelisin“ dedi. Sahi, güvercin nereden biliyordu kadını sevdiğini? Adam, umutla korku arası, güvercine sordu: “ Ya O beni sevmiyorsa?” dedi. Güvercin : “Banan güven, ben çok diyarlar dolaştım çok insan gördüm“ dedi. Ben herkese “ bak bu seni seviyor haydi ona sevdiğini söyle “ demem dedi. Adam da güvercini dinleyip kadına sevdiğini söyledi. Söyleyemese de adam; kadın hissetmişti. Adam, kadın kadar cesur değildi. Kadının adama bakamadığı kadar adam da kadına yaklaşmaya cesaret edemiyordu. Adam düşündü. Sıradan bir cümle değildi ki “ seni seviyorum “ demek. Adam hayatı kitaplardan tanıyordu. Hayatın kitabını yazmasa da Kadın ilk defa duymuyordu söylenemeyen bu cümleyi. Kadın, adamdan hiç duyamadı o cümleyi. Adam ilk defa birini sevse de; o da, söyleyemedi. İkisi de ilkleri yaşıyordu. Uzaklaştılar… Tüm uzaklaşmalara rağmen değişen tek şey mekândı. Kadın düşündü “ya her şey benim üzerime geliyor ya da ben her şeyin üstüne üstüne gidiyorum “dedi. Kadın kahramandı. Adamsa kadere inanıyordu. Güvercinde duygulandı ve başladı anlatmaya: -Uzaktan gördüm senin onu; onun da seni sevdiğini. Sen, onu hem gözün açık hem de kapalıyken görüyordun; o ise seni görmeye, sana bakmaya, cesaret edemiyor; dayanamıyordu. Kadının iki de bir, kalbi, zihnine “ sen karışma “ dese de kazanan hep zihni, kaybeden kalbi oluyordu. Kadın, adam kadar kaybetmeye alışkın değildi. Kadın kendi kendine, zihnini haklı çıkarırcasına “ biz farklı dünyaların insanıyız” diyordu. Adamsa tüm insanların aynı dünyada yaşadığına inanıyordu. Kadın söyleyemese de adam bilmese de; kadın başka dünyanın insanları içinde üzülüyordu. Adam için yapabildiği tek şeydi; onun için, ondan habersiz üzülmek… Bir gece, meleklerin yardım edecek insan aradıkları bir gece, adam gökyüzüne bakıyordu. Gökyüzünde ki yıldızlara. Kendi için seçtiği yıldıza “ sen benim yıldızımsın “ diyordu. Yeryüzünde her şeye sahip olmaktan bile güzeldi; gökyüzünde ki o yıldıza sahip olmak. Kendi kendine mantık oyunları oynardı(!) Yıldızına bakar “ O da seviyor olmalı “ derdi. Kadın adamı sevemezdi. Bahaneleri olmasa da mazereti vardı adamı sevmeyeceğine dair. Adamın Siyah Lale’si vardı… Ama Siyah Lale yoktu bahçede. Adam Siyah Lale’yi çok sevdiğinden hep gözünün önünde olsun isterdi. Adamın Siyah Lale’si gözündeydi. Her sabah uyanır uyanmaz ilk gördüğü Siyah Lale’ydi. Onu görmeden hayat başlamazdı. Ona: “ Merhaba, bugün nasılsın ?” demeden hiç kimseyle konuşmazdı. Adam başkalarıyla konuşamazdı… Adam başka, kadın bambaşka dünyalarda yaşadığından kadın, adamı hiç duymadı. Kadının zihni kazanıyor kalbi hep kaybediyordu. Duymak istese de duyamazdı… Adam, kadının üzülmesine hiç ama hiç dayanamazdı… Adam…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ercanharmancı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |