Kötü bir barış, iyi bir savaştan daha iyidir. -Puşkin |
|
||||||||||
|
Hey Çocuklar ! Korkmayın söyleyin doğruları herkesin yüzüne. Çarpılmış düzenin yanlışlarını sizler düzelteceksiniz. Ben dün öğle üzeri caddede topladım tüm cesaretimi, örnek olmak için size. İhtiyar halimle bir sürücüye bağırdım sesimi yükseltip. Ne mi yapmıştı? Beyefendi kurulmuş direksiyona, güzel de bir jeep altında...kırmızı yanmıştı da duruyordu çizgide..aaaa..ne yapsa beğenirsiniz ? Yediği bir nesnenin kağıdını şrak diye önüme atmaz mı ! Hiç üşenmeden aldım kağıdı, götürüp kucağına attım. Bu şehri kirletmeye hiç birimizin hakkı yok dedim, bu çöpü eve gidince çöplerinize eklersiniz, olmaz mı ? İyi bi çocukmuş, sözümü dinledi, hiç ses çıkarmadı ve yeşil lamba yanar yanmaz uçtu gitti. Ben büyük bir tepki beklerken korktuğum başıma gelmemişti. Demek ki biraz yürekli olacaksın. Böyle çarpıklıkları hemen vuracaksın ki yüzüne bir daha yapmasınlar. Şehirlerimizi böyle böyle temiz, pırıl pırıl yapacağız. Sadece konu bu değil tabii... Önceki gün de yine kırmızı yanmış trafik lambaları.. iki koskoca özel araba..birinde bay diğerinde bayan..bana yani yayalara yeşil yanıyor ..geçmek ne mümkün...Ooooopp diye bir bağırmışım..durdular şaşırarak..dedim ne oluyor..kimin hakkı geçmek..gidin bakalım geriye..çizginize ! Çevremdeki iki,üç vatandaşı da yanıma aldım kuvvetli olmak için.. Ama başardım ! Daha ne örnekler verilir çocuklar, hergün bu koca şehirde daha ne çarpıklıklar oluyordur değil mi? Görürseniz hemen çıkın karşılarına, hiç çekinmeyin. Ben size güveniyorum. Dikilirseniz böylelerin karşısına bir daha yapmamak için zorlarlar kendilerini. Hem artık bu şehirde böyleleri de az kaldı değil mi ?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gürcan Erbaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |