Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx |
|
||||||||||
|
-Söyleyin bakalım tanrı nerede ? şaşkın kardeşler ,birbirine bakakalmışlar,papaz cevabı almaya kararlı aynı ciddiyetle tekrarlayınca sorusunu,büyük kardeş ,küçüğüne dönerek korku içinde ; -Bana bak iş ciddi bu sefer , tanrı kayıp,onuda bizden biliyorlar kooş diyerek sürüklemeye başlamış kolundan yakaladığı kardeşini kilise çıkışiına doğru. çocuklara Tanrı yı ya da Allah ı , onların algılayacakları biçimde anlatmaya çalışmalıyız. onları yaradanla ,yaradan adına yargılamamalıyız ve korkutmamalı ruhlarında,derin antiilahi yaralar açmamalıyız.Kutsal kitapta yazılanları ,onların öncelikle kendi dilinden okumalarına izin vermeliyiz , anlayacakları vakit gelince ki özgürce anlayıp kavradıklarında hissedebilsinler ancak bu şekilde temelli bir ruhsal ruh kazandırabiliriz onlara.İyi ahlak aşılayamadığımız çocuklarımıza ,iyi bir birey,vicdanlı,pozitif düşünen empati kurabilen ve dürüst muhakaeme gücü aşılamalıyız .Önce iyi bir birey sonra iyi bir kul olunacağını hesaba katmalıyız. Tabiatıyla sorgulayan ,düşünen bir çocuk sonrasında Tanrının büyüklüğünü,kudretini ,vicdanı hür Allah ile tekbaşına kalabilmeyi başaran ,kendi muhasebesini yapabilen kişi olmalı . doğru ve inançlı.Yoksa ; Ateistler arasında kendisine ve etrafına ve canlı olan herşeye emeğe saygısı olanlar yok mudur?ince nokta burada . Dini küçültmeden kendini sağlam inanç yolunda iyi bir yere yerleştirmekse maksat.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © leyla uzunveli, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |