..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kürtaj sadece kendileri bir zamanlar doğmuş insanlar tarafından savunuluyor. -Ronald Reagen
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Elif TUNÇER




30 Ekim 2008
Ata'ya Mektup...  
Uyuyoruz sessiz ve derinden..Uyutuluyoruz içten içten...

Elif TUNÇER


Maskeler düştü ATAM...Gerçekler bir bir gün ışığında; ileri gitmek adına atılan adımlar her geçen gün bir adım daha geriye götürüyor bizi ATAM...


:BFFF:
Sevgili Atam;

Bize mektup yazmayı da unutturdular Teknoloji diye diye...Oysa en çok mektup yazmayı ve mektup almayı özlüyorum geçmişimde...Keşke olabilse; sonsuz yolculuğa uğurladığımız sevdiklerimize de içimizi dökebilsek bir şekilde...Sana ulaşmanın yolu yok; lakin içimi açabileceğim, şikayet edebileceğim de senden başka kimse yok...

29 Ekim günü özgür demokrat bir ülke hediye ettin bizlere; Gençliğe seslendin satır aralarında emanete zeval getirmeyin diye...Oysa büyüklerimiz kement vurdu gençliğe bırakmadılar canım ülkemi bizlere; güvenemediler senin kadar kimbilir; inanmadılar hiç birimize..

Şimdi senin kurduğun bizim yaşatmak için hiçbir çaba sarfetmediğimiz Cumhuriyetimizin 85.yılında ülkemizi bölmek için dış mihraklar var gücüyle çalışırken biz Türk Gençliği; derin uykusunda gaflet ve delalet içinde uyumaya devam ediyoruz ATAM...

Yeni nesil, en büyük cumhuriyetçilik dersini bugünkü öğretmenler topluluğundan ve onların yetiştirecekleri öğretmenlerden alacaktır.demiştin ya ATAM; Kutsal öğretmenlik mesleğini de ayaklar altına aldılar ne yazık ki; okullar öğretmensiz; köyler okulsuz bırakılmakta; her insanı 3 kuruşa öğretmen olarak görevlendirmekte büyüklerimiz..Kendini yetiştiremeyen öğretmenden geçilmez oldu ülkemiz, kimse ses etmez oldu yapılanlara,transa geçmiş haldeyiz..

Hayatta en hakiki mürşit ilimdir demiştin oysa bir konuşmanda ATAM; okumak; öğrenmek; çabalamak ve kendimizi aşmanın çok dışındayız...İlim yuvalarına yuvalanmış kara zihniyetler geleceğimizi yok etmek yolunda büyük adımlar atarken, yetiştirilen gençlerin beyinleri bir bir yıkanmakta , düşünen nesil yok edilmeye çalışılırken, senin vecizelerini de unutturdular bize ATAM..

Kolay kazanılmamış bu toprakların kıymetini bilmiyoruz ATAM; bu vatanı bize yurt yapan ecdadımız unutturulmaya çalışılıyor birer birer ; her karışı şehit kanıyla yıkanılan bu topraklar kıymet bilmezler tarafından hunharca satılmakta...Bu mektubu okusan biliyorum ki için sızlayacak hissedeceksin içimin yakıcılığını...

Türk köylüsünü 'Efendi' yerine getirmedikçe memleket ve millet yükselemez İnsaf ve merhamet dilenmekle millet işleri, devlet işleri görülemez; millet ve devlet şeref ve bağımsızlığı temin edilemez.demiştin toprağımızı işleyenler için; köylülerimizde yok olma tehlikesinde ATAM; düşünemez oldular, sorgulayamaz oldular, her yüze güleni dost bildiler, uyutuldular, inandırıldılar, kandırıldılar ..Dışa bağlandık ATAM; Milli servetimiz hibe edildi, bozguna uğrattığımız düşmanlara; bağımsızlığım kırdırıldı ATAM, Kurtuluş savaşı döneminde bir takım insanın MANDA kurtuluştur sözlerine kızmıştın oysa; şimdi MANDAYIZ;yanlış politikalar,yanlış adımlar...büyüklerimiz öyle buyurdu zahir..

Bu memleket tarihte Türktü, halde Türktür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.
demiştin oysa ATAM..Türklüğümüzü sorgular oldu dost maskesi altında içimize sızan düşmanlarımız..Hergün bin parçaya bölünüyor sınırlarımız haritalar üzerinde; sessiz kalıyor buna da büyüklerimiz;
---aramızı açmaya çalışıyorlar dostlarımıza;
kelamlarını savuruyorlar halkımızın üstüne..Uyuyoruz sessiz ve derinden..Uyutuluyoruz içten içten...

Cumhuriyet ahlak üstünlüğüne dayanan bir ülküdür; Cumhuriyet erdemdir. Demiştin vaktiyle; şimdi öyle bir zamandayız ki; Cumhuriyeti beğenmez oldular, kurulduğunda korkudan ses edemeyenler; sen gittiğin beri büyük çalışmalar başlattılar Cumhuriyete karşı; amaçları şeriatı getirmek; amaçları dini alet edip sesimizi tümden yok etmek; amaçları hep eleştirdikleri batıya el açmak; amaçları kadını perde arkasına itip; günah çerçevesi altında korkutup; dedem yaşındakilere peşkeş çekmek..KADININ HÜKMÜNE SON VERMEK...amaçları özgürlüğümüzü yok etmek...düşünceleri öldürmek; sorgulamadan şartsız kuralsız cahillerin düşüncelerine bizleri iman ettirmek..

Milletimiz din ve dil gibi kuvvetli iki fazilete maliktir. Bu faziletleri hiçbir kuvvet, milletimizin kalb ve vicdanından çekip alamamıştır ve alamaz. demiştin ya ATAM; din kisvesi altında konuştuğumuz dili yok etmeye çabalıyorlar 85. yılda, düşünen –üreten senin kadar ülkesinin iyiliğini isteyen liderden yoksun, gem vuruyorlar adımlarımıza..

Bizce: Türkiye Cumhuriyet anlamınca kadın, bütün Türk tarihinde olduğu gibi bugün de en muhterem mevkide, her şeyin üstünde yüksek ve şerefli bir mevcudiyettir.Memleket dayanışma isteyen bir birliğe muhtaçtır. Alelâde politikacılıkla milleti parçalamak, hıyanettir. Ne doğru söz etmişsin ATAM; Oysa şimdilerde kadınlarımız daha çok şiddete gebe kalıyor, söz hakları ellerinden alınmaya çalışılıyor; erkeklerin tecavüzlerine ve itip kalkmalarına mahzur bırakılıyor; kadının sesini susturmak için ellerinden geleni yapıyorlar ATAM...Kadını hepten hiçe sayıyorlar...


Türk, esaret kabul etmeyen bir millettir. Türk milleti esir olmamıştır. Ben gerektiği zaman en büyük hediyem olmak üzere Türk milletine canımı vereceğim.Sessizce; uyutarak; yavaş yavaş kabul ettirmeye çalışıyorlar düşüncelerini ATAM; Haksızın yanında olarak, cahili destekleyip ön safada ilerlemesini sağlayarak; utanmadan; yüzümüze baka baka yok etmek için özgürlüğümüzü ellerinden geleni yapıyorlar 85.yılında Cumhuriyetimizin..Sen gözünü kırpmadan canını vermekten bahsederken; ilk fırtınada başka kimliklerde hüküm sürme yolunda ilerliyor büyüklerimiz...

Maskeler düştü ATAM...Gerçekler bir bir gün ışığında; ileri gitmek adına atılan adımlar her geçen gün bir adım daha geriye götürüyor bizi ATAM...

Cumhuriyeti, ve onun gereklerini yüksek sesle anlatınız.Bunu yüreklere yerleştirmek için elverişli olan hiçbir durumu kaçırmayınız.
demiştin ya SEVGİLİ ATAM; Kime içinde bulunduğumuz durumdan bahsetmeye çalışsam;hepsi ağız birliği etmişçesine; ÜLKE BATMAZ KORKMA...HEM TEK BAŞINA SEN NE YAPABİLİRSİN Kİ...BİZ GÖRMÜYOR DEĞİLİZ YAPILANLARI ZAHİR; LAKİN ELDEN NE GELİR ...BİZMİ DEĞİŞTİRECEĞİZ BU DÜZENİ...BÖYLE GELMİŞ BÖYLE GİDER...diyorlar bir bir...

Umudumu yitirdim ATAM...Gelecek karanlık...Ülkemin ve gelecek neslin inanmaya, umuda ve en önemlisi SANA;
İHTİYACI VAR ATAM....

Elif TUNÇER
2008 EKİM 29

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekürler
Gönderen: Hüseyin Uludüz / , Türkiye
27 Kasım 2008
Yazılarınızı ilgiyele takip ediyorum gerçekten çok güzel yazıyoruzsunuz. Bu mektuba söyleyecek söz bulamıyorum sadece göz yaşlarımla alkışlayabilirim.

:: Teşükürler
Gönderen: Hüseyin Uludüz / , Türkiye
27 Kasım 2008
Yazılarınızı ilgiyele takip ediyorum gerçekten çok güzel yazıyoruzsunuz. Bu mektuba söyleyecek söz bulamıyorum sadece göz yaşlarımla alkışlayabilirim.

:: ...
Gönderen: mehmet asım erdoğmuş / , Türkiye
30 Ekim 2008
Kadının susturulması... Hani iktidar yanlısı değilim ama, ülkenin en yüksek yargı organı olan Anayasa Mahkemesi AKP' nin kapatılamaması ile ilgili gerekçeli kararında; Kadın haklarının savunulması ve Kadınlara yapılan ayrıcalıklar vb unsurları göz önünde bulundurulduğundan kapatılmadığını söylüyor... Eleştirmek tabiki doğal hakkımız. Ama eleştirirken araştırmakta en doğal haktır eleştirilenin hakkını korumak için. Zaten bu ülke bu nedenle bu halde değil mi? Araştırmadan, okumadan bol keseden attığımız için...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Türkiye Çöküşe Gidiyor...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sen Benim Başıma Gelen En Güzel Şeydin...
Eş Ruhum'a
Başardın Sevgili
Aylar Yıllara Dönüştü... Yoksun...
Biten Bir Aşkın Can Damarını Kestim Ben
Sevmek Senin İçin Neden Bu Kadar Zordu?
Unutur Mu Kalbim O Adamı…
Benim Gibiydin…. Korkak Ama Bir O Kadar Cesaretli̷
Bu Yalnızlıkta Beni Daha Çok Yalnızlaştırma…
Biliyordum

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Şehirsin Sen Uzaklarda... [Şiir]
Sana Hakkımı Helal Etmiyorum... [Şiir]
Beceremiyorum Artık Yaşamayı... [Şiir]
Hayat [Şiir]
Bizimkisi Sevgi Değildi... [Şiir]
Hep Biterdi... [Şiir]
Kısacası Sen... [Şiir]
Ya Sen Yoksan [Şiir]
Yok Yok... [Şiir]
Zaman Aşma Kendini... [Şiir]


Elif TUNÇER kimdir?

Zamanın içindeki kayboluşlardan birinde. . ama nerde???

Etkilendiği Yazarlar:
aragon,sezen aksu,cezmi ersöz


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Elif TUNÇER, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.