"Kirazlar ve dutların tadını çocuklar ve serçelerden sor." -Goethe |
|
||||||||||
|
Bir insanı sevmek için ne kadar bir süreye ihtiyaç vardır? Bir gün, bir yıl, bir ömür? Yolumuz uzun! Sevmek sevmek diye tuttururuz. Peki, neye sevgi diyoruz,bir insanı yada diğer yaratılmışları sevdiğimizi söylediğimizde neye dayanarak söyleriz... Açıklamasını yapmakta çoğu kez zorlanırız çünkü neden seviyoruz diye sorular yöneltiyoruz ilkin kendimize. Oysa sevmek soruların çok uzağında yer alan bir şanstır ama nedendir bilinmez başkasının sevgisine karşı soru yağmuru başlatırız. Kuşkularımız var... Seviyor mu, sevmiyor mu? Güvensem mi, güvenmesem mi? Sevmiyorsa yanımda oluşu neden, güvenmiyorsam yanında oluşum neden? Ya kendimizden emin değildik ya da karşımızdakilerden... Peki sevgi de kuşku var mıdır, nedensizlikse sevmek? Kuşkular ortadan kalktığında ortaya çıkarmış güzellikler. Kuşkularımız mı vardı? Sevgi evrenin en güzel duygusu değil miydi? Yaşadığımız zamanın sahte güzelliklerinde erittik gerçekleri. İki günde yaşanıp bitenlere sevgi dedik; yanılgılarımıza sevgi dedik; doğurup köşelere atılanlara ilgisizliğimize sevgi dedik; anlık arzularımıza sevgi adını taktık; ucu menfaate dayanan çıkarları sevgini arkasına gizledik; merhamete sevgi dedik; sevgi olmadan sevgililer olduk; parayı sevdik; yalanı sevdik kısacası sahte olan ne varsa hep sevdik. Dünya tarlamızdan güvensizliği biçtik; kuşkuyu biçtik; aldatmayı biçtik; çıkarı biçtik ve sonunda sevginin anlamını yitirdik. İşte bu yüzden sevmek için uzun zamanımız var. Yolumuz uzun. Her şey beyaza boyanınca, düşünmeden güvenmeyi başarınca, yalanı ortadan kaldırınca, çıkarsız yaşamaya başladığımız an severiz. İşte bunlara dayanarak sevdiğimizi söyleriz. Oysa şimdi ne kadar zor bir insanı neden sevdiğimizin açıklaması. Yıldızsız gecelerde acı çekiyoruz ve olgunlaşmanın çok uzağında..Eskiden, başlayan her sevgi gökyüzünde bir yıldızı doğururmuş, seven her ne varsa dünyada son bulduğun an gökyüzünde yıldız olarak yeniden doğarmış diye inanılırdı. Eskiden gökyüzünde çok yıldız vardı. Bir zamanlar sevgi vardı!!!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Reİs-21, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |