..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyaya geldiğinden, dünyada bulunduğundan, dünyadan gideceğinden hoşnut olan bir kimse görmedim. -Namık Kemal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Sevcan Özden




26 Ağustos 2008
Öğretmen Kimdir?  
Sevcan Özden
Öğretmen sınıfa girdiğinde...


:BFDA:
Öğretmen sınıfa girdiğinde sevinir çocuklar, bir başka aydınlanır umut dolu yüzleri. Tatlı bir heyecan sarar herkesi. Yüzlerde tebessüm, yüreklerde güven duygusu...

Sımsıcak bir dostluk köprüsü kurulur; öğretmenden öğrenciye uzanan, kıtalar ve okyanuslar aşabilen. Bu köprü sevgi, saygı, barış ve kardeşlik köprüsü ki onu yıkmaya kimsenin gücü yetmez. Çünkü temelinin harcı öğretmenin göz nuruyla, emeğiyle ve inanç dolu azmiyle karılmış; bu temelin her taşına öğretmenin saf ve temiz ruhu, sevgi dolu kalbi sinmiştir.

Sınıfa aklın ve bilimin ışığını sokar öğretmen. O ışıkla kent kent, sokak sokak yeniden aydınlanır çocukların tertemiz yürekleri. O yürekler ki susuz, kurak bozkırlarda yağan yaz yağmuruna muhtaç. O yürekler ki bilimin tüm insanlığı kucaklayan ellerine sımsıkı kenetlenmiş...

Sınıfa kitapların büyüleyici iksirini getirir öğretmen. Kitaplarla yepyeni bir dünya kurar çok sevdiği öğrencilerinin hülyalı, genç yüreklerinde... Bazen Çalıkuşu olur, Anadolu’yu dolaşır köy köy, kasaba kasaba. Bazen Küçük Ağa olur, millî mücadele fikrini ateşler tüm Akşehir’in. Kimi zaman da Yaşar Kemal’in İnce Memed’i olup aşkı uğruna Abdi Ağa’ya baş kaldırır.

Sınıfa Atatürk’ü getirir öğretmen, genç beyinlere onu aşılamak için. Atatürk olur, Samsun’da millî mücadele ateşini yakar, özgürlüğün türküsünü söyler yanık yanık... Mustafa Kemâl olur, genç Türkiye’yi baştan başa köy köy, şehir şehir yeniden inşa eder. Çağdaş Türkiye’nin biricik mimarı olur; çok sevdiği gençlere güzel bir dünya bırakır armağan olarak...

Sanatçıdır öğretmen, çiçek çiçek, şiir şiir nakşeder sevgiyi genç yüreklere... Sinema, tiyatro, edebiyat, resim aşkını eker çorak toraklara; gül bahçeleri yetiştirmek için...

Öğrenciliği hiç bitmeyen bir çınardır öğretmen. Öğrendikçe öğreten bilge bir ağaç; genç bedenlerde kök salan bir fidandır öğretmen.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Öğrencilerime Mektup
Matematik Öğretmenime

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Can Dostum,
Canım Sevdiğim,
Tarihin Büyüsü
Sensizliğin Hain Kışı
Yalnızlık Elbisem
Zaman

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yağmur ve Sen... [Şiir]
Gel Artık! [Şiir]
Sen Yoktun! [Şiir]
Menekşe Gözler [Şiir]
Git Artık! [Şiir]


Sevcan Özden kimdir?

İşte ben. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sevcan Özden, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.