Şiir, tarihten daha felsefidir ve daha yüksekte durur. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Kaç İstanbul Var İçinizde Avucunuzun içi gibi biliyorsunuz İstanbulu, Kaç İstanbul var içinizde ? Fransız Geçidini bilir misiniz ? Ya Feride Geçidini, Fil Yokuşu, Saraçhaneyi Zeyreğe bağlar. Yeni Caminin yanındaki Tonozlu Geçitten geçerken Neler hisseder insan ! Anadolukavağı'na son gidişim 1949 yılının yazıydı galiba, Kumdöken suyundan içmiştim. Çocukluğumda Arap filmleri gelirdi, Şehzadebaşındaki sinemalara, Sonra Baytekin geldi, Yeni dünyalarda. Yeni Caminin yanındaki Tonozlu Geçitten geçtim Üç gün sonra İstasyondan geçer gibi. Top oynar susardık Tulumbadan su çekerdik Sıra üzüm yemeye gelirdi Şerif beyin bağında. Hayriye Lisesinin bahçesinden Ayna sıkardık Cibali'ye Kızlar, kızanlar gülüşürdü, Günahı onların boynuna. Moda'nın gül fidanlığı var, Biri gelip dağıttı, Nerde kaldı insanlığı. Bakırköy'den sonra Yeşilköy, Tren, üç dakikada varıyor Ama Yeşilyurt istasyonsuz daha. İstanbulun iki yakası pijama, Avrupa bir, Asya iki numara. İstanbul eski bir deniz feneri, Benim gibi ortalarda. İstanbulda otur da sen, Alemdağın yolunu bilme. Kaç kapısı var İstanbulun, Onu da sorun bir bilene. Fatih'te oturuyoruz Fatih'te, Hurma yetişiyor bahçede. İki mendil, dört çamaşır eskittim Kasımpaşa yokuşunu çıkarken. Boynum tutuldu kaç kez, Kurtuluş'a dönerken. İstanbul kahveye çıkar akşamları, Samatya'da nargile içmeye. Yeşilköy'ün bir ucu fener, Akşamları çıkar gıcır inciler. İstanbulun bir ucunu bulduk, Fil Yokuşunda yorulup durduk. Adaları unuttuk mu ? Adaları unutmadık Mimozalar açarken.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gürcan Erbaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |