..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir kimse, neden oltasını, içinde tek bir balık olmadığını bildiği bir göle sarkıtır? -Adalet Ağaoğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Deniz Yılmaz




25 Ağustos 2008
Aylardan Kasımdı  
Deniz Yılmaz
Durdukça büyüyor gözleri cam kenarında yağmur camları ıslatırken. Büyüyor da yakıyor ruhunun ışıksız kalan ücralarını acı ile. Yokluğun acısı, varlığın olmamışlığı... Şimdi aklın dimağından geçenler gözlerde yol buluyor kendine. Gözler ıssız, gözler donuk. Soluksuz kalmak gibi suyun altında. Bir an suyun üstüne çıkıp nefes almak sonra dalmak tekrar ıssızlığın boğuculuğuna.


:AHFH:

yağmurun kokusunu duyuyorum
birazdan başlayacak
hafif bir esinti önce
sonra iri damlalar
bense birisini özlüyorum


Aylardan kasım günlerden kasvet. Yağmurlu, ıslak... Güneşin bu kadar kendini gizlemesine gerek yoktu. Bu kadar gri bulutu nereye koymalı. Yüreklerimizin karanlığı yetmezmiş gibi... Bu olmamışlığı, bu hiç bir yere sığamamalarımızı güneşin ardından göndermiştik gökyüzünün dingin hoşluğuna.Ama işte yine buldu bizi.

Bize kalan günlerden yağmur aylardan kasım. Hüzün mevsimi...

Saat önemsiz. Duvara asılı duran eski saat kadar eski. Zaman ve mekan kavramının anlamının yitirildiği...

Adam köşesine yığılmış gözleri boşlukta... Kadının pencere kenarındaki cama vuran yansımasındaki yalnızlığı daha da büyüktü şimdi. Kaç mevsim biriktirdiği hüznü şimdi daha da ağırlaştırmıştı yüreğini. Sığamadığı dünyasında yitirilmiş aşkların kalıntılarıyla yaşamak mecburiyetindeydi nicedir. Ah şu mecburiyetler...Kadının son istediğidir belki de. En azından özgür olmak değil, özgür olduğunun düşüncesidir kadını kadın yapan. Ama bunun düşüncesi dahi ağır bir tahribat görmüştür artık.

Günlerden hazan, mevsimlerden sonbahar...

Durdukça büyüyor gözleri cam kenarında yağmur camları ıslatırken. Büyüyor da yakıyor ruhunun ışıksız kalan ücralarını acı ile. Yokluğun acısı, varlığın olmamışlığı... Şimdi aklın dimağından geçenler gözlerde yol buluyor kendine. Gözler ıssız, gözler donuk. Soluksuz kalmak gibi suyun altında. Bir an suyun üstüne çıkıp nefes almak sonra dalmak tekrar ıssızlığın boğuculuğuna.

ve hatırda kalan hiç bir şey yok.

Bu kadar...Sadece bu kadar.

Böyle sürüp gitti. Değişen hiç bir şey yok.Ne kadının yalnızlığı bitti ne erkeğin umursamazlığı...

Hem Ne bekliyordunuz ki? Hiç birimizin insanlığın genel kaderini değiştirmeye gücü yok.Kimseye gül bahçesi vaat etmeye hakkımız yok.

Ne kadının yalnızlığı bitti ne erkeğin yalnızlığı...

Yalnızlıklar sonsuzluklara yuvarlandı. Geriye hüzün kaldı.

Aylardan kasımdı.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Adı Sizde


Deniz Yılmaz kimdir?

Bugünün dünden daha güzel olacağını düşünmemize neden olan şu ümit etme duygusu. . . Seni atıp kurtulmak gerek. Bugünün dünden daha iyi olacağını düşünüp de yanılsamalarımıza yenisini koymadık mı hergün. Oysa dün bugündü. Bugün de yarın.

Etkilendiği Yazarlar:
Kitap, dergi, araştırma


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Deniz Yılmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.