..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğaüstü henüz anlayamadığımız doğal şeylerin adı. -Elbert Hubbard
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Ruşen Sel




5 Kasım 2008
Barrack Obama  
Ruşen Sel
Barrack Hussein Obama'nın ABD Başkanlık seçimlerini kazanmasının akla getirdiği düşünceler.


:BJJA:
Afrikalı siyah insanlarla, Türk insanının tanışması İstanbulun fethi sonrası özellikle 16. yüzyılda korsan gemileriyle kara kıtadan getirilmiş kölelerin sarayda ve zengin teba arasında hizmetçi olarak kullanılmasıyla başlanılmış. Sarayda hadım edilmiş zenci harem ağalarının tek tük hikayeleri serpiştirilmiş edebiyatımızda.

Buraya kadar Amerikalının Afrikalıya olan davranışından Osmanlının tek öne çıkan farkı, afrikalı köleyi bir amerikan verimliliğiyle kullanamamış olmasıdır. Amerikalı sermayedar onları kolonilerindeki plantasyonlarında ölene kadar çalıştırmış ve en üst düzey verimi almışken, Osmanlı ise daha çok hizmet sektöründe kullanmış, işçilik gerektiren yerlerde tercih etmemiş, bir süre sonra da özgürlüğüne kavuşturmayı dini bir kefaret olarak görmüştür.

Amerika'da ise afrikalı kölelere özgürlük verilmesi, insancıl sebeplerden çok, sanayileşmiş kuzeyin işçilerine maaş verirken, köle düzeni çalışan güneyin bu sebeple daha ucuz piyasaya giren mallarıyla rekabette sorun yaşamasıyla başlamıştır. Tabi ki tek sebep bu değildir, hümanist düşüncenin etkisi de görülmüştür.

Türkiye'de Osmanlı'nın bir mirası olarak nesillerce devam eden afrikalı bir demografik yapının bulunmaması ilginçtir. Buna karşın Amerika'da azınlık ta olsa zenci nüfusu önemli rakamlardadır ve bu azınlık 200 küsür amerikan başkanlık seçimleri tarihinde ilk defa melez de olsa kendi ırkdaşını o mevkiye çıkartmayı başarmıştır.

Barrack Hüssein Obama, özellikleri, ismi ve rengiyle, politik görüşleriyle, ilk izlenimde haksızlığa uğramışların veya zayıfların sesi olmaya müsait bir başkan namzeti olarak gözükse de (henüz yemin etmedi) pahalı kampanyasının gediklerini bazı menfaat çevreleri veya lobilere ödenecek kefaretle kapatıp kapatmadığından habersiz olduğumuzdan, bundan emin olamıyoruz.

Fakat onun iktidara gelmesi, Amerika'nın daha rahat bir şekilde kendi imajının genç bir özgürlükler ülkesi olduğunu ve çabalayan parlak zekaların her zaman o uçsuz bucaksız topraklarda en üst basamaklara kadar tırmanabileceğini dile getirmektedir.

Bu durumda, biz tarihimizle övünmeye devam ederken, o uzak topraklarda tarih yazılmaya devam edecek. Hoşgörü kültürü bizim topraklarımızda yeşermiş bir filiz olabilir, fakat dev bir ağaç olmuş haliyle bol mahsüllü meyvesinin üzerinde bugün "made in America" yazıyor.

Tabii ki, bunlardan bize çıkartılacak dersler vardır. İçimizdeki çekişmeleri, uzlaşmazlıkları çözemezsek, daha çok zaman yitirip, birbirimize acı çektirmekten, mevzilerimizi korumaktan ve herkese kuşkuyla bakmaktan öteye gidemeyen, güvensiz, içine kapalı bir toplum olacağız ve her yanlışımıza bir dış mihrak arama hastalığımızla gelecek nesillere çok sınırlı bir sağlıklı toplum yaşam alanı bırakabileceğiz.

Çok kültürlü ve bu kültürlerin uyumunu sağlamış bir ülke vatandaşı olmak isterim. Dünyanın her ırkından insan gelip yaşasın ülkemde, zenginliklerini ve değerlerini de yanlarında getirirler ve her haliyle daha zengin daha az korkak bir toplum olabiliriz. Sonuçta, bilmek ve tanımak, cahilliği kovar. Bilmediğimiz şeydense korkar ve onun bize olabilecek muhtemel getirilerinden mahrum kalırız.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ayrıca
Gönderen: YETER ÖZHAL / , Türkiye
14 Kasım 2008
MUTLU KÖLE ÇOKTUR :) Darwin

:: Belki...
Gönderen: YETER ÖZHAL / , Türkiye
14 Kasım 2008
Tamam,sizin temennilerinizi bu ülkede doğmuş büyümüş her Türk vatandaşı ister.Fakat anlamanız gereken ve atlanılmaması gereken çok önemli konuları es geçmemeniz lazım.Osmanlı'nın kabuk sıyırıp Türkiye olması.Bu ülke kabuk atarken üstünden,bu halk,bu topraklar ne gibi şeyler yaşamış bütün bunları beynimize nakış gibi nakşetmemiz gerekiyor.Yalnız,unutmayın bu topraklarda yaşanan GERÇEKLERİ sadece tarih kitaplarından bilmemek gerekiyor. Çok kültürlü olmak,ya da çok ırklı olmak bir ülkenin her zaman artısıdır.Sizin DIŞ MİHRAK diye bahsettiğiniz şeyler,bizim iç mozaiğimizi bozmaya asırlar öncesinden AND içmiş devletlerdir.Eğer bunları halâ göremiyorsanız,size SEVR antlaşmasını tarihi bir ÖRNEK olarak gösteriyorum. VE LÜTFEN BU ANTLAŞMAYI ÖNYARGISIZ OKUYUN...Amerika'nın nasıl kurulduğunu,nasıl bu hale geldiğini de sorgulamanız gerekiyor o zaman.Barrack Obama'nın CHANGE olup olmadığını da o zaman kendi gözünüzle görmüş olursunuz. Yazılmış SENARYONUN belli paragraflarını oynamaktan başka bir şey değil bunlar.Siyahi,ya da melez bir insanın USA başkanı olması,USA insanlarının cesur yürekli olduğunu göstermez. Bir ulusun kurulmasında,bazı temel direkleri vardır.O temeller yıkılırsa,ülke tarihin tozlu raflarına kalkar gider. TARİH TEKERRÜRDEN İBARETTİR.Bunu unutmayın!




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Soluk Çiçek [Şiir]
Kalbe Sel Bastı [Şiir]
Tavşan ve Bebeleri [Şiir]
Yeni Bir Türk Çizgi Romanı [Deneme]


Ruşen Sel kimdir?

1974

Etkilendiği Yazarlar:
Martin Eden


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ruşen Sel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.